Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

...och om temat är för Karamellens skull och om hon trivs och mår bra av att fundera, planera och fixa med rymdtema? Det är väl jättebra?? Barnet tar knappast skada av rymdtema. Vad är farligt med det, liksom?
Nej nej jag menade inte så, alls! Kör på det tema man vill ha - varesej det är rymden eller sommaräng! Vad jag menade var att en bebis knappast kan uppskatta ett visst tema för temats skull. Som lite äldre är det nog jättecoolt! Och PERSONLIGEN hade jag nog inte valt mörk rymd till ett bebisrum. Stjärnor och galaxer till trots. Men tack och lov så väljer man själv! 💙✨

Om det ens blir något av nånting öht 😅
Just nu står en dubbelsäng där. Min gamla när jag köpte en ny för några år sedan.
Den tar upp nästan hela rummet. Jag vill inte kasta den. Men kanske inget för ett småbarn.
Måste ändra om allting. Den är otymplig och väger mycket med ramen

Just nu står en dubbelsäng där. Min gamla när jag köpte en ny för några år sedan.
Den tar upp nästan hela rummet. Jag vill inte kasta den. Men kanske inget för ett småbarn.
Just en vuxensäng är det ju risk att bebis trillar ur om hon sover ensam. I övrigt föds inte barn med särskilt bestämda idéer om heminredning. Hon kan sova i ditt rum länge än, hon kan sova i ett rum som inte är fint renoverat, hon kan säkert sova i spjälsäng i ett hörn av hallen om det kniper. (Eller i ett rum med typiska bebisfärger, eller i ett mörkblått med rymdfarkoster på väggarna.) Hon vet ju inget om sovrum, egentligen.

Det är rätt skönt när de är större med stor säng vid nattning etc. Kan man göra den lägre? Mitt barn ramlade ur sängen länge trots att hen har en 120 säng (som står direkt på golvet) det är egentligen först nu vi slutat madrassera nedanför om vi sover borta, senast vid jul/nyår ramlade hen ur en 90-säng 😅. Fyller 8..

Det var förresten den här jag tänkte tidigare plus mer verklighetstroget tak.
Men om några år om det är aktuellt då. Vi får se.
Jag älskade rymden som liten. Redan som bebis med månen.

IMG_2794.webp

Jag gillar också starka och mörka färger. En av mina klienter har börjat göra om rummen ett efter ett och deras snug/andra vardagsrum/spelrum är målat i en mörkblå/mörkteal. Taket, fönsterkarmarna, elementen -allt! Även bokhyllorna. De har några detaljer med guld som kontrast, typ foten till lampan i hörnet och annat. Det är så himla mysigt!
En lädersoffa, fåtölj och så en sådan där oversized saccosäck bor där.

Lilla gästbadrummet är målat i en mörk, mörk... aubergine typ. Även taket. Det är ett litet rum och känns helt surrealistiskt, men det är min favorit!

Kul att lek amed färger. Särskilt när man målar - måla om går ju rätt fort om man inte trivs. :)

Vad less jag är på att behöva ifrågasätta tankar. Speciellt de som är inlindade i något som känns oskyldigt.
Som ikväll har jag varit sugen på ost och kex. Vilket jag aldrig är annars. Men just ost och kex och då ingår givetvis rött vin till. Annars är det helt meningslöst. Det är själva kombinationen av smakerna.
Jag är som bekant en finsmakare i grunden.
Kanske är det att en förändring är på gång. Det tycker jag är jobbigt.
Välbehövligt och jag ser fram emot det också. Men jo det är jobbigt. Därför skulle osten vara det där extra. Egentligen kanske jag skiter i osten helt. Kanske var det bara vinet jag ville ha och fortfarande vill ha. Vem vet och jag har ingen lust att tänka på detta.
Otroligt onödig tankeverksamhet som ändå inte leder till nånting annat än sug i förlängningen.
Bara för att det tar slut mellan mig och P ska jag inte börja äta ost och kex och det där andra.
Helt ologiskt.

Vad less jag är på att behöva ifrågasätta tankar. Speciellt de som är inlindade i något som känns oskyldigt.
Som ikväll har jag varit sugen på ost och kex. Vilket jag aldrig är annars. Men just ost och kex och då ingår givetvis rött vin till. Annars är det helt meningslöst. Det är själva kombinationen av smakerna.
Jag är som bekant en finsmakare i grunden.
Kanske är det att en förändring är på gång. Det tycker jag är jobbigt.
Välbehövligt och jag ser fram emot det också. Men jo det är jobbigt. Därför skulle osten vara det där extra. Egentligen kanske jag skiter i osten helt. Kanske var det bara vinet jag ville ha och fortfarande vill ha. Vem vet och jag har ingen lust att tänka på detta.
Otroligt onödig tankeverksamhet som ändå inte leder till nånting annat än sug i förlängningen.
Bara för att det tar slut mellan mig och P ska jag inte börja äta ost och kex och det där andra.
Helt ologiskt.
Som ett högst ytligt tips om just ost och kex så funkar faktiskt te jättebra istf vin.
DN hade nån artikel/test om olika drycker till ost och te kom väldigt högt upp.
Jag gillar det. :)

Jag ska bli mer egoistisk. Nu har jag börjat. Fokuserar på hälsa och välmående. Tackade nej till att åka med P och äta lunch.
Jag har mat hemma. Känner inget behov av att åka någonstans längre med honom. Ens på lunch i lilla samhället.

Höll på med papper igen på förmiddagen. Inte länge men fick räcka så. Ska ev göra mer där idag.

Välordnat kontor = välordnat liv.

Jag ska bli mer egoistisk. Nu har jag börjat. Fokuserar på hälsa och välmående. Tackade nej till att åka med P och äta lunch.
Jag har mat hemma. Känner inget behov av att åka någonstans längre med honom. Ens på lunch i lilla samhället.

Höll på med papper igen på förmiddagen. Inte länge men fick räcka så. Ska ev göra mer där idag.

Välordnat kontor = välordnat liv.

Ett ex till mig lärde mig att säga nej till saker jag inte ville. Det var nog det bästa jag fick ut av den relationen. Han sa att man mår bättre av att säga nej och att det inte var egoistiskt. Så jag säger nej, kanske lite för mycket ibland.

Måste köpa vin. Dricka en flaska innan jag kommer hem. Sen nästa flaska hemma.
Åhhhh men neeeej :arghh:
Eller jag vet inte.
Det går väl över. Varför går det inte över!!!
Ingenting hemma. Det är synd om mig. Inte får jag göra nånting. Ingenting.

Måste köpa vin. Dricka en flaska innan jag kommer hem. Sen nästa flaska hemma.
Åhhhh men neeeej :arghh:
Eller jag vet inte.
Det går väl över. Varför går det inte över!!!
Ingenting hemma. Det är synd om mig. Inte får jag göra nånting. Ingenting.
Snyggt att du inte har nåt hemma! :up:
Hur man än ser det så är det moget och modigt av dig att våga ha tomt och att du har den självinsikten. <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund