Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Räcker det inte bara med termometer, helosan, jodopax, tvål, självhäftande benlindor och bomull i ett stallapotek? Min kompis rider en...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: maiden
·
B
Hästvård Är det en myt????? Att hästar det skummar om i munnen gillar det bett dom har? Och är det så att dom blit vita av skum mellan skinkorna...
Svar
14
· Visningar
2 098
M
Hästvård Tar alla ni in era hästar på nätterna nu?
2
Svar
26
· Visningar
1 896
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård När/hur/var/varför använder man det? Fyller det sin funktion bra? MVH Tusen
Svar
1
· Visningar
877
Senast: jumperjolly
·
M
Hästvård Måste få lite goda råd... det är så att vår stallkompis som flyttade hem sin häst för ca 1½ månad sen har sin häst helt ensam. De skulle...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: vivianhegre
·
Foder & Strö Det är så att mitt fullblodssto äter hösilage nu, har gjort det ett tag men är ganska lös i magen. Provade förut att ta bort betforen...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Glimten
·
C
Hästvård Idag på morgonen när jag skulle ge hästarna sitt morgonhö,såg jag att shettisen skummade ur munnen när hon åt.Jag har hållt uppsikt på...
Svar
5
· Visningar
2 507
Senast: sissu
·
H
Foder & Strö när kan man vaccinera sitt föl mot botulism? är det farligt att fodra med höensilage innan man har vaccinerat?
Svar
1
· Visningar
841
Senast: Bucus
·
Hästvård Har som jag tidigare berättat en mycket glupsk haflingerdam boende hos mej. I morse var det dags igen, en näve kraftfoder räckte...
2
Svar
32
· Visningar
2 867
Senast: neywaz
·
I
Hästvård faaan,vad jag blir förbannad,för ett år tilbax drygt hadde jag en veterinär tjej ut på min förra häst,hon felbehandlade honom med...
Svar
15
· Visningar
1 726
Senast: Icebabe_1
·
B
Hästvård När ska man börja täcka hästen varje dag med regntäcke för att inte få vinterpäls? min häst fäller jättemycket nu och jag vill inte ha...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Vad kostar Krafft Breed då?
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Någon som vet något sådant? Gärna med en Ca/P-kvot under 1.
Svar
5
· Visningar
1 687
Senast: jessicaaa
·
M
Foder & Strö NINA83... Kan du kolla tråden om mera \"sprutt\" Jag tror att kanske räkneexemplet på din fina hemsida är felskriven. När man räknar...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Ni som fodrar med hösilage.. hur mkt ger ni?
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård Jag har köpt ett halvblodssto som är regelbundet klippt så jag har bestämt mig för att fortsätta. Men var i Gävleborgs län ska jag hitta...
Svar
11
· Visningar
1 072
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Har ett sto som efter hon fick sitt föl förra sommaren inte blivit riktigt sig själv igen. Hon har från att ha haft kraftig och tjock...
Svar
1
· Visningar
997
M
Foder & Strö Vilka här inne använder/använder inte bryggerijäst? Varför använder ni/använder inte? För och nackdelar? Vilka mängder? nyfiken merman
Svar
2
· Visningar
748
T
Hästvård har ni en sådan i stallet?funderar på att skaffa en.jag har saker som tex. jodopax mm. som jag har användning för men nu menar jag typ...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Snorpan
·
T
Hästvård I vilket syfte kan man använda Idominsalva på häst? Brukar du själv göra det?
Svar
7
· Visningar
4 848
Senast: monke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp