Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hur lång konvalecens är det för kastration, dvs innan man kan börja rida hästen som före ingreppet (om inga komplikationer inträffar)?
Svar
1
· Visningar
765
Senast: PRE
·
Hästvård Vi avmaskade igår med ett medel jag trodde skulle motsvara Ivomec. Det tog dock enbart rundmask och styngfluge(ägg/larver?1) och inte...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: Sar
·
B
Hästvård Har en D-ponny som återkommande får ont i ryggen. Jag har satt det i samband med pälssättning och fällning. Nu skulle jag vilja prova...
Svar
6
· Visningar
1 773
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Hej! Första inlägget på bukefalos, så om det ser tokigt ut, ha tålamod! Mitt problem är följande: Köpte en fyraåring i vintras, han var...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: sissu
·
Foder & Strö Jag har ett varmblodssto, 6 år, som står på en utträknad foderstat med hjälp av analys på hö och allt sådant. Tidigare har jag faktiskt...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: stranger
·
Hästvård Jaha, så har jag ägnat några veckor åt att föra dagbok över skakningarna. Om vi exkluderar NEDERBÖRD (då fryyyser hon, inget snack om...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 761
T
Hästvård Hästen fäller som en galning, nu har hon fått "kala" fläckar på magen!! :eek: Dvs nästan all päls lossnar. Är det någon annan som varit...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: arabia
·
Hästvård Trots flera schamponeringar med shimmelschampo kan jag inte få svansen vit, den är envist gul. Har någon ett tips?
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Wilma
·
C
Hästvård Har blivit ordinerad animalintexomslag på pållens hov, p g a misstänkt hovböld. Hur läggs detta omslag? Enbart under sulan, runt hela...
Svar
17
· Visningar
11 142
Senast: pialotta
·
J
Foder & Strö Vad är det som gör att min häst blir fullkomligt lyrisk på hösten, när almarna släpper sina löv. Han blir som en dammsugare, far runt...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: Backahasten
·
M
Hästvård Min häst är äntligen på bättringsvägen efter 18 veterinär och klinikbesök och prick ett år senare.I september blev hon behandlad för...
Svar
2
· Visningar
4 034
Senast: majja22
·
Hästvård Idag kom klippmaskinen på posten men hur gör man när man klipper? Jag har tänkt att klippa täckes klippning.. Mot eller medhårs? Det...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Elisabet
·
Foder & Strö Kraftfoder eller grovfoder?? Vad anser ni? Varför?? Själv anser jag at det är mer grovfoder än kraft...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: martha
·
H
Foder & Strö Räknas det på deras nuvarande eller blivande vikt? :bow: /Hanna
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Hawaii
·
Foder & Strö Analys Resultat: (alla värden i kg foder) Smbr Protein: 57g/kg Energi: 7,2MJ/kg Ca: 4,4 g/kg P: 1,3 g/kg Mg: 1,1g/kg K: 9,8 Den ena...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Bucus
·
H
Hästvård \"Svullet\" framknä - benbitar? Såhär ligger det till: Mitt sto - vbl.travare född 02 har sedan jag köpte henne (april) varit "svullen"...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: martha
·
Foder & Strö Hur länge hållet säg en fodersäck? Jag har en krafft proteinsäck som jag köpte i maj tror jag. Nu behöver pållen inte så mkt protein...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Har två föl, ridponny samt halvblod, födda i april som ännu går med sina mammor. Behöver de kraftfoder etc så länge de diar? De skall gå...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Magdalena
·
K
Foder & Strö Hur länge bör betforen få svälla innan man serverar den till hästen? Och hur mycket vatten ska man ha i? :confused: Kaka :bow:
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: Kaka
·
A
Foder & Strö har ju nu tänkt köpa ishavsalger ...men kan man ge det med foderjäst :confused:
Svar
6
· Visningar
833
Senast: AlexH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp