Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Har pratat med flera och bollat med förutom er på forumet.

En nära vän.
Familjepedagogerna.
De på bebisgruppen. Där höll ledaren på att hela tiden försöka lösa problemet med hur jag skulle göra. Tipsa om parterapi osv osv.
Att vi måste försöka lösa det och att vi alltid kommer behöva samarbeta.
Varför måste vi det egentligen undrade jag. Jag har redan provat allt möjligt.
Hon menade på bebis.
Jag sa sen att han inte var pappan och alla blev så paffa. Tydligen hade jag missat nämna det. Kändes inte så viktigt i sammanhanget.
Plus att jag sa första gången till de som håller i gruppen om att jag inte visste vem det var i och med att det är en lite annorlunda grupp, tänkte bra de vet läget.

Men då vart det andra tongångar direkt.
Från försök! Försök! Försök!
Till jaha! Lämna!

En tydlig skillnad nu mot innan bebis kom är att han har gått från att vara väldigt generös med hjälp, grejer och allt möjligt till att bli snål.
Berättar vad saker och ting kostar. När vi varit ute på restaurang har han velat dela notan vilket aldrig hände innan även fast när jag propsade på det.
Det måste vara pga bebis. Vilket är sjukt men det måste vara så.

Har pratat med flera och bollat med förutom er på forumet.

En nära vän.
Familjepedagogerna.
De på bebisgruppen. Där höll ledaren på att hela tiden försöka lösa problemet med hur jag skulle göra. Tipsa om parterapi osv osv.
Att vi måste försöka lösa det och att vi alltid kommer behöva samarbeta.
Varför måste vi det egentligen undrade jag. Jag har redan provat allt möjligt.
Hon menade på bebis.
Jag sa sen att han inte var pappan och alla blev så paffa. Tydligen hade jag missat nämna det. Kändes inte så viktigt i sammanhanget.
Plus att jag sa första gången till de som håller i gruppen om att jag inte visste vem det var i och med att det är en lite annorlunda grupp, tänkte bra de vet läget.

Men då vart det andra tongångar direkt.
Från försök! Försök! Försök!
Till jaha! Lämna!
Det känns som att du har mera "grundreda" i ditt liv nu mot tidigare. Du öppnar upp och berättar och pratar med andra. Mera ärlighet! Jättebra Karamellen 🌷

Även om du hellre vill ha en papperslista med lösenorden så går det ju utmärkt att ha det efter han är helt ute ur huset och tillgången till det. Det är bara ett tag du behöver ha dom på telefonen, och se för guds skull till att han inte skulle kunna ha tillgång till din telefon heller! tex på gps eller annat, byt lösenord på telefonen också, skriv en lista på alla lösenord du behöver byta, strunta i om det känns som något meningslöst han har redan bevisat att han tar alla sätt.

En vän till mig gjorde nyligen slut med sig partner, han verkade i allas ögon rätt vettig om än impulsiv. Hon fick skaffa flyttfirma för att slippa åka dit själv och sedan blocka honom på allt inklusive sin mail och Swish(!!)

Det är alltid bättre att vara förberedd vilket du varit denna gången, jag håller tummarna för dig!

Lösenord måste ju inte va komplicerade, tvärtom de SKA va enkla...

Men tänk "fras" istället för krångligt " (Ja jag har sett för mkt på instruktionsvideor ;) )

Tex kan det va så enkelt som "BäbisHeterBlablabla2025" Iom å ä ö behöver man inte specaltecken då de ÄR specialtecken.

Det är ju jättesimpelt, men nån måste ju veta att det är just det du bytt till.

Eller "Minbilärblå2026"

Lösenord måste ju inte va komplicerade, tvärtom de SKA va enkla...

Men tänk "fras" istället för krångligt " (Ja jag har sett för mkt på instruktionsvideor ;) )

Tex kan det va så enkelt som "BäbisHeterBlablabla2025" Iom å ä ö behöver man inte specaltecken då de ÄR specialtecken.

Det är ju jättesimpelt, men nån måste ju veta att det är just det du bytt till.

Eller "Minbilärblå2026"
Fast svenska tecken äs skitirriterande om man är utomlands någonstans och måste låna ett tangentbord/dator. Bara som en passus. Det kan hända att jag har fått byta några... :angel: :D

Fick inget svar och sen såg jag att hon ringt tillbaka men hade missat det.
Kommer fixa även denna dag. Inte med bravur men helt ok och helt nykter. Det får räcka så.

Det är jättebra!!! Ge dig själv en kram.
Tycker du är grym, du har verkligen ett helt annat mindset nu. Du vet att suget finns där, det är noterat, det är inte farligt och du agerar inte på det! ❤️

Helt slut nu.
Eldar gamla papper från pappa som jag inte orkat ta tag i tidigare.
Tidigare har jag druckit samtidigt vilket bara resulterat i ångest så allt har bara legat huller om buller alldeles för länge och tagit onödig utrymme.

Pratat med beroendecenter personen. Och fått tid till MINI utredning. Vet inte exakt vad det innebär måste läsa på mer. Men verkar ok. Nånting iaf.

P skickade att han köpt några grejer till bebis och gjort plats för gym hemma hos honom nu.
VARFÖR ska han fixa sånt NU????!!
Sluta vara så snäll :arghh:

P skickade att han köpt några grejer till bebis och gjort plats för gym hemma hos honom nu.
Men det är vi ju flera som talat om för dig: det är för att han känner att du är på väg bort. Det behöver inte ens vara beräknande, han kan vara rätt omedveten själv om varför han kör en charmoffensiv. Låt dig inte byta kurs pga det.

Helt slut nu.
Eldar gamla papper från pappa som jag inte orkat ta tag i tidigare.
Tidigare har jag druckit samtidigt vilket bara resulterat i ångest så allt har bara legat huller om buller alldeles för länge och tagit onödig utrymme.

Pratat med beroendecenter personen. Och fått tid till MINI utredning. Vet inte exakt vad det innebär måste läsa på mer. Men verkar ok. Nånting iaf.

Snälla, berätta för honom så fort du bara kan innan han hinner snärja dig med snällhet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund