Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Att vara ledig är väl ganska trevligt? :D Kanske lite sent att planera in något annat nu ikväll, men du kan ju göra någon plan inför morgondagen? Ned på byn med lillan? En trevlig uteritt? Måla? Greja med barnkammaren?
Det finns alltid massor att göra på dagarna. Nu på kvällen är det tyst och stilla.
Outhärdligt.

• Ledsen
Reactions: Sel
Ingen lampa är stark utom på kontoret. Där är det jätteljust bara av taklampan.
Sen till nästa problem. Det är extremt snålt med uttag. Bara två i varje rum. Så 4 hål i väggen. Och där jag vill halvligga bara ett men fattar inte hur jag ska få en lampa dit. Skulle kanske kunna borra en i väggen och på det viset få en läslampa.

Ingen lampa är stark utom på kontoret. Där är det jätteljust bara av taklampan.
Sen till nästa problem. Det är extremt snålt med uttag. Bara två i varje rum. Så 4 hål i väggen. Och där jag vill halvligga bara ett men fattar inte hur jag ska få en lampa dit. Skulle kanske kunna borra en i väggen och på det viset få en läslampa.
Men vilka bekymmer du gör dig! :D Det kan väl inte vara helt omöjligt att använda en skarvsladd eller något och ta en fönsterlampa/bordslampa/golvlampa/sänglampa eller vad som helst och ställa den tillräckligt nära fåtöljen/soffan/watever så att du kan sitta där och läsa?
Ligga i sängen?
Ingen belysning i vardagsrummet?
Eller hitta på något annat om det inte är läsa du vill göra just nu.
Laga mat inför kommande veckan? Någon kul serie eller dokumentär? Videosamtal med någon?

Men vilka bekymmer du gör dig! :D Det kan väl inte vara helt omöjligt att använda en skarvsladd eller något och ta en fönsterlampa/bordslampa/golvlampa/sänglampa eller vad som helst och ställa den tillräckligt nära fåtöljen/soffan/watever så att du kan sitta där och läsa?
Ligga i sängen?
Ingen belysning i vardagsrummet?
Eller hitta på något annat om det inte är läsa du vill göra just nu.
Laga mat inför kommande veckan? Någon kul serie eller dokumentär? Videosamtal med någon?
Jag får fundera. Är däremot allergisk mot skarvsladdar. Sådana i nästan varje rum.

Det känns bara så segt allting. Händer ingenting. Det är fredagkväll och nu man ska leva!
Hm... Hur ung är du? Min gissning är att större delen av den vuxna befolkningen (typ folk över 35) spenderar sina fredagkvällar halvsovandes i soffan, resterande önskar att de fick sitta och halvsova i soffan men befinner sig i stället på någon social tillställning de ångrar att de sa ja till.

Hm... Hur ung är du? Min gissning är att större delen av den vuxna befolkningen (typ folk över 35) spenderar sina fredagkvällar halvsovandes i soffan, resterande önskar att de fick sitta och halvsova i soffan men befinner sig i stället på någon social tillställning de ångrar att de sa ja till.
Nää det låter skittråkigt ligga på någon soffa och dega. Skulle väl vara om man fick dricka samtidigt då funkar det :rofl:
Skulle även kunna funka med någon annan också men vill inte sitta där själv 😞
Då städar jag hellre.

Nää det låter skittråkigt ligga på någon soffa och dega. Skulle väl vara om man fick dricka samtidigt då funkar det :rofl:
Skulle även kunna funka med någon annan också men vill inte sitta där själv 😞
Då städar jag hellre.
Så jobbigt det låter att känna så.

Men om det funkar bättre så städa då, eller greja med något projekt om du är rastlös? :) Gör en pinterest eller något runt barnrummet med rymdmotiv du var sugen på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund