Bukefalos 28 år!

2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Díva från Borgen är såld, saknar henne men hon har fått ett toppenhem :)

404360_2652451191012_1247746935_32008838_1449447159_n.jpg


Kvandi, din nya lilla stjärna är nog det sötaste jag nånsin sett :love:
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Tack Alla för söta kommentarer om Rá! Men hela tråden är ju full av sötenosar! (Men garranterat ingen så långhårig som min lilla mammut)

Jag är glad att jag valde Rá! Hon är en käck liten häst, och framförallt så tyr hon sig till Mathias -vilket ju är toppen! (Jag behöver inte en fjärde ridhäst, hade vart fin om han kunde ha två o jag tre istället för jag fyra o han en :angel: ) Hon e en snabb liten fis oxå! Hon drog järnet -allt vad hon hade idag o hon bara flög förbi!! De leker mycket hon o Meyja, de sover ihop o äter ihop -jag är så lycklig! Häomdagen var hon så söt... Jag skulle kolla Meyjas bärrandsröta-hål ute i hagen o började lyfta fötter. Rá ville oxå, hon var så rackarns nyfiken! Jaja, så jag hämtade grimman o fångade henne o lyfte hovar. Eftersom hon oxå hade fått två små början till hål så hämtade jag medlet o fick rengjort o fyllt medel(thrush magic) i hennes hål. Sen tog jag o fyllde medel i Meyjas hål oxå, vilket i sig var helt fantastiskt för den här gången stod Meyja helt lös, lyfte så fint på hovarna o höll balansen utan hjälp. Det tar ändå lite tid att pilla ur hovarna med en söm o sen fylla med en spruta. Iaf under den här tiden så sa Mathias att han tränade med grimman på Rá. Jag tittade inte upp utan sa bara tänk på att hon inte är van att få den över öronen... Jaså? Sa Mathias o jag tittade upp... Fick se det här:
wpid-dsc_2055.jpg

Så nu e hon van vid det :D

Så för att ytterligare lägga söta bilder i tråden kommer några här...

sotatoser.jpg


wpid-dsc_2031.jpg


bitas.jpg


hoppeliskutt.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Underbara föl du har Kvandi. Rá påminner om ett minishettisföl. Dom jag sett har varit lika lurviga :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag har köpt mitt sto IngaVala's 2011 års fölis.
Hon rör sig mkt bra, kommer bli stor och är mkr manfager :)
Mamma svart med bläs, sockar och blåa ögon och pappa silversvart. Så mkt färg finns :) och eve bär hon på splash genen efter sin mor :)
Mer aktuella bilder kommer snart :)

Ísafold från Kasen
428655_10151398216870057_733515056_23088849_1509750088_n.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Mitt sto Dama frá Vorsabae2 fick ett underbart stoföl 17maj 2011.

pappan är Faldur frá Sydri-Gróf 1, han är bedömd men Dama är obedömd.

Faldur är gulbrun, Dama är fux med stickelhår i pannan.

Fölet heter Natta från Flatgården och är brun utan tecken.

Första gången jag avlar fram ett föl, men förmodligen inte sista gången. Men dock ej på Dama.

Vet ej hur jag gör för att infoga en bild men ska försöka lägga in en bild här på stoet o hennes föl så fort jag klurat ut hur man gör.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Helt hysteriskt vad söta dina mini-mammutar är kvandi! Vilken päls!

Här hemma börjar det bli vårkänslor bland hästarna och jag tog in dme på banan för att se dem röra sig lite. Då blev det dock inte mycket till fart, men lite bilder på Viva fick jag iaf. Både Viva och Vera är för övrigt helt galet stora, de är över 130. Galet!

lek07-600x399.jpg

lek11-600x442.jpg

lek14-600x752.jpg

lek15-600x466.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag har oxå en sån galet stor fölunge :p
Fafnir ligger på 130 nu, spännande och se vart detta slutar :D
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

KL

Jag har inte skrivit så mycket i denna tråd, förutom inlägget när han föddes, men här kommer en uppdatering.

Topar heter lillkillen som otroligt nog har hunnit bli 8 månader. Kan inte låta bli att förundras över hur snabbt det har gått. I lördags flyttade han hemifrån och fick komma till unghästflocken där han kommer att gå troligtvis ända fram till hösten 2014.

Bildbomb från flytten:

Fluffigt värre när alla ska fram och hälsa på samma gång.

fluff.jpg

fluff2.jpg


sen blev det så klart en hel del spring också...

tolt.jpg

flock.jpg

trav.jpg


Topar fick en ny bästis direkt: "Hej, du ser nästan ut precis som jag. Dig adopterar jag..." Både Topar och hans nya bästis verkar hur nöjda som helst, så det var mer med värme i hjärtat än med saknad som vi lämnade honom med nya kompisarna.

glada.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Som sagt, det ska bli kul att se var de hamnar. Jag skulle tro att snittet på mankhöjden på våra uppfödningar är rätt högt. Vi har haft fem hästar som mätt över 145, men ingen som mätt under 140 vad jag vet. Våra ston producerar stora föl oavsett mankhöjd på hingstarna..

fotogalen>> Vilken söt! Var är hingstflocken?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Åh så härligt!!

Jag lete själv som en tok efter en hingstflock att lämna Fafnir till men det är omöjligt att hitta någon Inom rimligt avstånd!!
Så tråkigt, hade varit så härligt för honom att gå med andra grabbar å busa av sig!!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

fotogalen>> Vilken söt! Var är hingstflocken?

Visst är han! Tycker annars det är en knepig tillväxtfas han är inne i. Ena dagen proportionerlig och riktigt snygg, andra dagen oproportionerlig och överbyggd, tredje dagen, hmm hur ska man uttrycka sig, lite som en korsning mellan häst/får/flygande köttbulle... Söt är han i alla fall varje dag :D

Flocken finns en bit utanför Norrtälje, ca 1h med transport från Vallentuna. Lagom avstånd för att man ska kunna motstå frestelsen att hänga där för jämnan, men tillräckligt nära för att ändå åka och hälsa på lite då och då.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Det är lite i våra trakter, tänkte först om det var på Övernuttö.
Det är nu man helst ska se med stängda ögon på de små, de kan se riktigt gräsliga ut vissa dagar. Tycker din korsning-beskrivning var riktigt bra :D
Vem är han efter?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Lämpligt nog, med tanke på din efterlysning i en annan tråd, så är han efter Vaki från Österåker :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vad kul! Kan du inte lägga upp lite bilder i den tråden också, så blir det lite liv där :D
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Fick precis en hysteriskt rolig rapport från hingstflocken:

Topar verkar ha hållit igång konstant sen han flyttade. Han springer, busar och brottas, så till den milda grad att den 3-åring som adopterade honom första dagen har gett upp och inte orkar hänga med längre. Fadderskapet har istället lämnats över till en annan 3-åring. Topar har endast setts skritta vid något enstaka tillfälle och då enbart i syfte att stanna upp och se efter ifall de äldre kompisarna verkligen hänger med. Om han någonsin äter och sover är en gåta, men han lär enligt uppgift vara rund och go i alla fall, så han passar nog på att äta ändå när ingen ser... :angel:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 948
Senast: Ninnurur
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
20 391
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp