Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Hm... Hur ung är du? Min gissning är att större delen av den vuxna befolkningen (typ folk över 35) spenderar sina fredagkvällar halvsovandes i soffan, resterande önskar att de fick sitta och halvsova i soffan men befinner sig i stället på någon social tillställning de ångrar att de sa ja till.
Jag ligger i skrivandes stund i soffhörnet bekvämt lutad mot kuddar och tittar på ett avsnitt av Bytt är Bytt. Ute är det ruggigt och regnar. Skulle faktiskt inte vilja vara någon annanstans nu. Det är högst behagligt att bara ligga här och slötitta och njuta av lugnet efter arbetsveckan... :)

Nää det låter skittråkigt ligga på någon soffa och dega. Skulle väl vara om man fick dricka samtidigt då funkar det :rofl:
Skulle även kunna funka med någon annan också men vill inte sitta där själv 😞
Då städar jag hellre.
Vad olika vi är ändå. Det bästa jag vet är att ha tråkigt just nu. Kroppen gör svin ont efter en veckas jobb, det är så skönt att bara ligga i soffan och dega då. Sonen leker med sin bil och maken spelar lite på gitarren men jag försvinner in i min mobil.

Nää det låter skittråkigt ligga på någon soffa och dega. Skulle väl vara om man fick dricka samtidigt då funkar det :rofl:
Skulle även kunna funka med någon annan också men vill inte sitta där själv 😞
Då städar jag hellre.
Det handlar nog mest om att man är rätt trött efter en arbetsvecka och fredag kväll är den tröttaste kvällen på hela veckan. Att somna i soffan är mer en konsekvens än en plan. Har man energi kvar kan man ju göra lite vad som helst som man gillar och går att göra hemma, träna, pussla, skriva, rita, sticka, sy, tälja, städa (fast för mig är det ett öde värre än döden), släktforska, fixa i stallet (om barnet sover går det kanske att ha henne på monitor?) lägga pärlplattor, baka ärligt talat vet jag inte vad folk gör för att roa sig, men något brukar det ju alltid finnas.

Det handlar nog mest om att man är rätt trött efter en arbetsvecka och fredag kväll är den tröttaste kvällen på hela veckan. Att somna i soffan är mer en konsekvens än en plan. Har man energi kvar kan man ju göra lite vad som helst som man gillar och går att göra hemma, träna, pussla, skriva, rita, sticka, sy, tälja, städa (fast för mig är det ett öde värre än döden), släktforska, fixa i stallet (om barnet sover går det kanske att ha henne på monitor?) lägga pärlplattor, baka ärligt talat vet jag inte vad folk gör för att roa sig, men något brukar det ju alltid finnas.
Träna och städa lät väl roligaste av det du radade upp här.
Har redan varit i stallet massor idag. Vill ju kunna göra något meningsfullt inne! Men verkar vara så svårt :crazy:
Förut kunde jag se nån film men det klarar jag inte av längre. Kan inte koncentrera mig och lyssnar efter ljud från henne istället.
Vad gör alla småbarnsföräldrar den här tiden egentligen?

Har redan varit i stallet massor idag. Vill ju kunna göra något meningsfullt inne! Men verkar vara så svårt :crazy:
Förut kunde jag se nån film men det klarar jag inte av längre. Kan inte koncentrera mig och lyssnar efter ljud från henne istället.
Småbarnsföräldrar vet jag inte, men om jag inte sitter bänkad på kvällen brukar jag mest greja med smådjuren eller plantorna (för att slippa städa... :angel: ). Du kanske ska sätta lite frön om du inte redan gör? :)

Ja jag är nog inte rätt person att råda dig, för träna och städa är ungefär lite kul för mig som att borsta tänderna (det är helt enkelt sådant man måste göra ibland, men särskilt kul är det ju inte). Men det finns säkert något annat du kan hitta på om du kollar med någon som också gillar att träna och städa så kanske de har liknande intressen som du.

Ja jag är nog inte rätt person att råda dig, för träna och städa är ungefär lite kul för mig som att borsta tänderna (det är helt enkelt sådant man måste göra ibland, men särskilt kul är det ju inte). Men det finns säkert något annat du kan hitta på om du kollar med någon som också gillar att träna och städa så kanske de har liknande intressen som du.
Tveksamt. De flesta gillar inte att städa 😅
För mig är det däremot avkopplande. Men inte alltid jag tycker det är så festligt. Beror på.

Ingen lampa är stark utom på kontoret. Där är det jätteljust bara av taklampan.
Sen till nästa problem. Det är extremt snålt med uttag. Bara två i varje rum. Så 4 hål i väggen. Och där jag vill halvligga bara ett men fattar inte hur jag ska få en lampa dit. Skulle kanske kunna borra en i väggen och på det viset få en läslampa.
Inga taklampor?

Insett att det inte bara är han som är problemet utan även jag som haft himla svårt släppa och gå vidare.
Drömmer mycket konstigt och kaosigt. Tappar tänderna. Han som stressar runt mig på olika grejer. Någon annan som är arg på mig.
Denna är kanske roligast:
Blev NÄSTAN trampad av en gigantisk älg. (Verkar vara återkommande att det är just gigantiska av något slag 🤔)
Jag låg där i snön för orkade inte springa iväg. Var väldigt lugn.
Älgen tog mig som en bom och travade över lätt och ledigt så jag överlevde i drömmen.

Nu har jag tagit bort notiser från honom. P alltså inte älgen 😂
Testat någon dag och det känns SKÖNT! Jag går då själv in och kollar när jag vill och känner inte samma behov att serva honom med allt vad det är.
Men också tvärtom.
Ett litet steg är bättre än att bara trampa runt i samma vattenpöl.

Insett att det inte bara är han som är problemet utan även jag som haft himla svårt släppa och gå vidare.
Drömmer mycket konstigt och kaosigt. Tappar tänderna. Han som stressar runt mig på olika grejer. Någon annan som är arg på mig.
Blev NÄSTAN trampad av en gigantisk älg. (Verkar vara återkommande att det är just gigantiska av något slag 🤔)
Älgen tog mig som en bom och travade över lätt och ledigt så jag överlevde i drömmen.

Testat någon dag och det känns SKÖNT! Jag går då själv in och kollar när jag vill och känner inte samma behov att serva honom med allt vad det är.
Men också tvärtom.
Så bra att du tog bort notiserna! Ett litet steg i att sätta dig själv i första rum och sätta gränser för dig själv :)

Men också tvärtom.
Jag drömde ofta om jordens undergång en period. Väldigt mycket kaos. Det blev bättre när jag fick lite mer ordning på mina känslor som jag hade stoppat undan och gömt.

Det kanske är P som är älgen? Som bara älgar på och inte reflekterar över att han (nästan) trampar på dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund