Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hej på er! Är lite småsugen på att testa mig på ett foderbyte. Nu använder jag krafft och har aldrig haft något problem med det, men jag...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: HappyBitch
·
I
Foder & Strö Hej skulle bara vilja veta om ni har någon aning om hur mycket näring gräset innehåller nu. Har nämligen fått större hagar i stallet så...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Tycker ni verkligen att det är så viktigt med höanalys? Jag har inte analyserat mitt hö, det luktar friskt och gott och ser bra ut och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 526
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Jag håller på och trixar med en foderstat till en bekant. Hur mycket maxmängd olja kan man ge en häst på 450 kg? Tack på förhand...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Hej! Ska iväg till mälarkliniken & röntga min pållas framknän nästa vecka. Ungefärligt pris på det?
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Alexandra_W
·
R
Hästvård i flytten i somras.Jag har letat överallt men det är och förblir borta.Kan jag få en kopia av vet som vaccinerade?Är en sådan kopia...
Svar
2
· Visningar
1 553
Senast: Domaren
·
Hästvård Hej! Pållen har fått något som liknar skav på bakre delen av ryggen, typ ovanför virveln. Det är precis som om håret där är kortare...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: skuggi
·
B
Hästvård Jag har ett 3 årigt sto. Hon är ett Sv. halvblod men väldigt litet bara D-ponny... Inte alls kraftigt. Jag undrar vilket foder som är...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Hästvård Har en gammal pensionär och en yngre förmåga, den äldre går bara hemma, ja förrutom någon ridtur då och då men åker aldrig någon...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: blondi3958
·
A
Foder & Strö Fick analys på nytt hö idag... Vet inte riktigt hur jag ska lösa det har räknat halva dagen :( Någon som har en ev. lösning? Häst: Arab...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Nina83
·
Hästvård Vid ungefär vilken ålder och ordning sluts dom olika tillväxtzonerna?? Hur mycket skiljer det som mellan dom olika raserna.
2 3
Svar
56
· Visningar
5 581
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Vill höra hur era hästar trivs att gå på lösdrift året runt,även vid vintertid? Det är visserligen bra för hosthästar,men även för...
Svar
18
· Visningar
1 842
Senast: Sesselja
·
S
Foder & Strö I 25 kg säck? Prisskillnad på mix, hack och pellets? Måste veta!
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Jag undrar om jag kan "rida" (skritta på lång tygel) min häst som är skadad. han har problem med att räta ut sitt ena framben = ojämn...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Lena
·
S
Hästvård Min häst sträckte gaffelbandet och böjsenan för ett antal veckor sedan. Har börjat skritta det kändes bra. Vetrinären sa att hon ska...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Spatt
·
H
Hästvård Min pålla har ända sedan jag köpte henne haft större vänsterknä fram. Hon är vet. besiktad 2ggr, men inget böjprov har gjorts då min...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Lägger en tråd här med, med risk att bli lynschad. Tänkte att det e fler som passerar här o jag skulle verkeligen vilja ha tag i dethär...
Svar
17
· Visningar
1 512
Senast: Svartfot
·
P
Hästvård Nej, nu har det väl slagit slint pá människorna här nere..... Skulle köpa kalk för att grunda bedd härom dagen och fár till svar att det...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Nu har min 5-åriga MKT kräsna arabfröken ätit sitt hösilage i ca 1½ månad. Det går åt rätt håll, & hon börja se riktigt fin ut. Hennes...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Har ett hö med följande värden: smb protein/kg foder: 69g energi/kg foder: 7,7MJ Vilket ger en kvot på ca 9 = GLAD matte! :)...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp