Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vitlök är ju kanon för hästar som är förkylda eller hostar mm... men om man fortsätter att ge det, lite varje dag i fodret, kan hästen...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Blobas
·
Hästvård Battis var stel och dan igår när jag red - lite ovillig att länga steget och gick och spände sig i nacken, bet fast i bettet och var...
Svar
18
· Visningar
1 509
Senast: SaraMara
·
M
Hästvård Jag vet inte om jag är helt ute och snurrar nu men såvitt jag vet så är hornet utsidan på hoven (vägghorn/sulhorn). Var inne på en sida...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Mulen
·
V
Foder & Strö Två analyser. Skördat från samma fält, samma tidpunkt. Väldigt olika analysresultat!??! Så här är fallet. För några veckor sedan fick...
2
Svar
27
· Visningar
1 999
Senast: veronican
·
Q
Foder & Strö hej hej..nu ger jag snart upp jag har försökt med nästan alla foder och det funkar inte! har en häst som är välldddiiigt seg :crazy...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Nu har vi börjat använda vårt nya hösilage och jag har knåpat ihopa en ny foderstat till min pålle. Fakta häst: Halvblod...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Vi har en skettis valack 6 år. Han är nu fet. Jag vet att motion är bäst men några tipps på mat vore bra . Han äter hö o havre nu...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur mycket ska ett föl äta Hur många kg hösilage hur många kg pellets o havre fölet 51/2mån diar fortfarande Han är rund och fin växer...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: Nina83
·
N
Foder & Strö fick hem hö analysen idag och fick en chock...nästan värdena var väldigt höga 87smb...och 8.7 MJ jag trode nog att värdena skulle vara...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö Hej! Ett ettårigt varmblod som är i åringsträning har jag testat mina nyvunna talanger i foderstatsberäkning på.. (inte så duktig...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård va tycker ni oom att ha 2 hästar (unghästar stående tillsammans i varje box, det hade de där jag praktiserade och de sa att de hade de...
2
Svar
35
· Visningar
2 307
Senast: wild
·
G
Foder & Strö Vad är "vila" ur fodersynpunkt? När ska man ta bort havre etc. på grund av att hästen står i vila? Är det efter ett dygn eller en vecka...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Rotterö
·
Foder & Strö Skulle vilja ha hjälp med foderstat till min systers häst. Alla förslag är välkomna! Även öppen för alla förslag av foder. Han är...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö Jag kan inget om det här men vill lära mig mycket! Skriver ner allt som stod på bondens papper...
2
Svar
35
· Visningar
2 156
Senast: Nina83
·
Hästvård Ibland när jag rider så går min häst väldigt stelt, som om det gjorde ont i hovarna. Det är bara på grusvägar och asfalt hon går så, på...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Jag undrar varför man ger svarthavre... Vad är skillnaden mellan svarthavre och vanlig havre (förutom priset då :D)? Har för mig att...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: ghost
·
Foder & Strö Har köpt krafft protein att ge som tillskott till vår yngling då stallets hö låg lite lågt på protein. Men jag hittar inget om hur mkt...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Min lilla islandspålle blev förkyld för snart 2 veckor sen, snorig och hostig. Lite hängig ca 2dar men ingen feber. Nu är han inte...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: turbofling
·
H
Foder & Strö multivitamin, \"pulverform\" Jag letar efter multivitamin, ej flytande form, då mitt gamla märke utgått. Ryktades om något som heter...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: havet
·
D
Hästvård hej..hur lång tid brukar det ta för en sträckning att läka ungefär? min häst har "knölar" på ryggen, där sadeln ligger. Han har inte ont...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp