Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård visst finns det shampoo där man inte behöver vatten (torr shampoo eller nått?)?! tänker mest på att min häst är i behov av en...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Arabizar
·
Foder & Strö Behöver man blöta upp dessa foder? Jag höll på att ge mitt föl på 2-3 månader. Då sa en inackorderad att hon hört att hästar har skurit...
Svar
9
· Visningar
2 345
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö \"Slippa blanda\"? Jag har tänkt på, att folk tycker det är så skönt med pellets för att "man slipper blanda och mixtra". Jag gillar...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: gejsa
·
Foder & Strö :confused: Vilken bok är bäst att läsa om foder och tillägg och allt som man behöver veta? Ska helst vara lättläsligt. Så att man...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: gejsa
·
K
Hästvård Mitt sto har ganska högt kors och många frågar om hon är överbyggd. Vad har detta för komplikationer? och vad menas egentligen med det...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: cindypindy
·
Foder & Strö har ju en unghäst hemma, 1 ½ år, och vill att han ska få en bra foderstat. förra året räknade vi ihop vad han behövde och sånt mycket...
Svar
1
· Visningar
882
N
Hästvård Blivit så efter knäskada i våras. Vrickar sej lätt. Varit på återbesök x 2 på ATG och de hittar inget allvarligt. Genomröntgad och...
Svar
5
· Visningar
1 503
Senast: shayd
·
Q
Hästvård mennnnnn nu har jag hållt på att "tjatat" på hovis i nästan 3 veckor att han ska komma. med andra ord är jag 3 veckor sen med att sko...
Svar
12
· Visningar
1 208
Senast: Qudexco
·
Q
Hästvård hej nu tar jag upp det åtrå värda ämnet igen! nu när hästen börjar fälla och ska sätta vinterpäls börjar jag fundera på hur jag ska göra...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Qudexco
·
B
Hästvård Behöver lite tips om vad som kan vara fel. Lite kort sammanfattat kan man skriva att vår ponny är behandlad för kotledsinflammation i på...
Svar
6
· Visningar
1 720
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö I senaste numret (september) av tyska tidningen Cavallo är det en 8 sidor lång (med lite reklam på sidorna också..) artikel om Hö. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 976
Senast: Inelin
·
J
Hästvård Hejsan! Min connemara är ganska smal... Hon har väl blivit lite tjockare nu i sommar, men hon kommer väl minska i vikt till vintern kan...
Svar
17
· Visningar
2 506
Senast: ameo
·
H
Hästvård Jouren öppnar igen 1 november. :bow: /Sofia
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Gulig
·
Hästvård Jag har en kompis som har tagit emot en häst som är opererad för patellaupphakning i båda bakbenen! Hästen har även shivering.. Hon...
Svar
3
· Visningar
1 630
Senast: ameo
·
S
Hästvård Kanske någon kan hjälpa en bekymrad matte? Min häst har blivit rejält halt i höger bakben idag hittar ingen svullnad, värme eller puls...
Svar
13
· Visningar
1 382
Senast: Pauling
·
Foder & Strö Hej och hå... Nu har medryttarhästens höanalys kommit och det ser inte för lustigt ut. Man förstår ju att han har haft svårt att sätta...
2
Svar
37
· Visningar
2 075
Senast: majola
·
M
Ek
Hästvård Är det farligt för hästen att äta ek? Ekollon vet jag men Löven och barken har jag hört så mycket olika om så nu vill jag veta!
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Vad behöver ett lågdräktigt halvblodssto som bara går i hagen och väger ca 550kg? Jag har provat om jag kan räkna fram det. Är det 74,3...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Jag är rätt ny med det här att räkna foderstater..så jag har en fråga. Varför räknar man inte med vitaminer i foderstaten? Är det för...
Svar
3
· Visningar
1 239
T
Foder & Strö Vad är kraftfoder? Är det en benämning för fler olika sorters foder?
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp