Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Nej, jag tycker inte att man behöver berätta allt för alla - naturligtvis. Man är ju på olika nivåer med olika människor. Kollegor, vänner, ytliga bekantskaper, familjemedlemmar, osv. Man berättar olika mycket om sig själv för olika personer. Det är väl helt naturligt? MEN jag tycker inte att man ljuger för någon (om det inte är en SYNNERLIGEN vit liten lögn). Nu verkar det ju som om förhållandet med P är någonstans mitt emellan "bästa vän" och "förhållande på paus". Det tycker jag känns som ett förhållande så nära att man inte säger att man ska göra en viktig sak (gå på möte) och åker och gör något HELT annat.
Nu var ju mitt svar till @corzette som tyckte att jag är oärlig för att jag anser att man inte behöver berätta allt för partner, vänner och andra närstående om man inte vill, just det hade inte med några lögner att göra.

Nu var ju mitt svar till @corzette som tyckte att jag är oärlig för att jag anser att man inte behöver berätta allt för partner, vänner och andra närstående om man inte vill, just det hade inte med några lögner att göra.

Du får behandla dina vänner exakt hur du vill ... Din partner likaså. You do you.
Så jag tänker inte sitta å säga att du gör fel. MED förbehållet att din partner och dina vänner är införstådda i att du är en person som ljuger om saker. Så de kan välja att var adin vän eller Partner.

I Karamellens fall har P inte en BLEKASTE om att Karamellen ljuger honom rakt upp i ansiktet. UPPREPADE gånger.

Och JA jag tycker det är fel. Hade jag blivit utsatt för den behandlingen som VÄN eller ännu värre partner hade vi inte varit bekanta ens efter det. Då hade vi varit ex vän/partner.

Sen behöver mkt riktigt inte vänner veta vad jag gör hela tiden, eller som Karamellen så fint uttryckte det, de behöver inte veta om jag laddat en tvättmaskin eller om jag klippt gräsmattan. MEN som den person jag är brukar de förvisso säkerligen veta det ändå om jag pratar med dem strax efter jag gjort just detta eller ska göra det efter jag är klar med samtalet med dem... Min PARTNER dock vet mycket väl om att jag kör en tvättmaskin och klipper gräsmattan... Men som sagt återigen det är JAG... Hur andra lever sina liv är upp till dem.

Och i ärlighetens namn skulle ni ens nämna att "förresten gör jag nåt kan det va så att jag ljuger om vad jag gör för jag tycker ni ska skita i vad jag gör" ? Troligen inte. För de flesta håller väl helt enkelt bara tyst om vad man gör eller inte gör istället för att ljuga folk i ansiktet ? Om man inte är TS förståss för TS vet vi ju redan att hon ljuger för folk. Och nej det är inga "vita lögner"...

Du får behandla dina vänner exakt hur du vill ... Din partner likaså. You do you.
Så jag tänker inte sitta å säga att du gör fel. MED förbehållet att din partner och dina vänner är införstådda i att du är en person som ljuger om saker. Så de kan välja att var adin vän eller Partner.

I Karamellens fall har P inte en BLEKASTE om att Karamellen ljuger honom rakt upp i ansiktet. UPPREPADE gånger.

Och JA jag tycker det är fel. Hade jag blivit utsatt för den behandlingen som VÄN eller ännu värre partner hade vi inte varit bekanta ens efter det. Då hade vi varit ex vän/partner.

Sen behöver mkt riktigt inte vänner veta vad jag gör hela tiden, eller som Karamellen så fint uttryckte det, de behöver inte veta om jag laddat en tvättmaskin eller om jag klippt gräsmattan. MEN som den person jag är brukar de förvisso säkerligen veta det ändå om jag pratar med dem strax efter jag gjort just detta eller ska göra det efter jag är klar med samtalet med dem... Min PARTNER dock vet mycket väl om att jag kör en tvättmaskin och klipper gräsmattan... Men som sagt återigen det är JAG... Hur andra lever sina liv är upp till dem.

Och i ärlighetens namn skulle ni ens nämna att "förresten gör jag nåt kan det va så att jag ljuger om vad jag gör för jag tycker ni ska skita i vad jag gör" ? Troligen inte. För de flesta håller väl helt enkelt bara tyst om vad man gör eller inte gör istället för att ljuga folk i ansiktet ? Om man inte är TS förståss för TS vet vi ju redan att hon ljuger för folk. Och nej det är inga "vita lögner"...
Det här får det att låta som om jag ljuger för allt möjligt. Det gör jag inte. Långt ifrån.
Är hellre tyst. Just med P är det inte så lätt bara. Han ger sig inte innan han får svar.

Nu handlar förvisso inte den här tråden om mig, men återigen: Jag går inte runt och ljuger för vänner och närstående, jag berättar bara inte precis allting. Och jag tycker inte heller att jag, Karamellen eller någon annan har skyldighet att vara 100% transparent med allting i livet. Bara det. Inget annat.

Angående detta med ljug. Har jag tänkt på.
Har väl redan skrivit det. Men igen då.
Jag är en sådan som säger vad jag tycker och tänker. Det är kanske inte så smart alla gånger. Är ofta tyst men hjärnan snurrar då istället om jag är osäker på vad som är ok att säga och inyr. Beroende på sammanhang och vem mer som är med.
Tycker jag inte om någon kan jag säga det också. Men återigen sammanhang. Och vise versa om jag tycker om någon.

Det är när det kommer till alkoholen det fullständigt spårat ut. Allt för att kunna fortsätta dricka. Ja det är skolmat att slippa den biten. Kanske ljugandet hänger kvar från det. Som en rest.

Växlar fort från ledsen till glad och allt däremellan.
Lite tröttsamt faktiskt. Man skulle kunna tro att jag är van vid det men nja.
Först stallet tidigt i morse. Sen iväg på möte. Kom en timme för tidigt…
Alltså hur lyckas man :banghead:
Bebis tar allt med ro men jag blir så jäkla frustrerad. ORKAR INTE VÄNTA!!
Så när jag märkte att klockan var en timme tidigare så gick vi runt en sväng istället.
Sen iväg på nästa grej.
Nu hemma har hon istället tränat sin röst.
Kan inte beskriva lätet men jag blir ju döv. Fick sätta i öronpropparna för att öht kunna vara i samma rum.
Sen krångel med maten…
Bläää nu sover hon iaf och är sötast i världen ❤️

Pratade med läkare igår som tyckte jag ska börja med Campral istället.
Jag har ju tagit den förut men minns inte varför jag slutade. Kanske för att jag i perioder slarvade med den.
Men ska helst tas tre gånger dagligen eller minst morgon och kväll.
Sen så kan jag få antabus men den får jag inte ta själv utan någon annan ska ge den och kolla när man tar den. Men hur ska jag fixa en sån grej?
Tre gånger i veckan.
Jag kan inte springa på VC bara för en sån sak. Så den tackade jag nej till fast läkaren tryckte på hur bra den är.
Googlade på det för en stund sedan och verkar som vissa får ta den själva hemma. Så varför måste jag då ha övervakning :cautious:

Jag har ju tagit den förut men minns inte varför jag slutade. Kanske för att jag i perioder slarvade med den.
Sen så kan jag få antabus men den får jag inte ta själv utan någon annan ska ge den och kolla när man tar den. Men hur ska jag fixa en sån grej?
Tre gånger i veckan.
Jag kan inte springa på VC bara för en sån sak. Så den tackade jag nej till fast läkaren tryckte på hur bra den är.
Googlade på det för en stund sedan och verkar som vissa får ta den själva hemma. Så varför måste jag då ha övervakning :cautious:
Tja, för att det här med ärlighet och att erkänna sin sjukdom inte är din bästa sida? Jag tror de flesta får börja med att gå till VC och när de visat att de är att lita på får de ta själv. Och jo, du kan "springa till VC" för endast det ärendet, tar inte så lång tid. Din nykterhet, ditt barn är väl värd det?

Tre gånger i veckan.
Varför kan du inte springa på VC för det? Är det för du tycker man inte ska störa VC med det, att du inte vill någon ska se att du gör det eller att du har svårt få ihop tre besök?

Olika regioner kan ha olika regelverk så kanske din region anser den ska tas med övervakning?

Tja, för att det här med ärlighet och att erkänna sin sjukdom inte är din bästa sida? Jag tror de flesta får börja med att gå till VC och när de visat att de är att lita på får de ta själv. Och jo, du kan "springa till VC" för endast det ärendet, tar inte så lång tid. Din nykterhet, ditt barn är väl värd det?
Det låter bara så jobbigt 🙈

Tre gånger i veckan.
Övervakningen kanske beror på att de vill vara trygga i att man inte dricker när man tar den? Efter ett tag byggs förtroendet upp. Tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund