Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Om det nu är hennes grej så är det upp till henne och inte vår sak att döma eller hacka om.
Karamellen får träffa vem hon vill och göra vad hon vill, givetvis men bara nyligen ledde det till en potentiellt väldigt farlig situation där hon inte verkade ta genomtänkta beslut så att folk blir oroliga känns rimligt. Att råda någon ifrån dejting medans denne sorterar upp lite av sitt eget kaos är inget skammande åt de som dejtar/ligger.

Tycker bara att det är tråkigt om hon inte fokuserar på att ordna upp sitt liv och istället rör till det ännu mer. Och självklart är det upp till henne - ingen annan kan göra det åt henne.
Men är du tjatig!
Tex inlägg nr 129 är ett sådant. Det handlar om att se över och ordna och tänka igenom.
Varför läser du inte?

Dagen har varit bättre än befarat. Vi ska snart ut och äta. Ev någon drink också. Men kanske dumt att skriva det? Känns som det sticker i ögonen på flera. Trist men men.

Hoppas att det här är en av de gångerna som du skriver typ såhär om alkoholfria drinkar!
Ja självklart är jag nykter. Någonting annat vore otänkbart.

Edit: jag har inget behov av att ta en drink egentligen men känner mig så pass stark var gäller nykterheten just nu att det kommer att vara ok. Och känns det någonting annat d vill jag inte vara kvar. Och det får vara okej så också.

Ja självklart är jag nykter. Någonting annat vore otänkbart.

Edit: jag har inget behov av att ta en drink egentligen men känner mig så pass stark var gäller nykterheten just nu att det kommer att vara ok. Och känns det någonting annat d vill jag inte vara kvar. Och det får vara okej så också.
Men vad är en drink för dig? Varför skulle en cola vara bättre än en blandning av alkoholfria drycker? Huvudsaken är väl att du sätter ditt barn i främsta rummet, alltid!

Jag och P har haft en rätt fin helg denna helgen. Känner mig däremot mer och mer säker på mitt val. Han är mycket i framtiden. I en annan framtid än mig. Han kan säga att det ska bli kul och se när bebis är x antal år hur hon blir då.
Som exempel sådana saker. Och att han måste ta med mig på något ställe för att visa mig.
Medan jag mer och mer lämnar.
Alla saker är hämtade hos honom. Han ifrågasatte det. Undrade varför jag var tvungen hämta alla mina saker därifrån. Han vill gärna jag har hos honom.
Jag behöver stärka mig själv ytterligare ett tag men jag håller kursen.

Jag och P har haft en rätt fin helg denna helgen. Känner mig däremot mer och mer säker på mitt val. Han är mycket i framtiden. I en annan framtid än mig. Han kan säga att det ska bli kul och se när bebis är x antal år hur hon blir då.
Som exempel sådana saker. Och att han måste ta med mig på något ställe för att visa mig.
Medan jag mer och mer lämnar.
Alla saker är hämtade hos honom. Han ifrågasatte det. Undrade varför jag var tvungen hämta alla mina saker därifrån. Han vill gärna jag har hos honom.
Jag behöver stärka mig själv ytterligare ett tag men jag håller kursen.
Att han pratar framtid kan mycket väl bero på att han nånstans känner att du är på väg bort. Då kan man slänga ur sig sånt där för att hoppas på en respons som får en att känna sig trygg igen.

Blivit inspirerad att göra om.
Är väldigt nöjd med det som är gjort. Grönt kök och sovrum (olika gröna nyanser). Riktigt rosa hall. Lilla toaletten ljusgrön.
Ja det var väl det.
Helst skulle jag vilja ta tag i ett framtida barnrum. I dagsläget är det vitt. Ingen snygg vit färg heller utan säkert något billigt krafs som suger åt sig smuts.
Men att börja fixa där nu är dumt.
Dels att det är vinter. Vill kunna ha fönster öppna. Men största anledningen till att det är dumt är att jag inte har den blekaste av vad för intresse och smak det blir sen.
Jag har varit inne på rymdtema men det kanske blir en fet diss?
Och då har jag fixat och grejat helt i onödan.
Jag ser folk som fixar och donar med barnrum, målar om och inreder redan innan den lilla personen ens är född!
Då måste man väl göra om samma rum massor med gånger?
Jag vill helst inte behöva göra samma rum mer än en gång och sen som tonåring då får vi hjälpas åt renovera.
För tror knappast någon vill ha samma färg och tapeter på väggarna när man är låt säga 13 år som när man är 5 år.
Om man nu inte har en mild smak eller ingen smak alls. Alternativt inte bryr sig. Men mitt barn lär nog tycka det är viktigt. Bara en känsla jag har.

Är väldigt nöjd med det som är gjort. Grönt kök och sovrum (olika gröna nyanser). Riktigt rosa hall. Lilla toaletten ljusgrön.
Ja det var väl det.
Helst skulle jag vilja ta tag i ett framtida barnrum. I dagsläget är det vitt. Ingen snygg vit färg heller utan säkert något billigt krafs som suger åt sig smuts.
Dels att det är vinter. Vill kunna ha fönster öppna. Men största anledningen till att det är dumt är att jag inte har den blekaste av vad för intresse och smak det blir sen.
Jag ser folk som fixar och donar med barnrum, målar om och inreder redan innan den lilla personen ens är född!
Jag vill helst inte behöva göra samma rum mer än en gång och sen som tonåring då får vi hjälpas åt renovera.
För tror knappast någon vill ha samma färg och tapeter på väggarna när man är låt säga 13 år som när man är 5 år.
Om man nu inte har en mild smak eller ingen smak alls. Alternativt inte bryr sig. Men mitt barn lär nog tycka det är viktigt. Bara en känsla jag har.
Är det något barn tycker om så är det färg! Gör rymdtema! Hon kommer säkert vilja ha annat sedan, gör om och om igen flera gånger, och låt henne göra om. Det är något barn älskar! Huset tar inte skada av att göras om i hennes rum femtioelva gånger innan hon är 20 :D Bara dona på! :) Och rymdtema nu i början är väl charmigt!

Ja det var väl det.
Endera så gör om och om igen. Som redan skrivits älskar barn det. Alternativt ha en hyfsat neutral basfärg och så kan du göra om med textilier och möbler sen.

Jag gick igenom både en period där allt skulle vara rosa med volanger, sen skulle det vara rosa och svart. Sen skulle allt vara svart (fast mamma drog gränsen när jag ville måla taket svart..). Det mesta löstes med ommålning av möbler/inköp av vissa nya möbler, nya gardiner och överkast mm. Jag minns fortfarande när jag kom hem efter en helg borta och hela rummet var omgjort. Volanggardiner i två rosa nyanser, nytt skrivbord med rosa lådor och hurtsar, ny matta och nytt rosa överkast. Ett sånt där extremt skimrande, lyckligt barndomsminne. Jag tror jag var kanske sju år.

Idag är det inte så ovanligt med svart tak. Inte som förr. Kanske iofs inte vanligt i bostadshus men på allmänna ytor och restauranger är det vanligt med svarta tak.
Jag tänker alltså ett ganska mörkt tak men med självlysande färgstänk. Dvs avlägsna galaxer, stjärnor.
När jag var liten satte jag upp stjärnor som lyste i mörkret. Mysigt men absolut inte verklighetstroget. Sen mörkblå väggar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund