Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har bara en gammal variant av Plancks bok och är inte så insatt i "moderna" fodermedel, så jag undrar helt enkelt till vilken...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Nina83
·
Q
Hästvård nu sitter jag här framför datorn och funderar på vilken klippning som skulle vara snygg på min pålle. (att han ska klippas finns det...
Svar
15
· Visningar
1 551
Senast: Qudexco
·
O
Foder & Strö Äntligen ett mineralfoder med mer Fosfor än Kalcium. Med de usla proteinvärdena i höet så måste jag ge mycket lusern, vilket ger mycket...
Svar
19
· Visningar
2 225
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö Jag har en två åring som jag skulle vilja höra vad ni skulle ge henne för foder och i vilken mängd? 2år pappa fullblod mamma halvblod...
Svar
3
· Visningar
1 194
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Jag försöker leta i literaturen med hittar inget. Hur räknar man att näringsvärdet i hö förändras på ett års lagring? Vitaminer (framför...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Magdalena
·
F
Foder & Strö Liten fundering: Eftersom jag har min häst uppstallad, så sköter jag ej om utfodringen. Hästarna får dessutom hö 2 ggr/ dag i hagen. Hur...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Zaskia
·
P
Foder & Strö Jaaa, sá vad ska jag göra nu.... Fick hem hästarna för ca en och en halv vecka sedan och har ännu sá länge bara stängslat rasthagen...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: Gumman
·
L
Hästvård Vilken tempratur ska hästarna ha i kroppen?? Min hade idag när jag testa 37,9.
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Buzz
·
Hästvård Någon som har den och kan slå upp följande: 1. rekommenderad dosering 2. ev. biverkningar på djävulsklo, kamomill och gurkmeja?
Svar
6
· Visningar
2 443
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö Någon som vet mg i vetekli? I alla böcker och i freefarm tar man inte med mg på de olika foderna, har en unghäst och tycker att det är...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Nina83
·
P
Hästvård Jag har ett sto som jag har haft problem med i drygt ett och ett halvt år. Hon har haft återkommande kotledsinflammationer och nu har...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: PeGe
·
C
Foder & Strö Lite komplicerad fråga kanske.. Jag vet ju att det är olika från häst till häst, men det verkar ju lite onödigt att behöva ge hästen en...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: Chough
·
B
Hästvård Hej! I vilket syfte använder man värmande och kalla omslag?! Har ingen erfarenhet av detta men funderat på olika alternativ metoder för...
Svar
3
· Visningar
1 970
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Höanalys på \"blandat hö\". Vi köper hö från en bonde en "balvagn i taget". Fördelen är att han har höet obalat fram till den dag vi...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Cilva
·
K
Hästvård Hej Har nyligen flyttat min häst till ett nytt stall. Igår när jag kom för att hämta henne så låg hon i hagen och verkade välditg...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hejsan alla foderkunniga :) jag tänkte börja fodra med havre blandat med hippo breed (hon äter endast hippo breed nu) har ni något...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Moppa123
·
C
Hästvård Hej! Jag har en häst som varit med om det hemskaste jag kan tänka mig att en häst kan råka ut för, och nu vill jag ha tips och hjälp...
Svar
17
· Visningar
1 535
Senast: Cyllene
·
A
Foder & Strö Hur köper ni det med tanke på hållbarhet osv? På vårt granngården är det oftast för gammalt, och jag skulle vilja ha tag i färskare...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Miss_Trouble
·
Foder & Strö Kan hästar bli allergiska mot havre? Frågan är väl mest retorisk, för det verkar ju högst rimligt att de kan. Vår ponny har hostat ett...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: majola
·
Foder & Strö Ja, nu är vårt hösilage hemma, & öppnat. Godare än godast verkade hon tycka att det var. Får väl se hur länge hon tycker det. Dom andra...
2
Svar
38
· Visningar
2 323
Senast: Arabis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp