Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Med mitt hö får jag ett överskott på calcium samt ett underskott på fosfor. För att få till en bra kvot, använder jag mineralfoder samt...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst har varit/är svullen i benet, antagligen pga en öppnad infekterad hovböld. Jag trodde först att han hade fått ett sår jag inte...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: mirage
·
Hästvård Om ni hade en häst, äldre ridhäst, som visade sig att den blivit gammal i benen och inte ridbar längre, utan heltids pensionär. Ni har...
2
Svar
32
· Visningar
2 116
Senast: Maris_
·
Hästvård Jag har en travare som jag har ridit dressyr på i snart 3 år. Allt har gått och går fortfarande bra men...när jag rider henne i form på...
2
Svar
20
· Visningar
9 046
Senast: Fifflan
·
Hästvård Hej! Jag ska få ut veterinären som ska kolla på pållens mun idag. Om han inte hittar några större konstigheter utan bara raspar...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Lindi
·
B
Foder & Strö Mina hästar får krosad havre men nu har vi fåt hem hel havre till stallet. Jag undrar nu hur mycke ska jag ge av den hel haren? Han får...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Krabban
·
V
Hästvård Vad kostar en kastrering, ungefär? Några kostnader som tillkommer?
Svar
5
· Visningar
753
Senast: VildochVacker
·
H
Foder & Strö har ett litet föl som är 5 månader hon e nyss tagen från sin mamma,jag tycker att hon är tunn avd är bra att ge till en tunn häst?? nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 983
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård snälla,är de nån som vet nåt super bra medel mot mugg?? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
4 045
Senast: lie
·
M
Hästvård Är det någon som har testat/har erfarenheter av det här: http://www.ellastableswimtraining.com/ Vore intressant att höra om ni kommit i...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: miamiamia
·
L
Hästvård Vad står era hästar på för underlag i boxen/spiltan? Halm , spån osv. Varför har ni valt just det? Och vad finns det för nackdelar och...
2
Svar
23
· Visningar
2 431
Senast: Linkan
·
T
Hästvård en av hästarna jag ska börja rida har sadelknutor, är inte speciellt hemma på det eftersom ingen av de tidigare haft någon. Det ser ut...
Svar
2
· Visningar
796
Foder & Strö Fick en liten tanke ställare att det kanske kan vara sojan/krafft groov samt lusernen som ställt till det för min hsäts ben? Han...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Emmmmma
·
Hästvård Hej! Är det någon vänlig själ som skulle vilja skriva en utförlig beskrivning om ek/ekollon och förgiftning på häst i samband med intag...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Quell
·
S
Hästvård Min häst har inte varit förkyld tidigare på de år jag ägt henne, men nu är det visst dags... Hon har hosta (torr, hostar inte upp något...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: mystar
·
Hästvård Jaa, vi tar allting från början nu. När min pålle gick på bete i somras fick han mugg (antagligen överkänslig mot något i gräset)...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Gabriol
·
B
Foder & Strö I vårat stall får hästarna kraft + hö kl 7 ca. Ute får de lunchhö kl 13. Och eftersom hästarna går ute till max 20.30 så fodras de inte...
2
Svar
31
· Visningar
1 992
Senast: GoddessOfLove
·
F
Hästvård Min häst blir varm i benen efter ridning, vilket jag inte lagt märke till att hon har blivit tidigare. Det är i från kotan upp till...
Svar
3
· Visningar
2 050
Senast: Killa
·
Hästvård min gammelponny har i flera år haft mycket gaser i magen (konstant). Det verkar inte ha någon betydelse vilket foder han äter, han hade...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö DEL 1 ............................................................ Hejsan alla glada forum läsare! Jag håller på att samla in och...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp