Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hut stavas det för det första? Det ända jag vet är att hästar som har (har haft, fasst det är väl kroniskt) får stora svullnader så...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: suisyola
·
C
Foder & Strö Hur ser man om hösilagen har blivit dålig? Luktar dom någonting? Om balen har blivit dålig, är det farligt och låta hästen fortsätta...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: suisyola
·
Hästvård mitt sto har jättelite och sliten svans, vad ska jag göra?? finns det något fodermedel man kan ge henne???Och hon har ett öga som rinner...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: suisyola
·
M
Hästvård Vad ska man göra med de små förskräckliga odjuren? Jag har hittat tre små äckliga kryp på pållan, även fast jag har letat så har jag...
Svar
15
· Visningar
1 689
Senast: Little_Chance
·
Hästvård Har fått lisvskadeanmälan från kliniken nu, men förstår inte hela innebörden av alla ord. Kan någon hjälpa mig att tyda så jag förstår...
Svar
9
· Visningar
3 841
Senast: Gulig
·
Hästvård Min häst har blivit sparkad på vänster bakkota, och benet har svullnat ordentligt! Har lagt på kylgelé. Vad göra? Inne från hage? Har ej...
Svar
3
· Visningar
2 635
T
Hästvård Hej! I onsdags så hostade ponnyn lite då och då, men inte jättemycket men man reagerade liksom. Sen nu idag, torsdags så fortsatte han...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Trassel_tösen
·
T
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp med att räkna lite foderstat, förstår mig inte alls på hur man gör... :crazy: Jag har en 23-årig stor och...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: tezzan
·
Hästvård Hur mycket anser ni att man kan lita på "experterna"? Och hur mycket kan man lita på "experterna" Jag vet att jag inte är speciellt...
Svar
3
· Visningar
1 959
Senast: sissu
·
Foder & Strö Jag undrar om Krafft Groov innehåller någon havre? Vad är skillnaden på den och Krafft Rehab? / Maris
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Maris_
·
Foder & Strö nån som har köpt det än? ser pelletserna likadana ut eller? bara undrar
Svar
14
· Visningar
961
Senast: Nina83
·
M
Foder & Strö Har knåpat ihop en skapligt vettig foderstat (efter mycket om och men ;) och räknande) till våra hästar baserat på vårt hösilage med...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Moniq
·
J
Hästvård Ägarinnan vill skicka honom till equieterapeft, jag vill ta honom till veterinär. Min kompis som äger hästen jag sköter slutade jobbet...
2
Svar
24
· Visningar
3 540
Senast: joneya
·
A
Foder & Strö hur räknar man ut hur mycket mj en ponny behöver??? det här behöver man veta för att kunna göra det. Hästens vikt svar: ca 400 kg vet...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Bucus
·
A
Hästvård Gör ett arbete i skolan om problemlösning... Problemet är: Häst av varmblodstyp över ponnymåttet. Ryttaren upplever dessa problem:'...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: alpha
·
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta?
Svar
8
· Visningar
2 982
Senast: maiden
·
K
Foder & Strö Till hur stor del kna man bara byta hö å så... om man tex ska va borta 1vecka och det finns möjlighet at få hö där... skulle ni låta...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: alpha
·
T
Hästvård Passerar då o då en gård där hästarna går ute dygnet runt. Fölston mest men även unghästar. Utan möjlighet till att lägga sig ner, ingen...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: alpha
·
A
Foder & Strö Kan någon vänlig själ tala om för mig hur mycket maxgivan magnesium är per 100 kg häst? Min mor matar min häst med bananer, och jag vill...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: aspartam
·
Foder & Strö Hej! Har en del lite konstiga frågor kanske. Har sett i en del foder, Eggersman bl a( tror jag det var) att det innehåller solrosfrön...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Arabis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad nynnar ni på?
  • Stänger du toalettlocket?
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp