Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö jag har precis tagit hem ett russ som bara ska gå på hö och effekt mineral.(balja). Vad ger ni era russ i krafftfoderväg? /Tess :)
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Kan svullna kotor bero på fodret??? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Centaur
·
G
Hästvård Vad tycker ni om det? Verkar finnas rätt många olika åsikter om det. Vissa tycker det är positivt och ett bra sätt för att se ev. skada...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: mirage
·
B
Hästvård Jag har hört väldigt många olika åsikter om detta och undrar vad ni tror... vissa blistrar som galningar med speedway, cedar m.m. både...
Svar
6
· Visningar
2 106
Senast: Lindi
·
D
Hästvård jag har inte klippt min häst men ska göra det nästa år. jag undrar om ni brukar ha halstäcke på era hästar om man hel klipper dem...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: mirage
·
Foder & Strö att ge soja? Jag tog upp ämnet i stallet och många är otroligt rädda för att ge soja. Jag vill helst undvika det också eftersom det är...
Svar
11
· Visningar
920
Senast: alazzi
·
G
Foder & Strö Den ena vägrar gå ner i vikt, den andra ser normal ut nu. Under sommaren gick mina två hästar upp i vikt och blev jättefeta. Efter att...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: mirage
·
G
Hästvård Mitt sto (8-årig hbl-dam) fick en koliksläng i lördagskväll. Vid insläpp ville hon bara rulla sig. Fick dock in henne, sen kom jag och...
Svar
15
· Visningar
1 126
Senast: Gargamella
·
B
Hästvård Hästen var halt och det visade sig vara en hovböld. Hovslagaren kom ut igår och skar bort det onda.. han slog även på sko med sula men...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: suisyola
·
M
Hästvård vilka är de första tecknena på eksem??? som sorts skorv-skorpor på baken? möjligt? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: svea
·
F
Hästvård Visst är det väl typiskt? Hästen som jag rider har dragits med mugg/rasp på ena kotan länge och väl, och som en följd varit väldigt...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: SaraMara
·
Hästvård Kom till stallet nu och tjejen har en bakkota som är dubbelt så stor som vanligt. :( Antagligen har hon fått en spark direkt på kotan...
Svar
11
· Visningar
1 471
Senast: Tillis
·
O
Foder & Strö Min häst är periodvis så lös i magen. Just nu rinner det och det svider på stackarn. Han står mycket pga skada. Liten hage men skrittas...
Svar
11
· Visningar
2 039
Senast: Opi
·
F
Foder & Strö Vi köpte för cirka en månad sedan ett dräktigt fyraårigt sto. Hon ska föla i början på Juni nästa år. Hon var mycket riden under...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Icebabe_1
·
D
Hästvård Funderar på hur rädd man bör vara för kvarka? Min lilla kusin brukar rida mina hästar lite då och då. "Hemma" rider hon på ridskola i...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: kopparberg
·
H
Hästvård Nu har man då en unghäst i stallet, hon har aldrig haft täcke på sig. Ska man börja täcka henne när hon går ute :confused: Hon är precis...
Svar
16
· Visningar
1 166
Senast: HubbaBubba
·
B
Hästvård kom ut till stallet igår och såg att hästen min haltar... Han är inte svullen men väldigt varm från hoven upp till knät och haltar...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Bessie
·
N
Hästvård Det är ingen fara med hästen, hon mår bra och inget har hänt. Kanske bäst att skriva så här i början så jag inte skrämmer ngn av er...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: GoddessOfLove
·
H
Hästvård tänkte bara höra ja har köpt ett litet föl som är förkyld, snorig o så hostar han lite. Han vandes av sin mamma för ca 3 vecker sen kan...
Svar
2
· Visningar
1 229
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Sådär, nu har jag kommit hem från kliniken, lååång dag blev det. Men för att börja från början.. Kort historik: För en månad sedan...
Svar
14
· Visningar
1 199
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp