Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Kan det vara så att du fortfarande inte mår så bra? Någon form av nedstämdhet eller depression? Sådant påverkar ju i allra högsta grad både känslan i vardagen, om man ser fram emot saker m.m.

Och det vore inte alls konstigt om det var så med tanke på hur ditt senaste år varit.

Som jag förstått har du någon samtalskontakt, men är den ”bara” (missförstå mig rätt!) rörande missbruket eller även övriga delar/övrigt mående. Annars kanske det vore en idé att ha professionellt samtalsstöd en period och se om känslorna ändras?
Missbruket pratar honom och sånt kopplat till det :)

Vaknade med osedvanlig pigghet! Annars brukar det bara vara en person i hushållet som är full i gasen ~ kl 05:30
Vilket är kul för min högra sida är inte vad den borde vara.
Har försökt mocka med vänster arm med det är mission impossible :o
Tar mer än dubbelt så lång tid så gör nån variant att jag använder vänster först till bajshögarna och sen höger för finliret.
Ska försöka komma ihåg detta nu så jag inte gör som vanligt. Har blivit mer oliksidig. Inte bra. Mycket pga bebis faktiskt. Måste tänka på hållning. Hur jag bär henne. Så att det inte blir för mycket bara en sida.

Ska beta av en liten lista på diverse hemmavid. Inget akut men väldigt bra få det gjort. Oklart hur lång tid vissa grejer tar. Oftast underskattar jag tiden till diverse projekt :laugh:

Känner du att det skulle vara idé prata om mående i allmänhet med?
Jo kanske. Det blir automatiskt så ändå. Fast fokus är på beroendet.

Jag har så ofta en känsla av att jag aldrig duger. Det försöker jag jobba bort men så svårt. Så negativa kommentarer om mig att jag framstår på ett visst sätt blir som ett facit att jag ÄR dålig.

Jag kanske är misslyckad och värdelös. Helt miserabel. Förskräcklig och fruktansvärd.
Ingen av er kan veta. Vem vet? Vet jag?
Vem har facit?

Allt sånt här har jag tyvärr svårt att se fram emot. Kanske för att jag inte mått så bra?
Det enda jag verkligen såg fram emot massor men som var väldigt tudelat det ska jag helst undvika att skriva om.
Det känns sorgligt.

Jag tänker att du nog skulle må bra av att prata med någon, om annat än ditt beroende.
Få lite hjälp ovh verktyg för att hantera dina tankar och känslor.

Jag är absolut för att dejta, men i det läget du är nu känns det som det bara kommer skapa ännu mer oreda i ditt liv.
Eftersom du har möjlighet till barnvakt, använd den för att komma hemifrån, träffa en vän och gör något roligt tillsammans med hen.

Avbokat nu imorgon. Lika bra. Var ändå inte tillräckligt pepp för det.

Mitt liv är extremt enformigt. Det är samma samma varje dag. Skönt på ett sätt. Men ja enformigt.
Det är bebisgrejer, beroendegrejer att jobba på. Stallet. Hemmet.
Ja inte jättespännande.
Hur skulle du vilja att livet ser ut? Vad är spännande?
Allt sånt här har jag tyvärr svårt att se fram emot. Kanske för att jag inte mått så bra?
Det enda jag verkligen såg fram emot massor men som var väldigt tudelat det ska jag helst undvika att skriva om.
Det känns sorgligt.
När jag mådde dåligt såg jag inte fram emot nånting. Jag bara gjorde. Nu ser jag fram emot typ allt 😅. Ser fram emot ett gympass, ser fram emot att åka skidor, ser fram emot att titta på OS, igår såg jag fram emot att testa nya teer jag beställt, ser fram emot att få besök av några personer i sommar, ser fram emot att få hem en valp så småningom osv. Det är som att hela världen var grå innan och nu är allt i färger, fantastiska färger.

Jag tänker att du nog skulle må bra av att prata med någon, om annat än ditt beroende.
Få lite hjälp ovh verktyg för att hantera dina tankar och känslor.

Jag är absolut för att dejta, men i det läget du är nu känns det som det bara kommer skapa ännu mer oreda i ditt liv.
Eftersom du har möjlighet till barnvakt, använd den för att komma hemifrån, träffa en vän och gör något roligt tillsammans med hen.
Jo det hade nog varit bra. Prata om annat.

Är en del hemifrån även fast det varit mycket sista tiden hemma. Men annars. Oftast inga långa turer utan till stan och annat.
Imorgon funderar jag på fråga F om han vill ses efter vi varit på bebisgruppen. Om han kan alltså. Bor väldigt nära där.
Han kanske inte räknas så?

De flesta jobbar ju vardagar mitt på dagen. Lite segt det. Eftermiddagar är annars bäst tycker jag hitta på övrigt på.
Kvällar blir lite avbrutna. Även fast hon är väldigt lugn. Sover mest när det är full rulle runtomkring. När det är tyst däremot så vaknar hon betydligt lättare.

Hur skulle du vilja att livet ser ut? Vad är spännande?

När jag mådde dåligt såg jag inte fram emot nånting. Jag bara gjorde. Nu ser jag fram emot typ allt 😅. Ser fram emot ett gympass, ser fram emot att åka skidor, ser fram emot att titta på OS, igår såg jag fram emot att testa nya teer jag beställt, ser fram emot att få besök av några personer i sommar, ser fram emot att få hem en valp så småningom osv. Det är som att hela världen var grå innan och nu är allt i färger, fantastiska färger.

Bra fråga! Måste fundera. Kommer inte direkt på något just nu men nånting borde det finnas.
Vill gärna kunna uppleva alla nyanser igen!

Det känns sorgligt.
Jag tycker inte det är konstigt att du inte mår 100, du har ju gjort slut med din stora kärlek för inte så längesen och saknaden och vissheten om att det aldrig kan bli ni två igen är ju faktiskt en enorm sorg som kräver ganska mycket jobb och tid att komma över. Tänker du så är det kanske lättare att förstå varför livet inte känns golden just nu?

PS - jag talar naturligtvis om alkoholen och inget annat.

Jo det hade nog varit bra. Prata om annat.

Är en del hemifrån även fast det varit mycket sista tiden hemma. Men annars. Oftast inga långa turer utan till stan och annat.
Imorgon funderar jag på fråga F om han vill ses efter vi varit på bebisgruppen. Om han kan alltså. Bor väldigt nära där.
Han kanske inte räknas så?

De flesta jobbar ju vardagar mitt på dagen. Lite segt det. Eftermiddagar är annars bäst tycker jag hitta på övrigt på.
Kvällar blir lite avbrutna. Även fast hon är väldigt lugn. Sover mest när det är full rulle runtomkring. När det är tyst däremot så vaknar hon betydligt lättare.
Men mammorna i bebisgruppen är väl föräldralediga? Så de borde väl kunna träffas för fika på en eftermiddag?

Jag tycker inte det är konstigt att du inte mår 100, du har ju gjort slut med din stora kärlek för inte så längesen och saknaden och vissheten om att det aldrig kan bli ni två igen är ju faktiskt en enorm sorg som kräver ganska mycket jobb och tid att komma över. Tänker du så är det kanske lättare att förstå varför livet inte känns golden just nu?

Trodde du menade P först :rofl:

Jag skulle just fråga vad du virrar om, sen kom jag till sista biten :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn