Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Ja, vad är det för värden på betet så här års? Vi har inte haft frost här ännu (+6 som kallast) och gräset växer och frodas. Hästarna...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: moli
·
C
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst i vinter men har aldrig gjort det förut och har lite frågor. Vi ska rida medelhårt i vinter... Jag...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: benjamin
·
L
Foder & Strö Jag tar över en islandshäst snart, som enbart får hö, havre och mineraltillskott. Jag skulle vilja ge nått annat än enbart havre. Typ...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: javill
·
L
Foder & Strö Vad ligger ca priset på fibergi och krafft?? Nån som vet?
Svar
6
· Visningar
825
Senast: LillaMy
·
M
Foder & Strö Har haft det på mina hästar nu i snart 3 år och är frälst!! Inget krångel med en massa andra grejer, Ger mina hästar Hestekrafft och...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: elronne
·
P
Hästvård Jag har inte haft min häst speciellt länge men nu har han fått sk trivselfläckar. Det känns ju jättebra att han funnit sig till ro i...
Svar
12
· Visningar
2 298
Senast: Tigerlilja
·
T
Hästvård Är det någon här som fortfarande har sin häst ute på bete dygnet runt? Någon i norra norrland (typ västerbotten)? Mitt sto går...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Tingeling85
·
Foder & Strö Ja, jag vet att denna fråga har varit på tapeten tidigare- men såvitt jag minns var det ett tag sedan. Har precis börjat fodra med...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 294
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Det ser ut som om kotan går i marken vid ridning. Jag upptäckte detta när jag tittade på nytagna foton. (se...
Svar
9
· Visningar
1 847
Senast: Gulig
·
S
Hästvård Jag undrar hur sabelbenhet (alltså att frambensaxeln är bruten lite lite bakåt) påverkar hästen, om det gör det alls? Jag har i någon...
Svar
5
· Visningar
2 046
S
Hästvård har ett föl som blev verkad för första gången igår,men nät han springer så haltar han på ett framben. vad kan detta bero på? kan dom...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: semlis777
·
Foder & Strö Det är en tråd öppen om ekollon, det jag undrar, är ekblad giftiga för hästar? En fråga till, vass, min häst älskar att äta vass, är det...
Svar
13
· Visningar
5 270
Senast: Mynta2
·
Hästvård Kastrerte min islandshest for snart et år siden. Han har gått i paddock med kun andre vallacker etter han ble kastrert. Men med en gang...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: Xeline
·
A
Foder & Strö Hej! Är det någon som har något förslag på hur det går att få tag i en småbalsplastare för vanliga hårdpressade små fyrkantsbal? Märken...
Svar
3
· Visningar
2 439
Senast: Nina83
·
Foder & Strö men rysk rot och hunung nån som ger sin häst det? Har alltid gett vanlig vitlök, men för ca 1 mån sen tänkte jag prova det här somär för...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: puckis
·
Foder & Strö Jag undrar varför man allra oftast bara tar en analys på Energi, protein, Kalcium, Fosfor, Magnesium och Kalium när man gör en höanalys...
Svar
14
· Visningar
2 347
Senast: Rimfaxe
·
O
Foder & Strö Enligt Christina P bok så är behovet av selen 0,2 mg/100 kg kroppsvikt. Hippo Alfa innehåller hela 30 mg per kg enligt den produktblad...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Opi
·
W
Hästvård Hur klipper man hästen när man klipper helklippning? Klipper man även huvud och ben då?
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Vår underbara islandshäst, en 8-årig valack som vi har haft i bara en knapp månad, blev utdömd efter röntgen på klinik igår. Diagnosen...
Svar
16
· Visningar
1 934
Senast: skuggi
·
M
Foder & Strö Vill ha foder som ger mera \"sprutt\" Kan nån hjälpa mig .. Har följande analys på hö 8,4 mj 17 smrp 2,0 ca 1,0 p 0,6mg 10,6 k...
2
Svar
20
· Visningar
1 639
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp