Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min häst har inte varit förkyld tidigare på de år jag ägt henne, men nu är det visst dags... Hon har hosta (torr, hostar inte upp något...
Svar
5
· Visningar
1 996
Senast: mystar
·
Hästvård Jaa, vi tar allting från början nu. När min pålle gick på bete i somras fick han mugg (antagligen överkänslig mot något i gräset)...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: Gabriol
·
B
Foder & Strö I vårat stall får hästarna kraft + hö kl 7 ca. Ute får de lunchhö kl 13. Och eftersom hästarna går ute till max 20.30 så fodras de inte...
2
Svar
31
· Visningar
1 995
Senast: GoddessOfLove
·
F
Hästvård Min häst blir varm i benen efter ridning, vilket jag inte lagt märke till att hon har blivit tidigare. Det är i från kotan upp till...
Svar
3
· Visningar
2 058
Senast: Killa
·
Hästvård min gammelponny har i flera år haft mycket gaser i magen (konstant). Det verkar inte ha någon betydelse vilket foder han äter, han hade...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö DEL 1 ............................................................ Hejsan alla glada forum läsare! Jag håller på att samla in och...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Vilket underhållsbehov ska jag räkna med om jag ska banta en smällfet häst? Hon väger troligen bortemot 400 kilo :crazy:. Dessutom är...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 190
Senast: mandalaki
·
Hästvård Pållan blivit undersökt med ultraljud på båda fram. Ingen som helst fara med några ligament. De såg finfina ut! :D Böjproven var också...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: lizzie
·
O
Hästvård Min häst rullar fast då och då. Någon som har använt sådan där gjord som hindrar hästen från att rulla över? Men visst kan de lägga sig...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: gnorp
·
B
Foder & Strö Hej! Jag har just köpt min första häst. Hon har haft vattenkopp förut, men hon verkar ha glömt bort hur den ska användas. Även om jag...
Svar
5
· Visningar
865
B
Foder & Strö Min häst får mat 1 gång/dag (1 kg havre och 6 kg hö)+ fri tillgång till halm i hagen. "normal stor" går bara i hagen. Eller måste jag ge...
2
Svar
24
· Visningar
1 994
Senast: Quell
·
S
Hästvård Min pålla skadade sitt ena framknä i slutet av oktober. Det var endast en liten skada på ca 4 cm i bredd och 1 cm i djup. Hon blev trots...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Hästbiten
·
Foder & Strö 1. Vilket behov kan man räkna med att en islandshäst av mindre modell har om den rids 4-5 gånger i veckan? 2. Om hästens avföring är...
Svar
8
· Visningar
735
Senast: majola
·
L
Foder & Strö Är det något man ABSOLUT ska undvika att ge? :confused: Får analys på nya hösilaget om nån vecka och då blir det till att räkna igen...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Magdalena
·
K
Foder & Strö Min äter 4,5dl lucern, 5dl korn kross, en halv näve mald linfrö kaka, 1dl kli, ganska mycke morötter, knappt 1dl havre, 5dl fibergi låg...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: millec
·
Hästvård Min häst /hbl val -82) var i lördags morse jätte tjock i ena bakbenet (karleden var lika stor som kotan!) Han haltade inte och ömmade...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: cruella
·
K
Foder & Strö Jag har ett new forest sto på tolv år som är ganska "bortskämd". ibland får hon för sig att maten inte är god längre och slutar att äta...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: körsbäret
·
V
Hästvård är det någon som har erfarenhet av det?? hur går det till? vad heter behandlingsformen..? vad händer under behandlingen (intuti...
Svar
2
· Visningar
1 162
C
Hästvård \"mossiga\" ben Min NF valack -86 börjar bli lite tjockare på bakbenen. Alla säjer såklart att det är naturligt vilket det är, men man...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: Bia
·
L
Hästvård Jag är lite bortskämd med att mina hästar alltid är friska och krya. :) Nu idag är dock min 3-års hingst inte riktigt fräsch... Han går...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp