Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min häst har kronist klåda på ben och nu man och svans rot.....har provat alla möjliga medel. Men inget fungerar.Någon som har bra...
Svar
19
· Visningar
2 020
Senast: luzzebullen
·
Hästvård Hej! Jag är så himla sugen på en 2årigt hbl med bockhov b.f. Tycker han är skapligt billig oxå... Ni som har erfarenhet av bockhov...
2
Svar
33
· Visningar
11 375
Senast: coari
·
Hästvård Ska ut och tävla imorgon och med tanke på att jag har skimmel är tanken att han ska bada idag. Eftersom det är fler som vill duscha...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Centaur
·
Hästvård Sökte på eksem men hittade inget riktigt bra svar... Förlåt mig. Som man kan läsa i Håll oss uppdaterade så har jag just köpt min...
2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hade vet ute igår igen till mitt sto.Ögat har runnit konstant och varit svullet på tok för länge nu.Har fått salva i alla dess...
Svar
13
· Visningar
2 065
Senast: Hellez
·
Hästvård En häst i stallet (relativt ny) visar ovilja att gå i de minsta nedförsbackar. Han protesterar inte på något våldsamt sätt men står emot...
2
Svar
20
· Visningar
6 081
Senast: kitty
·
A
Foder & Strö Min häst har släppts på bete nu och skulle behöva gå upp i vikt då det är lite magert. Eller ja, hon är svårfödd, de andra hästarna är...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård Vi gränsade av vår hage för ca 2 veckor sedan så att min häst skulle få en kompis, men vi började med att sätta dem i hagen brevid...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Soul
·
Hästvård Min Armani har hosta och fick igår utskrivet Fabrol av veterinären. Detta ska ges i fodret 2 ggr/dag, han har haft detta preparat...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Armani__
·
Hästvård Har precis haft ute veterinären till min två månader gamla föl unge. Hörde att hon börjat rossla under dagen i dag medans jag var på...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: tya
·
Foder & Strö Min häst ska gå ut på bete om ca 2 veckor, har dragit ner 2 kg på hösilaget redan. Ska jag dra ner ännu mer och vänja av, eller är det...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Ylva86
·
L
Hästvård Kylande liniment ska enligt min ganska vaga kunskap inom området hjälpa blodkärlen att dra ihop sig lite snabbare efter motionering, och...
Svar
15
· Visningar
3 099
Senast: lindgreen
·
Foder & Strö Har precis fått hem en foderhäst som får havriefri musli. Detta är en angloarab och hon får ca 2,5 kg om dagen. Havrifri musli är ganska...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: TinyWiny
·
Hästvård På Coaris inrådan postar jag om detta inlägg med några smärre ändringar på hästvårds forumet. Idag var jag och masserade på en...
2
Svar
23
· Visningar
2 598
Hästvård vad är det för något?? som två små äpplen, har aldrig lagt märke till dessa förut... någon som vet vad det är? :confused:
Svar
5
· Visningar
873
Senast: kryddan
·
K
Hästvård Hej! Min häst har som två små "utbuktningar" på/vid manken. Dessa sitter ganska högt upp på manken. Hästen har ganska bred/platt rygg...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Kissan
·
Hästvård Symptomen är följande: Röda slemhinnor Uttorkning Aptitlöshet För mycket vita blodkroppar Reagerar ej för vissa neuroligiska...
Svar
19
· Visningar
1 316
Senast: AlinaT
·
B
Hästvård Kan hästar vara allergiska mot pollen?
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Belleriet
·
Hästvård Pållen var kraftigt svullen på ena hasen idag, även på insidan & lite högre upp. Inte speciellt varmt, ömmar inte men ordentligt...
Svar
6
· Visningar
7 839
Foder & Strö Har ett fullblodsto 5år som ska ridas ca 5dar i veckan. (ska bli dressyrhäst är tanken) Just nu går hon ca 30min om dagen då hon inte...
Svar
3
· Visningar
754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp