Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Är det någon som vet om det endast är Hingstar och då även valackar som får vargtänder??? Denna upplysning fick jag när jag skulle köpa...
Svar
17
· Visningar
2 495
Senast: palle
·
A
Foder & Strö Min fasters häst går bara i hagen med föl vid sidan och dräktig på nytt...Hon är aldrig riden eller ens så mycket gjord med...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: Nina83
·
F
Hästvård Har ni era hästar ute dygnet runt fortfarande? När tycker ni att det är rimligt att ta in dem?
2
Svar
32
· Visningar
2 312
Foder & Strö Många har haft problem med att räkna ut formeln för hästens energibehov i MJ med anledning av att de inte har en miniräknare som klarar...
Svar
5
· Visningar
14 713
Hästvård Jag köpte världens snällaste finaste å underbaraste islandssto tillsammans med mamma för exakt ett år sedan. Hon var väl mest mammas...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Tican
·
L
Foder & Strö Vem var det som hade den där superbra örtsidan? :confused: Som ligger typ spray el liknande, men är borttagen nu. Känns lite taskigt, nu...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Little_Chance
·
K
Foder & Strö Hmmm, nu har jag lite problem. Har kvar hö från innan sommaren som har räckt nu i två veckor. Till det har jag gett min unghäst 1,5 kg...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Krabban
·
K
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan man kan se förändringar i hullet efter foderbyte? Hoppas ngn svarar på detta, tycker min lilla pålle ser...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Krabban
·
B
Foder & Strö Nu har analysen på mitt hö kommit, och det verkar bra! Torrsubstans 84% smältbart protein 53 energi foder 7,6 kalcium 2,8 fosfor 1,6...
Svar
6
· Visningar
2 555
Senast: Nina83
·
K
Foder & Strö Hej! Är det ngn som vet om hästbiten i Ängelholm har ngn hemsida? Eller som vet näringsinnehållet i deras foder? Priser? Vore...
Svar
7
· Visningar
3 374
Senast: Krabban
·
J
Hästvård Hej! Igår var en väldigt hemsk dag. För det första det med Anna Lindh, 16-åringen som hittades och 5-åringen som knivhöggs. Därför...
Svar
3
· Visningar
1 384
Senast: martha
·
Foder & Strö För ganska länge sedan var fanns det en tråd, förmodligen på hästvård, som handlade om mugg. (Jo, det finns ju massor av trådar som...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: lil-sis
·
E
Foder & Strö Råkar vara ägare till en allergihäst. (Han har inte sommareksem) Har nu planer på att stärka hans lite dåliga immunförsvar. Pälsen(huden...
Svar
2
· Visningar
1 398
Senast: Kenaz
·
Hästvård Nu kommer det förmodligen att bli så att vi ska fodra med hösilage i hagen i vinter, mest för att underlätta så vi slipper ge lunch o em...
Svar
18
· Visningar
1 249
Hästvård Gör man rent öronen på hästar? Min känns lite "vaxig" i öronen - ska man göra rent och i så fall hur? Finns det örondroppar som för...
Svar
3
· Visningar
1 580
Senast: angelaL
·
Foder & Strö var kan man beställa dem?? Hur gör man? Har fått hem oanalyserat hösilage. Aldrig gjort detta själv förut! Hjälp!! :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Mynta2
·
N
Hästvård Min häst fick ett sår på benet den 2/8, och det var problem med att få det läka. Efter ca 2 veckor togs veterinär ut och hon gav...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag har enhäst som har problem med hosta. Hon har varit bra i ett par år men så i sommras kom det tillbaka och jag vet inte varför. Har...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Millz
·
Hästvård Hjälp.Min häst har en rejäl galla på ena bakbenet.Han har haft den sen jag köpte honom men i dag var den jätte stor.Kylde som jag brukar...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: lil-sis
·
M
Foder & Strö Jag fick svar på min höanalys på mitt eget hö idag: ts 84% Smbp 44 g/kg foder Mj 7,4g/kg foder Ca 3,5 g/kg foder P 1,5 g/kg foder Mg 0,9...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp