Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård vad är ca priset för att röntga benen på en häst? hur fungerar apparaten? ska hästn sövas, är det ngt annat man bör veta? jättetacksam...
Svar
1
· Visningar
750
P
Foder & Strö men jag måste då bara veta vad det är för skillnad på näringsinnehållet i betfor och lucern pellets ? och om det går att "räkna om" hur...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Nina83
·
M
Hästvård Där jag har min häst nu så står hästarna på något bäddliknande. Halm där de bara mockar bort endel av skiten. Inget kalk eller nåt. Bör...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Bia
·
T
Hästvård Jaha, nu kommer man hem från semestern och får reda på att shettisen haft fång en vecka. Hon har fått finadyne (heter det väl?) men...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Luff
·
K
Foder & Strö Jag är relativt ny på det här att räkna foderstat själv, men gör det iallafall utifrån SLUs häfte och Christina Planck + lite småtips...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Gammal hbl valack (-82) Rids fullt. Äter 12 kg hö/dag Betfor, lusern samt fibergi nu. Vill byta ut fibergin mot något annat, han är...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Har försökt söka på andra trådar men inte hittat om detta. Jag tänkte spårklippa min häst men då "ingår" ju magen med. Är det någon som...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: stranger
·
Hästvård Patsy har återigen(!) hittat ngnting i hagen att skära sig på, fastän jag har gått igenom den ordentligt. En av de andra hästarna har...
2
Svar
25
· Visningar
2 477
Senast: lil-sis
·
H
Hästvård Har ett flertal gånger varit hos hästuppfödare och är väldigt förvånad över slarvet som tycks råda där. Unghingstar som står och trängs...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: athena
·
Foder & Strö Har ett hösilage med 7,0 MJ och 66 smrp. När jag räknar så får jag ett högt proteininnehåll och ett för lågt energivärde, så jag behöver...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: pys1
·
B
Foder & Strö jag börjar inse att jag kanske måste göra en höanalys för att kunna hitta rätt foder till min fjording. Och då har jag lite frågor om...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö jag undrar hur högt energibehov MJ min ponny har. han är en connemarakorsning på 19 år. han är 139 cm hög och han rids ca 6 dagar i...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: Bucus
·
M
Foder & Strö Maxad, maffig D-ponny. Blir riden varge dag(30-120 min). 0.6 kg havre, 50 g mineraler, 0.5 kg betfor, 30 ml B-vitamin, en tsk. vitlök...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: majola
·
Hästvård Pållen har den senaste veckan varit varm i alla sina ben och hovar. Inte jättevarm men mer än vad som är normalt.. Han är även lite...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö På vårt stall har de flesta analyserat sitt hö, men inte någon har analyserat havren. Min häst får ca. 3-4 kg havre per dag och jag...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Jag har ett dilemma... Läget är så här: Min häst har nu en period varit väldigt spänd och låst i sin kropp, hon blir varje höst i...
2
Svar
38
· Visningar
2 195
Senast: julia_v
·
Foder & Strö Kan nån vänlig själ säga hur mkt kalcium, fosfor o magnesium Betfor innehåller?
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Bucus
·
Hästvård Hästarna i stallet går nu på ett klöverbete under tiden stallägaren är uppåt landet o jagar. Så jag tar hand om alla tre hästarna varav...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Vår ponny har en misstänkt hovböld, men hovslagaren kunde inte hitta var den satt när han var ute i veckan. Dock tyckte han att jag...
Svar
8
· Visningar
6 445
Senast: Cim
·
A
Foder & Strö Ridsport.nu skriver "Fetman beror inte på hö Ingen häst blir fet av hö. I stället ska hästen få tillgång till så mycket hö som den vill...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Pirayan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp