Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett hö med följande värden: smb protein/kg foder: 69g energi/kg foder: 7,7MJ Vilket ger en kvot på ca 9 = GLAD matte! :)...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Alexandra_W
·
S
Foder & Strö Min häst har de senaste åren haft fri tillgång till hösilage ute. Tyvärr så är det för bra värden på hösilaget (och hästen har...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Nu är det sent och jag gör inte det här så ofta... Finns det någon snäll här som kan organisera upp min hjärna lite? Värdena på vårat...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: Bucus
·
T
Foder & Strö Efter hjälp här på Buke har jag äntligen lyckats att knåpa ihop en foderstat, med en protein/energi kvot på 6.7. Men detta kräver 300g...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Tuki
·
A
Foder & Strö min ponny står i ett stall där de inte har analyserat höet. jag har frågat om de ska göra det men de säger att det är onödigt för de...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: alpha
·
A
Foder & Strö Någon som vet om kastanjer kan vara farligt för hästen att äta? Mina shettisar, får 5-6 kg hö om dagen fördelat på 3ggr, ( men inget...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Jag undrar om kraft grov räcker för ett föl på 5mån pluss hack lusern o mineraler. Han går med mamman fortfarande. De får hösilage...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Magdalena
·
P
Hästvård Efter hur láng tid kan man använda hästgödseln pá betesmarken, utan risk för att "smitta ner" marken? Om det är som mull sá bör det väl...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Pirayan
·
P
Foder & Strö Jag blir snart tokig.... Hur ska man kunna räkna pá vad gräset inneháller i form av näring? Jag vet att om det inte växer pá vintern sá...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Pirayan
·
F
Hästvård I mitt fall gäller det en tvåårig ungponny. Welsh av cobtyp, sto född sommaren 2001. Vad jag vet aldrig avmaskad, åtminstone ej på hela...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Francess
·
B
Foder & Strö Ni som fodrar med hösilage, ger ni något extra tillskott av D-vitaminer, har läst att det är dåligt med D-vitaminer i hösilage men kan...
Svar
11
· Visningar
1 686
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Jag har på flera ställen hört att äldre hästar inte kan tillgodogöra sig sitt hö lika bra som yngre. Jag har en nu 21-årig häst, i fint...
2
Svar
22
· Visningar
1 846
Senast: Centaur
·
F
Hästvård Min häst har problem med vänster fram och bak. Han är inte halt, men strålen har blivit helt mjuk och "djup", dessutom luktar det...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: alisson
·
P
Hästvård alla är \"experter\" nu för tiden. misstolka mig inte men när en häst i stallet är sjuk så vet alla tydligen vad det är för fel på den...
Svar
16
· Visningar
1 701
Senast: alisson
·
Hästvård Min häst som är trevllig och go under vår, sommar och tidig höst blir ett monster någongång i mitten på september. Om man umgås med...
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: grimman
·
M
Hästvård Det är så att jag håller på att grundvaccinera min häst, och imorgon ska hon få sin andra spruta (fick den första för 5 veckor sen) å nu...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Efter att ha läst inlägg om avvikande analyssvar börjar man ju undra över hur korrekta är analyserna? Ni som gjort och följt "korrekta"...
Svar
10
· Visningar
916
Senast: Bucus
·
Hästvård Nejdå Anna sitter inte alls o pluggar i kväll... Nu kommer nästa fråga.:angel: Bättre sent än aldrig. E det nån som kan ge ett exmpel...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Svartfot
·
Foder & Strö Har en hästa som ganska snabbt blir uttråkad när han åker transport och därmed rastlöst börjar skrapa med hoven o.s.v. Lösningen känns...
2
Svar
21
· Visningar
1 908
Senast: jojoo
·
E
Hästvård vi hade en equiterapeut i stallet igår (vilket var jätteintressant!) Han hittade en vargtand på min häst, som jag vill ta bort (helst...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp