Vi i tråden kan ju vara gå på vad som skrivits mm. Men
@karamelldrottningen har flera gånger skrivit hur envis P är, att han som jag förstår det övertalat sig tillbaka tidigare och även mer eller mindre skaffat sig insyn och tillgång i hennes liv och bostad.
Jag ser det som fullt begripligt att då innan man gör slut igen dels försöka stänga alla dörrar som rör tillgång (bank id, Kivra, kodlås osv) och även försöka rusta sig själv för att stå emot en försök att övertala.
Jag har en gång i mina yngre dagar mötts av svaret ”nej” när jag förklarade att jag ville göra slut. Mannen i fråga var lugn, snäll, hade inte visat några skumma sidor innan etc. Och hans reaktion var nog delvis chock och delvis just att han verkligen inte ville det skulle ta slut. Men det var ändå en väldigt knepig och väldigt jobbig upplevelse med en motpart som helt sonika vägrade medverka i separationen eller ens vilja lyssna på örat att det är över nu. Trots att vi inte bodde ihop mm.
Så som sagt. Jag förstår precis att man vill bereda vägen lite först.
Men
@karamelldrottningen - har du sagt upp hans stallplats än? Och sätt honom på stallplats. Det är hans problem att se till att befinna sig i stallet då, inte ditt.