Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag förstår fortfarande inte vad alla småbarnsföräldrar gör runt denna tiden på kvällarna. Det är för tidigt att gå och lägga sig.
Tänkte först ute och går men det gör man ju under dagarna.
Ja det är väl pussel osv då som skrivits i tråden. Men något sådant har jag inte hemma. Plus vet inte om jag tycker det är kul eller inte.
Göra nyttogrejer. Visst det funkar men inte varje kväll. Nånting kul hellre.
Men vad :crazy:
Har liksom redan städat undan allt. Åt medan bebis också åt.
Jag borde egentligen dammsuga men det låter för mycket så det går inte av den anledningen. Oavsett deppigt att dammsuga en lördag kväll.

Jag förstår fortfarande inte vad alla småbarnsföräldrar gör runt denna tiden på kvällarna. Det är för tidigt att gå och lägga sig.
Ja det är väl pussel osv då som skrivits i tråden. Men något sådant har jag inte hemma. Plus vet inte om jag tycker det är kul eller inte.
Jag borde egentligen dammsuga men det låter för mycket så det går inte av den anledningen. Oavsett deppigt att dammsuga en lördag kväll.
Om du gillar att träna kanske du ska ha som rutin att göra det så här dags?

Om du gillar att träna kanske du ska ha som rutin att göra det så här dags?
Ja det är bra tips! Jag har gjort mina övningar. Men de är mest stretch och styrka ingen kondition. Och mår bäst i huvudet av just kondition. Mer rensande om man säger.
Problemet är att jag blir snarare mer pigg av det. Avslappnad men pigg. Så det känns inte heller helt optimalt denna tiden 😞

Titta på en bra serie? Det får mig att varva ned i alla fall. :)

Om jag någon gång skulle ha en tid kväll hemma hade jag gillat att göra något utbildningsmaterial (har alltid MASSOR jag vill lära mig mer om), läsa/lyssna på ljudbok, organisera något mindre/fixa något mindre, titta på någon serie/Youtube eller liknande och sen avsluta med kvällsyoga.

Mina kvällar brukar bestå av Youtube eller Netflix, kanske teckna eller skriva lite, plocka undan så jag inte behöver se stök direkt när jag kliver upp. Kan absolut dammsuga en lördag kväll om det behövs. :laugh:

Och gå ut och gå är väl inte alls nåt exklusivt för dagtid? Jag tar alltid en av dagens längre hundpromenader på kvällen, det är så lugnt och skönt när ingen annan är ute. Både jag och vovve brukar sova gott sen så jag tycker att det är en mycket effektiv metod för att varva ner.

Mina kvällar brukar bestå av Youtube eller Netflix, kanske teckna eller skriva lite, plocka undan så jag inte behöver se stök direkt när jag kliver upp. Kan absolut dammsuga en lördag kväll om det behövs. :laugh:

Och gå ut och gå är väl inte alls nåt exklusivt för dagtid? Jag tar alltid en av dagens längre hundpromenader på kvällen, det är så lugnt och skönt när ingen annan är ute. Både jag och vovve brukar sova gott sen så jag tycker att det är en mycket effektiv metod för att varva ner.
Har inte Netflix. Och YouTube vad ska man kolla där?
Plocka gör jag hela tiden ändå. Gjort det nu också för en stund sedan.
Men om hon vaknar kan jag inte gå långt. Ledsnat på att gå i mörker dessutom. Hur kul är det?
Dammsugaren låter. Då vaknar hon definitivt plus jag lär inte höra det ens.

Plocka gör jag hela tiden ändå. Gjort det nu också för en stund sedan.
Men om hon vaknar kan jag inte gå långt. Ledsnat på att gå i mörker dessutom. Hur kul är det?
Dammsugaren låter. Då vaknar hon definitivt plus jag lär inte höra det ens.
Men är du inte trött så här i slutet på dagen? Om jag har hållit igång med saker hela dagen - vilket jag tänker att du också gjort - så är det väl skönt att bara få vila, varva ner och bara...vara?

Vad som helst? Jag kollar på dokumentärer, olika slags "challenge runs" i spel, analyser av spel och filmer, målnings-övningar, hundträning, heminredning, true crime, mysterier, bokrecensioner, poddar... det finns massor.

Så det är bara att välja ett ämne och börja gräva. Det krävs såklart att man tittar på en del innan algoritmen kommer igång och serverar nya videos men jag tycker att den funkar rätt bra när man väl kommit över den tröskeln.

Att gå i mörker är en vanesak tycker jag men visst, det är inte så kul att gå helt själv. Men hjälper det att få ur all din oroliga energi ur kroppen kanske det kan vara värt ändå?

Och jag fattar att du inte vill väcka bebis, men det kan faktiskt vara nyttigt för barn att man för lite lagom oväsen även när dom sover. Så är jag uppfostrad och både jag och mina syskon har kunnat sova igenom nästan vad som helst från tidig ålder tack vare det.

Men är du inte trött så här i slutet på dagen? Om jag har hållit igång med saker hela dagen - vilket jag tänker att du också gjort - så är det väl skönt att bara få vila, varva ner och bara...vara?
Inte så trött. Jag är i grunden kvällsmänniska. Men vaknar ändå tidigt.

Lite skönt ja men ledsnar tyvärr. Känns mest segt tyvärr

Vad som helst? Jag kollar på dokumentärer, olika slags "challenge runs" i spel, analyser av spel och filmer, målnings-övningar, hundträning, heminredning, true crime, mysterier, bokrecensioner, poddar... det finns massor.

Så det är bara att välja ett ämne och börja gräva. Det krävs såklart att man tittar på en del innan algoritmen kommer igång och serverar nya videos men jag tycker att den funkar rätt bra när man väl kommit över den tröskeln.

Att gå i mörker är en vanesak tycker jag men visst, det är inte så kul att gå helt själv. Men hjälper det att få ur all din oroliga energi ur kroppen kanske det kan vara värt ändå?

Och jag fattar att du inte vill väcka bebis, men det kan faktiskt vara nyttigt för barn att man för lite lagom oväsen även när dom sover. Så är jag uppfostrad och både jag och mina syskon har kunnat sova igenom nästan vad som helst från tidig ålder tack vare det.
Lite ljud absolut men inte för mycket? Kan inte gärna dra igång ett disco här 😂
Bokrecensioner borde jag kolla upp. Den jag läser nu är lite småseg. Eller snarare inte så underhållande. Tror jag måste läsa nånting annat som jag vill läsa istället. Inte tvinga mig bara för sakens skull.
Jag går rätt mycket på dagarna.

Köp.pussel! Som väldigt erfaren av både stress och ensamhet kan jag intyga att pussel är bra.

Tittar på shetlandsponny annonser.
Nej jag ska inte ha någon men det kliar i fingrarna :D
Om några år så!
De är ju så bedårande söta och roliga!
Livsfarligt gå in på shettistrådar också 😂🙈
Ändå perfekt storlek att börja lära sig på.
Men så detta med maten :cautious:
Passar ju inte riktigt i någon av de befintliga flockarna. Plus staketen behöver ses över. Vinterhagarna funkar. Eller borde funka i och med tre trådar.

Om några år så!
Passar ju inte riktigt i någon av de befintliga flockarna. Plus staketen behöver ses över. Vinterhagarna funkar. Eller borde funka i och med tre trådar.
Jaaaa visst! Uppväxt med en sådan ❤️ och är omgiven av dem nu sen några år 🥰

Träningspass med LesMills+ (videos alltså). Bok. Netflix. Gaming.

Jag gillar antingen retro "byggspel" som Age of Empires, Sim City, Anno 1404... Eller mäktiga MMORPG (massive multiplayer online role playing game) som Guildwars 2 och WoW. Den senare kategorin är nog inte att rekommendera till någon med beroendepersonlighet dock.

Man kan få riktigt mycket dopamin från dom, och framförallt byggspelen funkar bra med att man plötsligt måste rusa iväg och ta hand om bebis. Dom är nyttiga för hjärnan också om man inte överdriver, man får tänka till med sina strategier, göra om och göra rätt. Vilsamma rent grafiskt (byggspelen alltså).

Och så kan du läsa och diskutera tips och tricks med andra online.

Om några år så!

Jag har just en sådan jag lånar nu, köpt vid införskaffadet av barn nr 1 två gånger på raken men sedan blivit över 😅

Nu är min stora också lättfödd men blir ju ändå stor skillnad. Hon mår helt ok i hull o humör med munkorg större delen av året faktiskt (gräset begränsas också med staket till båda). Jag som var 1000% anti munkorg innan henne. Tills förra året gick hon på vanliga staket utan problem, sen började stallägaren fixa och dona och hon insåg det bara var att ducka 🙈 Så denna sommaren blir kanske inte lika enkel.

Men hon är det BÄSTA som hänt både mig och min häst, vilken otrolig personlighet 😍😍😍

Ja shettisar :love:
Min är ascool. Hoppade rinnande vatten på knepigt ställe igår utan att tveka. Super med barn. Kör ponnyridning en gång om året, förra gången stod vid bredvid en skjutbana :rofl: min stora grabb red när han var mindre, lilla har testat någon gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund