Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, när blir en hovspricka ”farlig”. Rider och tävlar en häst som jag inte äger själv, som ha en ordentlig hovspricka...
Svar
12
· Visningar
10 298
E
Hästvård Har en fråga angående överviktig ponny. Vi har en sällskapsponny, som mest gått och skrotat i vinter och ätit lite för mycket, (han har...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: kitty
·
S
Foder & Strö Det finns säkert massor av trådar gällande havre med mera, men jag har så pass bråttom med ett svar så jag postar en ny. Min...
Svar
15
· Visningar
1 762
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ännu en tråd från salladfinger:) hittade inte det jag sökte i gamla trådar så det blev en ny. Min häst har verkat irriterad några...
Svar
1
· Visningar
636
Hästvård Streptococcus zooepidermicus finns i trakterna enl svabb-odling. En veterinär sade att det är lönlöst att odla på då den finns i de...
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: lundsbo
·
Ink
Hästvård Min ena häst har fått en ink mitt under magen. Ser ut som en upp och ner vänd svamp. Dvs diametern där inken sitter fast på hästen är...
Svar
19
· Visningar
4 370
Senast: Ottisen
·
Hästvård Har någonstans i mitt huvud något som säger mig att de hästar som är känsliga, har problem med ovanstående inte bör äta betfor. Eller...
Svar
7
· Visningar
1 873
P
Hästvård Hos en "granne" ungefär en kilometer ifrån mig, står ett kallblodssto i en hage strax intill landsvägen. Jag har sett hästen många ggr...
2
Svar
25
· Visningar
4 028
Senast: Popplin
·
A
Foder & Strö Min häst är jättefin för övrigt, inte halt och pigg och glad. Dock har hon haft lite värme och smågallor i ett par ben till och från...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Alpin87
·
Hästvård Nu ska snart min åring åka på bete, vilket ska blir skönt för både mig och honom :p Men.. jag tycker han är lite smal.. visserligen så...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: weasel_
·
Svar
2
· Visningar
590
Senast: MammaHelena
·
S
Hästvård Någon som vet vad man använder "gummihandskar" till? de har "piggar" på ena sidan
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Kallebus
·
N
Hästvård Kan man köpa en häst som är inåttåad? Vad är de för speciellt med de? Känner mig otroligt dum :eek:
Svar
6
· Visningar
942
Senast: melen
·
D
Hästvård Min ponny skadade sig lite igår måndag, och fick ett sår nedanför knäet. Det var ett sår som var ca 2 cm långt. Det är dock inget litet...
Svar
5
· Visningar
2 179
Senast: Dessan_v
·
Hästvård Min ena häst skadade sig på sommarbetet och står nu på helsingborgsdjursjukhus. När vi kommer in så bedöms det att han måste opereras...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Scilla
·
Hästvård Scenariot gäller en ung häst som till och från är ofräsch. Ofräschheten yttrar sig i att hästen tappar framåtbjudning och får kortare...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Sickan
·
Foder & Strö Om det är svarta "prickar/fläckar" på en del av halmen är den dålig då eller är det normalt?
Svar
14
· Visningar
3 495
Hästvård Jag har varit sjuk i ca 4-5 dagar och inte varit i stallet, men haft kompisar som tittat till min häst. När jag kom till stallet idag så...
Svar
1
· Visningar
4 821
Hästvård kom att diskutera hästen med mitt ex, berätta att ja fick en köpare på henne, nej hon är inte till salu, utan de va nån som råka se...
2
Svar
36
· Visningar
2 380
Senast: Legolaz
·
Hästvård För 2 veckor sedan blev min häst behandlad för inflammation i has och glidled VB. Först var det boxvila och därefter har hon gått i...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Mattsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp