Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag tycker också att det är vettigt att han ska få en månad på sig att flytta hästen. Det har jag inte sagt emot. Jag reagerade bara på att det tvunget skulle vara vid månadsskiftet. Det skulle ju precis lika gärna kunna vara en månad från idag, till exempel.
Ah fattar!
Det var nog mer för min egen skull delvis. Därför jag startade tråden också. Har fått nog. Men vet hur det blivit tidigare. Att vi trots avslut sen blivit ”tillsammans” igen. Det får inte ske en gång till!

Har du funderat något på om du vill ha någon mer hemma i huset när du bryter? Kanske någon som är i ett annat rum med lillan, dels så hon slipper vara med men också för att minska risken för att han blir otrevlig på riktigt? Kanske någon av inackorderingarna kan ställa upp om du inte vill ha din mamma där :)

Hade han inte haft hästen här hade jag hållit med @bettysmatte men det är just det att jag känner att det inte känns rimligt att kasta ut båda från en dag till en annan.
Fixar han snabbare stallplats så är det bra. Men han får en månad på sig.
En månad från kommande månadsskifte är både rimligt och bra. Så funkar väl uppsägningstider oftast.

Sen mumlar min kristallkula lite om att han kommer att försöka förhala det där genom att säga att han inte hittar nån stallplats men då får du vara hård. Förhoppningsvis har kristallkulan fel!

Just nu tänker jag på barnrummet. Orkar inte tänka på honom hela tiden.
Har börjat ändra om lite redan.
Vet verkligen inte vart dubbelsängen där ska flyttas till. Så tänker att den kanske får stå kvar? Iaf just nu.
Fördelen med en dubbelsäng är att även jag kan ligga där sen och tex läsa godnattsagor.
Eller ska man verkligen inte ha en dubbelsäng i ett barnrum?
Den tar ju utrymme såklart. Men hon kan få annat utrymme för mer målning och lek mm

Just nu tänker jag på barnrummet. Orkar inte tänka på honom hela tiden.
Har börjat ändra om lite redan.
Vet verkligen inte vart dubbelsängen där ska flyttas till. Så tänker att den kanske får stå kvar? Iaf just nu.
Fördelen med en dubbelsäng är att även jag kan ligga där sen och tex läsa godnattsagor.
Eller ska man verkligen inte ha en dubbelsäng i ett barnrum?
Den tar ju utrymme såklart. Men hon kan få annat utrymme för mer målning och lek mm
Men vitsen med barnrum är ju att "skiten " håller sig där o inte i hela huset.
Då har man allting samlat vad gäller kläder,leksaker mm

Hon har redan två hyllor i vitrinskåpet i vardagsrummet. Styvade om prydnadssaker. Tänker det är bättre hon har sånt som används ofta närmare. Sen en låda från ikea som står på golvet. Grön givetvis. Just nu bara extra filtar i den men tänker när hon blir större får det vara sånt hon leker med i den. Men att man måste plocka undan efter man lekt klart.
Har även en tunn madrass på golvet i vardagsrummet där hon får träna på. Her inget babygym men ungefär samma funktion fast större (och gratis i och med att jag tog sånt som redan fanns hemma).
Varmaste rummet på nedervåningen är vardagsrummet då det är bra krypa där sen.

Vi hade kläderna i vardagsrummet i lägsta hyllan (oftast på golvet mao) tills vår städhjälp tröttnade på det och ordnade barnets garderob 🤣. Leksaker och andra saker har visserligen en plats i rummet men är oftast i hela lägenheten ändå. Och en del saker bor av praktiska skäl i vardagsrum/kök. Så nej det blir tyvärr inte än 7 år senare samlat i det rum det är tänkt.. ts som jag skrev tidigare tycker vi det är skönt med stor säng, men har bara 120. Fördelen är att man kan vid behov sova där med barnet, bekvämt att natta, helt ok för en vuxen att sova där också och lägga barnet på en madrass på golvet i vårt rum tex om man har gäster. Nu blev det bara så för oss men ångrar det inte.

Hon har redan två hyllor i vitrinskåpet i vardagsrummet. Styvade om prydnadssaker. Tänker det är bättre hon har sånt som används ofta närmare. Sen en låda från ikea som står på golvet. Grön givetvis. Just nu bara extra filtar i den men tänker när hon blir större får det vara sånt hon leker med i den. Men att man måste plocka undan efter man lekt klart.
Har även en tunn madrass på golvet i vardagsrummet där hon får träna på. Her inget babygym men ungefär samma funktion fast större (och gratis i och med att jag tog sånt som redan fanns hemma).
Varmaste rummet på nedervåningen är vardagsrummet då det är bra krypa där sen.
Nja, jag tror både barn och leksaker kommer att vara överallt i hela huset väldigt snart... 🤪 :D

Vi hade kläderna i vardagsrummet i lägsta hyllan (oftast på golvet mao) tills vår städhjälp tröttnade på det och ordnade barnets garderob 🤣. Leksaker och andra saker har visserligen en plats i rummet men är oftast i hela lägenheten ändå. Och en del saker bor av praktiska skäl i vardagsrum/kök. Så nej det blir tyvärr inte än 7 år senare samlat i det rum det är tänkt.. ts som jag skrev tidigare tycker vi det är skönt med stor säng, men har bara 120. Fördelen är att man kan vid behov sova där med barnet, bekvämt att natta, helt ok för en vuxen att sova där också och lägga barnet på en madrass på golvet i vårt rum tex om man har gäster. Nu blev det bara så för oss men ångrar det inte.
160 cm är den så inte enormt stor. Den har förvaring undertill. Som slukar en hel del så det är ju bra i ett barnrum ändå?
Madrassen är från när jag var 12 år så den har några år på nacken. Men har inte använt den hela tiden. Den stod hos min pappa i flera år och då sov jag inte så ofta i den.
Själva ramen är nyare.

Hur gör man? Här är det inte centrerat till ett rum utan ett helt hus. Jag blir galen och får stress eksem av stöket men jag orkar inte. Dottern har nu börjat bli bättre på att städa (9år) men fortfarande är det kaos överallt.

P är påväg. Han undrade om jag vill rida ut med honom.
Jag vet inte? Kanske dumt?
Plus att jag vet inte om det ens går rent praktiskt just idag. Möjligt men tveksamt innan det hinner bli mörkt.
Han har köpt mat och annat gottis till mig.
Verkar vara på bra humör. Skickar hjärtan mm och ringt några gånger. Jag har inte orkat svara.
Mindre än en vecka nu. Börjar känna mig som någon som går bakom ryggen. Oskön känsla.

Plus att jag vet inte om det ens går rent praktiskt just idag. Möjligt men tveksamt innan det hinner bli mörkt.
Verkar vara på bra humör. Skickar hjärtan mm och ringt några gånger. Jag har inte orkat svara.
Mindre än en vecka nu. Börjar känna mig som någon som går bakom ryggen. Oskön känsla.
Jag hade känt mig superfalsk så jag förstår din känsla.

Jag hade ett breakup när jag var ung jag var tvungen att planera väl och genomföra på allmän plats. Det var en plåga den veckan från att jag insett det tills att det gick att genomföra. Förstår verkligen känslan! Jag härdade ut genom att inte ses och ha lite kontakt. Hade alltså tackat nej till ridtur! Inte vill, inte orkar, andra planer eller helt enkelt bestämt andra planer (städa, fixa en hage, verka en häst, vad som!).

Nej, du går inte bakom ryggen. Man ska vara säker på att man verkligen SKA när man gör slut.

Jag tror fortfarande att han försöker varva upp sin omtanke för att han känner att du tar ut distansen.

Vill du inte rida ut eller umgås, säg nej. Det är ett sätt både att markera distans och att öva på att säga nej till honom. Du verkar behöva det.

Skulle kunna tänka mig vara tillsammans med en vettig människa. Kanske någon som själv har barn och vet om vad det innebär.
Och kanske någon som kan tänka sig fler.
Tänkt på detta en del.
Men en sådan finns kanske inte 😞
Någon som också har en rad andra kriterier. Vill inte ha en komplett idiot.
Ingen lat människa eller galning. Ingen som är envis som synden.
Någon som är rolig, snäll, hjälpsam.
Har ett vettigt jobb. Gillar att hitta på saker men även trivs hemmavid utan att börja krypa på väggarna.
Någon händig som kan assistera vid behov om något tex behöver lagas.
Någon jag åtrår och inte kan få nog av.
Som kan tänka sig leva som särbo. Alternativt sambo i perioder.
En sådan finns väl inte ens. Åååååhhh

Och någon som kan tänka sig undvika alkohol helt. Tror inte jag skulle fixa i längden ha någon som vill dricka ibland.
Ett glas vin/någonting annat ibland funkar att han tar men inte på regelbunden basis. Det tror jag kan bli jättefel.
Flaskor i kylskåpet även som särbo funkar tex inte alls.

Nu tänker jag för mycket. Ska börja med att avsluta så får vi se sen.
Men åren rasslar iväg. Lite planer måste jag ha innan jag en dag vaknar vid 70 års ålder och undrar varför jag inte försökte mer utan gav upp efter P.
Nej så kan jag inte ha det heller. Men en sak i taget nu. Inte hetsa in i någonting nytt.

Och jag vill satsa mer på hästarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn