Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men vilken gränsöverskridande skit han är! Så bra du tydligt gjort klart att det är slut och att han ska flytta sin häst i februari.

Om han kräver saker/pengar tillbaka och du inte har råd med det så försök sätta dig och se över relevanta saker att kvitta hans påstående emot där motsatsen skett. Tex att du haft mer löpande kostnader för traktorn och stallplatsen (och jobbet!!) för hans häst.

Byt låsen, vänner har inte tillgång till hela ens liv. Låt honom inte sova över. Anteckna from i morgon ALLT jobb du gör med hans häst och ev merkostnader för den. Du har meddelat att det är slut och att hans plats är uppsagd, han får stå på egna ben.

Någon annan vet säkert detta bättre här inne men kan @karamelldrottningen inte meddela att är hästen inte ute 1 mars så tar hon XXX kr/dag för hästen? Kanske det behöver meddelas idag för att träda i kraft om 1 månad?

Då kan du alltså byta lås mm. Eller brukar dina andra vänner komma och gå som de vill?
Dvs se till att behandla honom som vilken vän som helst.
Det blir nog lite svårt.
Känns ändå bättre än senaste tiden. Inte bra men lite bättre. Vi får se.
Ursäkta trådstarten trodde jag var starkare än så här. Men det har framkommit några saker som jag inte kan ignorera. Alltså får han stanna.

Inte hans fel allting. Jag också gör fel.
Jag är nog en av de i tråden som är mest kritisk till ditt beteende och som tycker att bilden en del (inte du främst) målar upp av P verkar orättvis. Men alltså säger du att det är slut och att hästen ska flyttas så ska den flyttas. Senast det datum DU säger. Det spelar ingen roll vad som hänt innan, det spelar ingen roll om så P är världens bästa snubbe för du vill inte vara tillsammans med honom. Då är det det som gäller. Sätt gränser och gör dig fri från honom nu. Du kommer behöva göra det nån gång, ingen mening att dra ut på det.

Det blir nog lite svårt.
Ursäkta trådstarten trodde jag var starkare än så här. Men det har framkommit några saker som jag inte kan ignorera. Alltså får han stanna.
Jamen snälla! Tänk nu!
Ska han få stanna i tid och evighet nu? Du älskar ju inte honom och du vill inte vara ihop med honom. Du skrev för någon dag sedan att du typ är mer och mer irriterad på honom hela tiden.
Vilken ömma punkt har han nu prickat så att du tar tillbaka allting. Sorgligt att läsa.

Det blir nog lite svårt.
Är du rädd för att börja dricka eller vad är det som gör att du känner dig tvingad att låta det här som du mått så dåligt av fortsätta?
Känns ju som att vad det än är så borde det gå att få hjälp genom det. Och att du kommer ut starkare ur det.
Han känns ju sjukt manipulativ när man läser att du svänger helt nu. Tillbaks till det toxiska som gjort att du inte ens kan vara ifred i ditt eget hem.

Vi får prova detta som vänner. Ingenting annat bara vänner.
Men om han lyckas att prata omkull dig, gå över dina gränser och rent allmänt få dig att tvivla och ifrågasätta dig själv så är väl inte det något som helt plötsligt kommer upphöra för att han är "bara en vän"? När han redan har visat att han inte klarar att ta in gränsdragningen att inte ska vara ihop längre.

Ni kommer att flyta tillbaka till att ha en liknande dynamik mellan er som innan - oavsett om det officiella namnet på relationen är särbos eller bara vänner. Ifall du inte skär ner ordentlig i vilken kontakt ni ska ha med varandra och på vilket sätt.

Det blir nog lite svårt.
Du lever ditt liv som du känner du vill. Men snälla läs ditt inlägg imorgon. Och fundera på vad du känt om din bästa vän i samma läge skrivit samma sak…

Är du rädd för att börja dricka eller vad är det som gör att du känner dig tvingad att låta det här som du mått så dåligt av fortsätta?
Känns ju som att vad det än är så borde det gå att få hjälp genom det. Och att du kommer ut starkare ur det.
Han känns ju sjukt manipulativ när man läser att du svänger helt nu. Tillbaks till det toxiska som gjort att du inte ens kan vara ifred i ditt eget hem.
Nej det är inte anledningen.

Nej det är inte anledningen.
Men känner du att anledningen gör att ni kommer trivas ihop, främst från din sida? Eller är det lite av ett tvång/att du får göra våld på dina egna känslor?

När man sett hur du skrivit här har det ju blivit väldigt tydligt att du mår dåligt av relationen med P. Inte så att allt måste vara hans fel och allt är dåligt. Men att det blir toxiskt och att du ju inte vill vara med honom. Tex att behöva planera hur man ska göra slut i månader för att inte bli överkörd är ju rätt talande. Normalt när man gör slut så krävs inte så mkt planerande för själva slutgörandet. Visst kan man sen behöva planera vissa praktiska saker. Men säger man ”jag vill göra slut” så ska det inte bli någon flerdagars diskussion där den andra försöker övertala en. Det är respektlöst. Man vill ju inte vara i en relation med någon som inte respekterar en.
Du har ju pratat om att bebis märker hur du mår dåligt av att vara med P. Det lär ju fortsätta och ju äldre hon blir desto mer ser och förstår hon. Också om hur relationer ser ut. Hon förtjänar att se sunda exempel.

Om du får svårt ekonomiskt eller praktiskt utan honom går det säkert att lösa på något vis.

Hoppas du väljer att göra något som stärker dig och gör dig mer självständig och ökar din förmåga att sätta gränser.

Men känner du att anledningen gör att ni kommer trivas ihop, främst från din sida? Eller är det lite av ett tvång/att du får göra våld på dina egna känslor?

När man sett hur du skrivit här har det ju blivit väldigt tydligt att du mår dåligt av relationen med P. Inte så att allt måste vara hans fel och allt är dåligt. Men att det blir toxiskt och att du ju inte vill vara med honom. Tex att behöva planera hur man ska göra slut i månader för att inte bli överkörd är ju rätt talande. Normalt när man gör slut så krävs inte så mkt planerande för själva slutgörandet. Visst kan man sen behöva planera vissa praktiska saker. Men säger man ”jag vill göra slut” så ska det inte bli någon flerdagars diskussion där den andra försöker övertala en. Det är respektlöst. Man vill ju inte vara i en relation med någon som inte respekterar en.
Du har ju pratat om att bebis märker hur du mår dåligt av att vara med P. Det lär ju fortsätta och ju äldre hon blir desto mer ser och förstår hon. Också om hur relationer ser ut. Hon förtjänar att se sunda exempel.

Om du får svårt ekonomiskt eller praktiskt utan honom går det säkert att lösa på något vis.

Hoppas du väljer att göra något som stärker dig och gör dig mer självständig och ökar din förmåga att sätta gränser.
Försöker att inte se det som ett tvång. Då blir det så outhärdligt.
Så ja det är vad det är men det måste bli bättre.
Jag ska fokusera på andra saker mer. P är som han är och det är så här nu.

Försöker att inte se det som ett tvång. Då blir det så outhärdligt.
Så ja det är vad det är men det måste bli bättre.
Jag ska fokusera på andra saker mer. P är som han är och det är så här nu.
Du ska inte behöva övertala dig själv att det inte är ett tvång och outhärdligt. Önskar du att din dotter vore i en sån här relation? För hon kommer ta inspiration av dig, barn förstår mer än man tror. Så var en god förebild och sätt gränser.

Alltså, om någon som inte är skriven på min adress vägrar att gå när jag säger att de inte är välkomna längre så ringer jag ju polisen. Karamellen, det minsta du kan göra är att byta lås och byta ALLA inlogg och koppla ur den eländiga kameran så att du kan få frid i ditt hus. Om han sedan fortsätter att dyka upp kan du ju välja dem tillfällen du pratar med honom, vilken roll han har (ex, vän, stalker, snyltande inackordering, etc.). Det låter som att du inte kan komma ifrån honom i din själ delvis för att du inte får vara i fred i din kropp.

Nu har jag skrivit. Raderat och skrivit igen och sen raderat. Lyckas inte få fram det vettigt i text här alls.
Kanske nån annan dag.
Vi mår ok just nu så det är om inte annat bra.
Och jag har inte haft något sug idag alls. Nästan förvånad själv faktiskt. Borde varit tvärtom kanske. Men känns som luften gått ur mig.
Kommer komma igång snart igen.
Onödigt inlägg säkert men kan inte säga så mycket mer om detta för stunden.

Varje dag ska jag göra någonting som leder till någonting positivt. Antingen kortsiktigt så länge det inte är destruktivt eller mer långsiktigt.

Det är de små nyanserna som gör livet.
Färgerna, dofterna, ljuden, möten, ensamheten, gemenskapen.

Allting.
Lite i taget. Vara här och nu. Och nu har jag en expert vid min sida som bara är 100 % här och nu.

Jag har svårt att förstå vad det är som är uppskjutet till sommaren? Hästens flytt? Uppbrottet i er relation?

Om du känner att det är okej att hästen står kvar till i sommar så tycker jag att det är okej att gå med på det. Jag skulle personligen ha lite svårt att använda djur för att sätta hårt mot hårt mot en person.

Men då är det dags att förhandla! Hästen står kvar och varje månad som den gör det så dras kostnaden av från summan som är för hans del av er gemensamma traktor. Skriv kontrakt på det.

Han behöver inte tillgång till ditt boende för att sköta sin häst, han får åka som alla andra hästägare. Att det blir jobbigare kring hästen ökar incitamentet för honom att lösa sitt problem med att flytta hästen.

Ju längre du låter det enklaste för honom vara att du fortsätter sköta hans häst och han kan komma och gå hos dig när det passar honom, desto längre kommer han försöka övertala dig till att fortsätta. Och varför skulle han inte göra det? Han får ju det han vill ha, genom att säga till dig att han älskar dig och trycka på dina ömma punkter, så att du tror att du inte kan klara dig utan honom och att ingen annan man skulle acceptera att vara med dig som han gör.

Ju längre du är i detta, desto mer bryts du ner, och det spelar ingen roll om han älskar dig - det är inte bra för dig att vara älskad av honom, när han gör som han gör för att inte låta dig lämna när du uttrycker att du vill det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund