Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Är det okej att ha riven Betfor blötlagd ett dygn innan fodring? :confused: Kan den bli dålig under denna tid? Tack på förhand,
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Quell
·
Hästvård Jag har en vallack som kissar kopiösa mängder, vad ska jag göra för att slippa ammoniakstanken(låta hästen slippa stå i ammoniakångor...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: Quell
·
B
Hästvård Vad menas med: - Se till att hästen är helt ren – annars kan resultatet bli ojämnt. Vad menas med ren? Jag fattar att det är när hästen...
Svar
10
· Visningar
1 778
Senast: blondi3958
·
Hästvård Hur mkt gör det till att spara pälsen under sadeln. Är risken mindre för skav eller finns det andra fördelar? Har ni några tips för att...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Jag fodrade mina hästar med hösilage men då ett par av dem blev så lösa i magen så gick jag över till hö istället. Nu är det så att de...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: suisyola
·
Hästvård ....eller Maskalena kanske jag ska kalla dig idag :D Nu ska jag fråga dig en sak.....efter många om o men fick djsj mig att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 279
Senast: Welsh
·
O
Foder & Strö I vårat stall vill några kvällsfodra redan klockan 19.00! Hästarna äter upp på en timme. Dessutom står de flesta på gången påväg att...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: Provincia
·
P
Foder & Strö Jag har lite frågor angående foder och tjocka ben. Hästen jag provred igår var lite tjock i bakbenen. Ägaren berättade då att det hade...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: millaj
·
K
Foder & Strö Hallå!!??!?!? 57läsningar och två svar!?!? kan ingen ge något råd om hur jag ska göra för att få flickan att äta?? Jag har ett new...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: körsbäret
·
Hästvård Hur vet man att en häst ser dåligt ??
Svar
5
· Visningar
2 264
Senast: BJÖRKIS
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar lite över hålväggar mm... Har nån haft det på sin häst och hur behandlade ni det?? Hur lång tid tog utläkningen och red...
Svar
3
· Visningar
1 707
Hästvård Hej! Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag...
Svar
2
· Visningar
866
Hästvård Vad kostar det att ta och analysera blodprov på en häst? Ungefär alltså, om man ändå har veterinär ute i ett anant ärende? Kan det vara...
Svar
4
· Visningar
6 793
Senast: Iza
·
A
Foder & Strö Varför ger man hästar linfrö, hur "tillreder" man det och hur mycket ska man ge?? Tacksam för svar :)
Svar
6
· Visningar
803
Hästvård vad använder hästen ena sidtanden till egentligen?? den gadden den har där framme..likadana på båda sidorna...för min häst har på nått...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: psychogrrl
·
S
Foder & Strö VIll cazmir? Han har haft diarre nu många dagar =( hans mage kurrar oxå
Svar
7
· Visningar
770
Senast: _Sucy_
·
N
Hästvård Ja dessa var de enda jag kunde få tag på, fanns inga mörka- som jag alltid trott att man ska ge. Dock läste jag här förut att det var...
Svar
4
· Visningar
3 768
Senast: Nina83
·
G
Foder & Strö Hej jag har en fjording som är 10 år! Just nu är hon halt så hon rids inte alls.. Hon får 2dl betfor och 1/5 dl mineraler (miner blå) å...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: gejsa
·
T
Hästvård uhh så äckligt,jag är lite fånig men ser jag småkryp så kryper det på hela mig sedan.nu är det så att en ponny jag fått hem för ca 3v...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: tuttiboo
·
S
Hästvård en whelsponny sto smäcker i kroppen,ej välmusklad,ca 120cm, hur mkt kan hon väga???
Svar
1
· Visningar
579
Senast: tuttiboo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp