Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård \"Pricktest\" på hästar? Kan man göra nån utredning på hästar som man gör på människor, för att se vad hästen är allergisk mot? Det är...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: shayd
·
B
Foder & Strö Hallå alla =) Har suttit och läst nästan ALLA trådar här i foderforumet, men inte hittat något svar till mig ;) Jag undrar om det finns...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: **BORTTAGEN**
·
R
Foder & Strö I år ska jag bara fodra med hösilage och eventuellt lite halm för magen, ts ligger på ca 60% men jag undrar ungefär hur mycket hösilage...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Mitt sto som blir 4 till vintern har storbrunstat hela sommaren, och jag undrar är detta normalt?? Mn betesvärd som haft henne hela...
Svar
2
· Visningar
879
L
Foder & Strö Vilket foder kan jag ge till lilla araben. Är inte så mager men smal. Har varit missköt innan. När jag fick honom så börja jag ge honom...
Svar
9
· Visningar
864
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Hej! Efter förra årets 2:a skörd där protein o energi var lågt, så bestämde vi oss för att gödsla lite i år efter första skörden... Om...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: anna_lundsbo
·
Foder & Strö Hejsan!! Sitter här och räknar foderstat till en 6 mån fölis. Funderar angående soja :smirk: Jag har fått lära mig att maxgivan är...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Taz
·
W
Hästvård Hur ska man klippa en Frieser? Ska man klippa helklippning, filtklippning eller hur ska man klippa?
Svar
2
· Visningar
1 787
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård jag vet att det finns många här med hosthästar. Min har ju som jag tidigare berättat fått bronkit. Hon har nu gått på kortison i 5 dagar...
2
Svar
28
· Visningar
2 259
Senast: Millz
·
H
Foder & Strö tänkte bara höra om det finns någon som har några bra rekomendationer till vad ja ska fodra mitt föl med, det är precis avvänt i från...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Magdalena
·
W
Hästvård Räcker det inte bara med termometer, helosan, jodopax, tvål, självhäftande benlindor och bomull i ett stallapotek? Min kompis rider en...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: maiden
·
B
Hästvård Är det en myt????? Att hästar det skummar om i munnen gillar det bett dom har? Och är det så att dom blit vita av skum mellan skinkorna...
Svar
14
· Visningar
2 091
M
Hästvård Tar alla ni in era hästar på nätterna nu?
2
Svar
26
· Visningar
1 884
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård När/hur/var/varför använder man det? Fyller det sin funktion bra? MVH Tusen
Svar
1
· Visningar
876
Senast: jumperjolly
·
M
Hästvård Måste få lite goda råd... det är så att vår stallkompis som flyttade hem sin häst för ca 1½ månad sen har sin häst helt ensam. De skulle...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: vivianhegre
·
Foder & Strö Det är så att mitt fullblodssto äter hösilage nu, har gjort det ett tag men är ganska lös i magen. Provade förut att ta bort betforen...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Glimten
·
C
Hästvård Idag på morgonen när jag skulle ge hästarna sitt morgonhö,såg jag att shettisen skummade ur munnen när hon åt.Jag har hållt uppsikt på...
Svar
5
· Visningar
2 504
Senast: sissu
·
H
Foder & Strö när kan man vaccinera sitt föl mot botulism? är det farligt att fodra med höensilage innan man har vaccinerat?
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Bucus
·
Hästvård Har som jag tidigare berättat en mycket glupsk haflingerdam boende hos mej. I morse var det dags igen, en näve kraftfoder räckte...
2
Svar
32
· Visningar
2 861
Senast: neywaz
·
I
Hästvård faaan,vad jag blir förbannad,för ett år tilbax drygt hadde jag en veterinär tjej ut på min förra häst,hon felbehandlade honom med...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp