Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Fast nä så gör man inte. Det är att utnyttja den andra person tills du känner att nu är jag klar. Gör slut, kasta ut honom, var färdig. Idag, inte ”när x, y och z skett”.

Tänk ramaskriet som uppstått här om det var en man som skrev att han skulle dumpa sin kvinnliga partner men först ska han göra klart ditten och datten. Så himla fult.
Men när det kan bli dåligt så måste man vara listig.

Det handlar över huvud taget inte om den andra personen då.
Den har redan roffat åt sig alldeles tillräckligt av ens liv.

Men kasta ut honom på allvar, ha familj och vänner på plats så att han inte kan säga nej. Ring polisen om han vägrar lämna. Är han intellektuellt utmanad/förståndshandikappad så att han faktiskt inte förstår?
Nej han är manipulativ och kontrollerande.

Sådana människor måste hanteras på ett särskilt sätt för att det inte skall gå helt galet.
Dina förslag kan ge katastrofala följder.

Fanns ingen olovlig substans i närheten så mest en onödig grej. Plus undviker helst om möjligt. Nästa månad kan jag ev börja förbi se det mer. Vi får se. Beror på hur frekvent jag ska fortsätta amma. Nu endast nattetid.
Fast om du funderade på om du borde ta en, så gissar jag på att det är ett tecken på att det kanske vore läge att prioritera? Trots allt. :)

Nej han är manipulativ och kontrollerande.

Sådana människor måste hanteras på ett särskilt sätt för att det inte skall gå helt galet.
Dina förslag kan ge katastrofala följder.
Det känns lite onödigt att utmåla honom som nåt monster han inte alls visat att han är. TS skaffade barn med en annan man och jag tycker han verkar tagit de bättre än de flesta skulle gjort? Dock borde han kanske lämnat henne för längesen för sin egen skull, tror knappast han heller mår bra av cirkusen.

Dessutom har det ju flera gånger kommit upp saker i tråden om vad han gör, som när man får mer info inte låter särskilt konstigt alls. Som nu när TS faktiskt inte ens berättat att det är slut.

Det känns lite onödigt att utmåla honom som nåt monster han inte alls visat att han är. TS skaffade barn med en annan man och jag tycker han verkar tagit de bättre än de flesta skulle gjort? Dock borde han kanske lämnat henne för längesen för sin egen skull, tror knappast han heller mår bra av cirkusen.

Dessutom har det ju flera gånger kommit upp saker i tråden om vad han gör, som när man får mer info inte låter särskilt konstigt alls. Som nu när TS faktiskt inte ens berättat att det är slut.
Monster är han inte. Men vem är cirkusen? Jag?
Har redan skrivit varför jag ännu sagt något. Men även för att jag verkligen vill känna in ordentligt att det är rätt beslut. Dvs jag vill inte riskera att det blir någonting annat sen. Alltså när det är slut så är det slut.

Vi i tråden kan ju vara gå på vad som skrivits mm. Men @karamelldrottningen har flera gånger skrivit hur envis P är, att han som jag förstår det övertalat sig tillbaka tidigare och även mer eller mindre skaffat sig insyn och tillgång i hennes liv och bostad.

Jag ser det som fullt begripligt att då innan man gör slut igen dels försöka stänga alla dörrar som rör tillgång (bank id, Kivra, kodlås osv) och även försöka rusta sig själv för att stå emot en försök att övertala.

Jag har en gång i mina yngre dagar mötts av svaret ”nej” när jag förklarade att jag ville göra slut. Mannen i fråga var lugn, snäll, hade inte visat några skumma sidor innan etc. Och hans reaktion var nog delvis chock och delvis just att han verkligen inte ville det skulle ta slut. Men det var ändå en väldigt knepig och väldigt jobbig upplevelse med en motpart som helt sonika vägrade medverka i separationen eller ens vilja lyssna på örat att det är över nu. Trots att vi inte bodde ihop mm.
Så som sagt. Jag förstår precis att man vill bereda vägen lite först.

Men @karamelldrottningen - har du sagt upp hans stallplats än? Och sätt honom på stallplats. Det är hans problem att se till att befinna sig i stallet då, inte ditt.

Vi i tråden kan ju vara gå på vad som skrivits mm. Men @karamelldrottningen har flera gånger skrivit hur envis P är, att han som jag förstår det övertalat sig tillbaka tidigare och även mer eller mindre skaffat sig insyn och tillgång i hennes liv och bostad.

Jag ser det som fullt begripligt att då innan man gör slut igen dels försöka stänga alla dörrar som rör tillgång (bank id, Kivra, kodlås osv) och även försöka rusta sig själv för att stå emot en försök att övertala.

Jag har en gång i mina yngre dagar mötts av svaret ”nej” när jag förklarade att jag ville göra slut. Mannen i fråga var lugn, snäll, hade inte visat några skumma sidor innan etc. Och hans reaktion var nog delvis chock och delvis just att han verkligen inte ville det skulle ta slut. Men det var ändå en väldigt knepig och väldigt jobbig upplevelse med en motpart som helt sonika vägrade medverka i separationen eller ens vilja lyssna på örat att det är över nu. Trots att vi inte bodde ihop mm.
Så som sagt. Jag förstår precis att man vill bereda vägen lite först.

Men @karamelldrottningen - har du sagt upp hans stallplats än? Och sätt honom på stallplats. Det är hans problem att se till att befinna sig i stallet då, inte ditt.
Vågar jag skriva det?
Men nej utan snart 🙈
Jag har kollat upp stallplatser närmare där han bor men inget jag nämnt för honom. Bara för att reka 🙈🙈

Jag tänker att allt har sin tid.
Se över vad det viktiga i livet är.
Vad är värt att satsa på?
Tar någonting mer energi än det ger?
Vilka tankemönster får jag vid motgångar och hur kan jag rikta de för bästa möjliga resultat.
Hjärnan är uppbyggd att hitta lösningar. Sen kanske lösningen är skitdålig.
Därför är det bra att reflektera. Tänka över beslut. Se allt utifrån och inte bara gå efter här och nu.

Detta är alltså inte enbart riktat mot P utan till livet i stort. Alla delar.

Jag tänker att allt har sin tid.
Se över vad det viktiga i livet är.
Vad är värt att satsa på?
Tar någonting mer energi än det ger?
Vilka tankemönster får jag vid motgångar och hur kan jag rikta de för bästa möjliga resultat.
Hjärnan är uppbyggd att hitta lösningar. Sen kanske lösningen är skitdålig.
Därför är det bra att reflektera. Tänka över beslut. Se allt utifrån och inte bara gå efter här och nu.

Detta är alltså inte enbart riktat mot P utan till livet i stort. Alla delar.
Och samtidigt hänger du på Tinder och vill inleda nya relationer innan du är klar med detta? Det känns som om du inte vill dumpa P innan du har inlett något nytt. Att du är väldigt rädd för att vara ensam och till varje pris vill ha någon. Säger inte att det är fel att vilja ha någon men man bör först vara trygg i sig själv och sitt eget liv och sedan, om rätt person dyker upp, kan denne bli en bonus.

Och samtidigt hänger du på Tinder och vill inleda nya relationer innan du är klar med detta? Det känns som om du inte vill dumpa P innan du har inlett något nytt. Att du är väldigt rädd för att vara ensam och till varje pris vill ha någon. Säger inte att det är fel att vilja ha någon men man bör först vara trygg i sig själv och sitt eget liv och sedan, om rätt person dyker upp, kan denne bli en bonus.
Oj! Hänger vet jag inte 😅
Varit där en gång på ca 2 år eller nått sådant. Tycker inte det är speciellt frekvent 🤔

Oj! Hänger vet jag inte 😅
Varit där en gång på ca 2 år eller nått sådant. Tycker inte det är speciellt frekvent 🤔
Kanske inte, men jag uppfattade det i dejtingtråden som om du letade på Tinder. Frekvent eller inte spelar mindre roll. Du skriver att du vill planera så väl för att avsluta med P och samtidigt letar du nya innan det är klart. För mig går det inte ihop riktigt.

Kanske inte, men jag uppfattade det i dejtingtråden som om du letade på Tinder.
Jag har inte alls tagit tag i den biten ännu. Känns inte som att det är någon idé gå in där innan jag är säker på vad jag vill. Min profil gillar jag inte. Få kanske be F om input 😂

Däremot har jag träffat några men inte via tinder eller någon dejt sajt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund