Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Håller 100 % med dig här.
Men känner du inte att du borde jobba på att se fram emot vardagssaker?
Och att kunna vara själv och ”göra ingenting”. Just för att det är två saker som verkar trigga dig rejält.
Och som du sen vill lösa med saker med större känslopåslag, typ dricka, dejta etc. Och det känslopåslagen är inte alltid sunda. Men något du dras till.
För mig som bara ser det du delar här är ändå mönstret solklart.

Finns jättebra bok om hur man förstår och kommer ut ur såna mönster som heter ”Lev som du vill och inte som du lärt dig”.
Jag fick jobba med den en del när jag gick i Schematerapi för typ tusen år sen för att ta mig ur mina osunda mönster.
En kompis gick också Schematerapi och hade som vana att dras till en viss typ av toxiska kvinnor för att det triggade det där överdrivna känslopåslagen. Som man inte uppfattar som negativa först.

Skulle jag aldrig göra. Ingen säger att det är fel att dejta, men som du framställer det här låter du som att du sätter dig själv i riskfyllda och potentiellt destruktiva situationer
Jag börjar också bli nojig nu. Säkert pga alla er. Eller något annat. Ska avboka den imorgon. Det blir bäst så.
Riktigt såååå mycket spänning är onödigt för mig just nu.

Japp. Det gör väl alla nån gång ibland.
Alltså här hoppade jag till. Nej, det gör verkligen inte alla någon gång ibland. 😲

Skulle jag träffa två killar samtidigt skulle minst den ena vara en nära, sedan länge, väl etablerad VÄN. En som sen kanske tar med en för mig okänd vän till en konsert eller utställning eller dylikt dvs inget dejtingsyfte involverat initialt.

Ledsen men att tänka att det är något helt normalt som alla gör får mig att undra vad för kretsar du vuxit upp i.

Du har ju kommit så långt, ramla inte av den vägen. 💜

Tänkte på det där med att se fram emot.
Ser nog inte fram emot… nånting.
Brukar folk se fram emot saker?
Allt händer ju ändå. Eller inte händer.
Men ser fram emot nej.
Bli lite och skruttigare? Den fortsatta miljöförstöringen?
Jag hugger tag lite här. Jag har bara läst fram till det här inlägget än, men jag har funderat i liknande banor. För mig blir det där"kravet" på att du ska se fram mot dejten, längta, glädja dig i förväg, till ett krav på att visa "rätt" känsla vid "rätt" tillfälle. Då har du bevisat att dina känslor är som de ska.

Jag tror inte att alla människor känner samma känslor lika mycket. Själv ser jag sällan fram mot saker, men jag gör dem ändå och oftast är jag nöjd med att ha gjort dem. Tex att åka till min häst varje dag. Oftast känner jag nästan att jag inte vill (det är kallt och mörkt, tex). Men jag vet att jag vill när jag väl är där, utan att se fram mot det.

I ditt fall är ju dessutom dina känslosystem negativt påverkade av ditt drickande, det kan ta lång tid innan det rättar till sig igen.

Så om du nu inte ser fram mot dejten direkt, hur tror du att dejten kommer att kännas medan den pågår och efteråt? Tillför den något, eller är den mer ett sätt att hantera rastlöshet? Där hade någon sorts svar legat för mig. Inte i förväntan.

Japp. Det gör väl alla nån gång ibland.

Nej, det är inte ett vanligt sätt att dejta. Aldrig hört talas om det faktiskt, i normala dejtingsammanhang. Superduperfarligt ju.

Det låter som något helt annat ärligt talat, eller som två potentiellt andra typer av "dejter", som jag också har haft lite insyn i. Båda två är extremt farliga. Den ena borde du låta bli helt och hållet, speciellt för bäbis skull, det finns inga pengar i världen som är värt risken. Den andra utövas bäst i mer organiserade och kontrollerade former, via intressegrupper och medlemskap - hemsidorna är fyllda av farliga människor.

Och är det inte något av det jag hintar om här, utan "vanliga snubbar" du matchar med på Tinder, så är det jättefarligt ändå och läskigt beteende från deras sida. Dom vill dig inte väl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund