Bukefalos 28 år!

40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Precis, det funkar inte. Inre mognad och som står på egna ben och går själv, ja tack.

Att kvinnor inte vill någon som är menlös och utan egna åsikter är väl ganska självklart. Tyvärr är det nog som ni skriver att en del människor blandar ihop snällhet och menlöshet.

För mig är menlöshet att inte våga ta egna initiativ och ta tag i problem eller att stå upp för sin egen övertygelse. Med den definitionen av menlöshet så är även menlösa kvinnor oattraktiva, jag tycker en kvinna som tar tag i problem och löser dem är väldigt attraktiv.

Jag tycker även snällhet i ordets rätta bemärkelse är attraktivt. Jag anser mig vara snäll och med det menar jag att om jag kan göra något som förbättrar livet för någon av mina nära och kära för en kort stund eller för hela livet så gör jag det utan att tveka. Det finns gränser, jag gör naturligtvis en avvägning av hur mycket jag "offrar" i förhållande till hur mycket personen jag hjälper förbättrar sitt liv, men jag tror att jag är beredd att offra mer än många andra för en viss mängd "lycka" hos mina vänner. För det mesta så "offrar" jag inget, tvärtom så blir oftast mitt liv också bättre av att jag hjälper någon annan, men ibland så får man ju avstå något t.ex. tid som man hade tänkt att använda till något annat. Men jag tror och hoppas att de skulle göra samma sak för mig utan att tveka och då får jag ju tillbaka det som jag "offrade", så egentligen offrar jag nog ingenting genom att vara snäll. Det låter flummigt, jag vet, men jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar.

Något som jag har problem med är att jag har svårt att veta hur mycket initiativ jag ska ta när jag träffar någon som jag skulle vilja lära känna. Om jag är för "på" så kanske jag skrämmer bort någon som är lite tveksam och om jag är för avvaktande så känner sig inte personen uppskattad och drar sig ur på grund av det. Tyvärr brukar jag nog vara lite för avvaktande vilket kan ses som menlöshet.
 
Senast ändrad:
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

problemet är det att vi snälla killar från landet.. vi duger inte... inte tillräckligt "häftiga"..
Och jag tycker tvärtom. De flesta killarna jag känner som kommer från landet ska vara sådär extremt testosteroniga och det är så enormt påfrestande att jag tror att jag avlider av osexigheten de utstrålar.

Allting ska vara så nedrans coolt. Tuffa bilar, massa armmuskler, stora tatueringar. Hårt, hårt, hårt.

Orka...
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Och jag tycker tvärtom. De flesta killarna jag känner som kommer från landet ska vara sådär extremt testosteroniga och det är så enormt påfrestande att jag tror att jag avlider av osexigheten de utstrålar.

Allting ska vara så nedrans coolt. Tuffa bilar, massa armmuskler, stora tatueringar. Hårt, hårt, hårt.

Orka...

Nu vet jag inte om jag ska se mig som lantis, jag kommer från en håla men bor i en stor stad. Är det OK att styrketräna om man gör det för att må bra, inte för att flasha med muskler även om en bieffekt är att man får lite större muskler?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Nu vet jag inte om jag ska se mig som lantis, jag kommer från en håla men bor i en stor stad. Är det OK att styrketräna om man gör det för att må bra, inte för att flasha med muskler även om en bieffekt är att man får lite större muskler?
En frisk och sund människa är ju alltid attraktiv. Det är ju inte svårare än så. Men när männen tycker att deras armar måste ha samma omkrets som mina lår blir det ju bara patetiskt och osexigt.

Jag vill ha en självsäker man som är trygg i sig själv. Inte någon med mindervärdeskomplex som måste ha muskler och motorer för att flasha med.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

svårt att veta hur mycket initiativ jag ska ta när jag träffar någon som jag skulle vilja lära känna.
Framförallt ska du nog göra det som känns rätt för dig. Det finns ju inte ett sätt som matchar alla kvinnor, utan när ditt sätt känns bra för henne, så är det ju rätt.

I allmänhet så handlar det väl bara om att vara lite vaken på den andres reaktioner, så att man är på samma tåg. Visa intresse kan man ju göra på många nivåer.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Och jag blir fascinerad över hur många som säger att tjejer inte vill ha dem för att de är för snälla och sedan samtidigt sitter de och skriver så sexistiska och gräsliga saker här på Buke. Det är liksom så uppenbart att de inte blir bortvalda pga nån jäkla snällhet utan att skon klämmer nån annanstans (till exempel att de är extremt föraktfulla gentemot kvinnor och väldigt osäkra = osexigt till 1000).

Dessutom gillar många "snälla killar" att skifta fokus, flytta fokus till kvinnan. När kvinnorna inte blir kära i honom så är det kvinnornas fel - gud så elaka de är!! Istället för att mannen sätter sig ner och funderar över vad det kan vara hos honom som kanske inte funkar med så många kvinnor. Rannsaka sig själv liksom.

Jag håller med om varje ord.

Män som faktiskt är snälla, tycker inte att det är kvinnorna det är fel på om de inte lyckas hitta en kvinna att leva med.

Män som faktiskt är snälla, brakar inte in på ett kvinnodominerat forum i en anda av "sitter ni här alldeles ensamma?" och "titta på miiiiiig".

Ja, det är mycket som snälla män inte gör, som vi har sett alltför mycket av på buke de sista veckorna.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ja då kryllar ju Buke av osnälla kvinnor också. Det är ju sidor med trådar upp o ner med -Åhhh varför är män si eller så. -Åhhh varför kan ingen förstå mig. -Åhh vad min manliga chef är dum.
Jag tycker det är märkligt hur bland annat du Petruska bara ser kön då det handlar om en penisförsedd TS. EXAKT samma text förekommer av kvinnor heeela tiden men då är det tyst. Hur patetiska dom än är.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Män som faktiskt är snälla, tycker inte att det är kvinnorna det är fel på om de inte lyckas hitta en kvinna att leva med.

Män som faktiskt är snälla, brakar inte in på ett kvinnodominerat forum i en anda av "sitter ni här alldeles ensamma?" och "titta på miiiiiig".

Det första stycket håller jag helt med om, det går inte att skylla sina egna tillkortakommanden på någon annan. Om man inte lyckas attrahera någon så är det bara att se till att ändra på sig eller leva själv, alternativt söka på nya ställen.

Det andra stycket tar jag inte åt mig överhuvudtaget, jag har inte den attityden. Jag har skrivit några inlägg i singel/relationstrådar, men det är snarast för att få lite kvinnligt perspektiv på vissa frågor. Även om forumet är kvinnodominerat så tycker inte jag att det ska behöva vara något större problem om män skriver i sådana trådar så länge vi sköter oss. Även kvinnorna i dessa trådar har ju frågor om hur män fungerar ibland, utnyttja oss genom att ställa frågor till oss istället för att göra allt för att bli av med oss.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag har helt ärligt aldrig någonsin läst ett inlägg där en tjej klagar över att killar inte vill ha henne för att hon är snäll. Aldrig någonsin.

Däremot har jag sett tjejer på ÄU skriva att killar inte vill ha dem för att de är för självständiga och tuffa. Det bemöter jag alltid när jag ser det!
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag har helt ärligt aldrig någonsin läst ett inlägg där en tjej klagar över att killar inte vill ha henne för att hon är snäll. Aldrig någonsin.

Nej, det har verkligen inte jag heller!

Däremot massor av inlägg där tjejer funderar över hur de ska bete sig så att män ska tycka om dem. Det brukar jag försöka att bemöta då och då.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Detta är bra.... tips å råd är vad som behövs till oss alla.. annars så famlar man på i samma gyttjespår igen ju.............. /s
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Hur brukar du bemöta det?

Främst genom att försöka få igång något slags diskussion kring vilken sorts relationer man vill ha, om det verkligen är särskilt konstruktivt att försöka gissa hurdan den där mannen vill att hon är istället för att helt enkelt prata med honom och vara som hon brukar.

Mitt intryck är att ganska många kvinnor värjer sig mot det sättet att se på relationer (mellan kvinnor och män) och hellre vill försöka anpassa sig för att bli omtyckta.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Främst genom att försöka få igång något slags diskussion kring vilken sorts relationer man vill ha, om det verkligen är särskilt konstruktivt att försöka gissa hurdan den där mannen vill att hon är istället för att helt enkelt prata med honom och vara som hon brukar.

Mitt intryck är att ganska många kvinnor värjer sig mot det sättet att se på relationer (mellan kvinnor och män) och hellre vill försöka anpassa sig för att bli omtyckta.

Män som faktiskt är snälla, tycker inte att det är kvinnorna det är fel på om de inte lyckas hitta en kvinna att leva med.

Jag ber om ursäkt om jag missuppfattar dig, men av det du har skrivit måste jag dra slutsatsen att om en man inte hittar en kvinna så är det hans fel och han borde ändra på sig, men om en kvinna inte hittar någon så ska hon vara sig själv eftersom det är männen det är fel på.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Nej, den korrekta slutsatsen är nog snarare att om en stöddig man som sprider sexistiska kommentarer omkring sig inte hittar en kvinna att leva med, så beror det antagligen inte på att han är för snäll.

Jag har inte skrivit att någon bör ändra sitt beteende i samband med planerad parbildning. Jag har skrivit att en del beskriver sitt eget beteende (eller sig själva) på sätt som inte alls stämmer med det intryck jag får av dem.

Jag menar, på vilket sätt är det snällt att säga att det är fel på andra? (I det här fallet kvinnor, då.) Det är helt enkelt en inneboende motsättning i hela det uttalandet, som gör att snällheten inte framstår som trovärdig.

Dessutom skrev jag inget om att det var fel på de män som kvinnor försöker anpassa sig till. Det var själva anpassningsbeteendet som jag problematiserade.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Snällhet är väl inte bästa ordet (och inte heller mitt ordval från början), men en vettigt ödmjuk och trevlig man är väl ungefär samma sak som en vettigt ödmjuk och trevlig kvinna.
Min erfarenhet säger mig att de flesta männen som beskrivs som snälla egentligen är stora manipulerande mesar som lägger över allt ansvar på sin partner att ro iland hela deras liv. Med snällhet menar många att personen är lugn. Och det är långt ifrån det som är snällt.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Har lärt mig det gånga året att det inte är en persons fel att två träter :D


sen tycker en del folk att det är konstigt att man håller upp en dörr om man går in på ett ställe...... jag är väl fel uppfostrad?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Min erfarenhet säger mig att de flesta männen som beskrivs som snälla egentligen är stora manipulerande mesar som lägger över allt ansvar på sin partner att ro iland hela deras liv. Med snällhet menar många att personen är lugn. Och det är långt ifrån det som är snällt.

Ja, det känner jag igen. Ibland när någon säger att en man är snäll, så verkar det mest handla om att han inte slåss eller slår sönder saker när han är arg. Det räknar inte jag som snällhet, bara som att han har åtminstone någon grad av impulskontroll.

När jag tänker på egenskaper jag gillar, använder jag inte ordet snäll, vanligtvis. (Jag lever dock med en man som är extremt snäll i vettig mening av ordet, men jag skulle hellre använda andra adjektiv ändå.)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 541
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 910
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 445
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 642
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp