40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Räcker det med 4ha mark för att kunna ha häst? Jag har tänkt mig att typ 8ha är minimum. Jag håller med det du skriver om hästgård, det måste vara mycket roligare att skaffa en gemensamt än att en av parterna i ett förhållande redan har en.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Haha.. Ja, det är nog tyvärr inte enda skälet till varför jag är bökig. :P
Jag jobbar ju då de flesta andra är lediga bla. Det finns mycket, mycket i mitt liv som avviker från hur de flesta andra lever, speciellt de som inte har häst.

Jag har dock aldrig haft problem att träffa någon om jag vill det.
Så trots att jag dels är det som många nog kan se som okvinnlig iaf inuti och dessutom har ett liv som kan vara svårt att få att passa ihop med de flesta andras sätt att leva så har jag inte behövt vara ensam om jag inte velat vara det.
Det tror jag är för att jag är öppen och ger mig ut på saker.
Jag löser problemet om så problemet är att jag är ensam.
Däremot får jag ha lite tålmodiga män om de inte lever som jag gör.
Drömmen vore väl en superkunnig hästkarl som matchar mig mentalt och jag attraheras av!
Det vore ju fantastiskt att alltid ha en kunnig person att bolla ideer med. Då kan man träna varann lite konstant.

Om du inte vill vara ensam på din gård så tror jag absolut du kan lösa det, bara du försöker. :)
Är du nöjd som det är - bra!
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Inte är jag nöjd som det är inte!

Och nog måste det gå att ramla på nån som tycker om en sån här, ja vad man nu ska kalla sig som 40-åring.

Är nog alltid risk för att alla vi som hamnar lite utanför ramarna blir lite på vår egen kant. Man motar inte in mig i ett vackert möblerat rum med vackra gardiner och kan tro att jag skulle trivas bara för det. Och bli placerad i nån soffa och glo på nån serie jag inte begriper annat än att jag känner igen var en del fått sina fånigheter ifrån, tja i bästa fall somnar jag så tråkar jag inte ut omgivningen med det i alla fall.

Bäst mår jag med hästarna, och att då få ge sig ut med nån man tycker om, ut i skog, mark och ris en månskensnatt på varsin häst - det är fantastiskt! Det bara är det. Men att hitta den som vill följa med?

Hur gör man för att "marknadsföra" sig på ett sätt så att det är större chans att man råkar på nån som är lite mera rätt för att trivas ihop med.

Känns mest som det blir mycket grubbel till ingen nytta!

Ptr
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vet du. Hade jag inte redan haft min underbare sambo (och varit så sjuk att jag inte längre kan ge mig ut på milslånga ridturer) och jag hade sett det i en kontaktannons det du skrev ovan så hade jag nappat direkt :) Jag tycker att du kan skriva precis så som du skrev här ovan. Du kanske inte kommer få massor med svar men du kommer få rätt svar.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fick faktiskt inte ett enda. På det heller.

Enda gången som där blev nåt vettigt napp var när jag bara skrev att jag undrade vad detta var för sida samt när jag skrev att jag ville ha handhyvlade golvtiljor i köket. Men nåt sällskap till häst blev det inte av det.

Men man kan ju prova igen!

Ptr
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fick faktiskt inte ett enda. På det heller.

Enda gången som där blev nåt vettigt napp var när jag bara skrev att jag undrade vad detta var för sida samt när jag skrev att jag ville ha handhyvlade golvtiljor i köket. Men nåt sällskap till häst blev det inte av det.

Men man kan ju prova igen!

Ptr

Ja, det är bara att köra på , men plötsligt så kanske hon bara står där ...i kön på affären, i bärskogen...på apoteket ....kärleken brukar alltid hitta rätt tillslut
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ja gör det :) När det bara är ett fåtal människor man vill nå så kan man ju behöva söka längre än om man tar någon ur den breda massan ;)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fick faktiskt inte ett enda. På det heller.

Enda gången som där blev nåt vettigt napp var när jag bara skrev att jag undrade vad detta var för sida samt när jag skrev att jag ville ha handhyvlade golvtiljor i köket. Men nåt sällskap till häst blev det inte av det.

Men man kan ju prova igen!

Ptr

Kanske det här vore nåt för dig?
http://www.equestriansingles.com/
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Kan ju alltid prova farmerdating eller alternativ-sidan! Det ökar nog chanserna att hitta mer rätt;)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

alternativ.nu, en sida för för folk på landet, många som lever självförsörjande etc... Finns forum och annonser på det mesta, riktigt kul!:)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Åh... Rolig idé med en sådan dejtingsida. Dock fanns det bara tre män i mon ålderskategori och ingen i närheten av mig . Synd- det hade ju varit bra att hitta någon så.

Ja, jättekul! Synd att jag inte såg den när jag dejtade, fick nöja mig med hp och liknande. Fast jag hittade ju prinsen ändå, men inte på nätet.
Fast jag vet att han också nätdejtade.
Har försökt klämma ur honom vad han skrev för presentation, är nyfiken på om jag hade fastnat för hans pres om jag sett den. Men han påstår att han inte minns. O_o kanske betyder det att han var en av alla dem som bara skrivit "fråga om du undrar!". Fast jag tror inte det, han är rätt socialt kompetent. Han vill bara att jag ska fortsätta vara nyfiken, tror jag. :arghh:
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Räcker det med 4ha mark för att kunna ha häst? Jag har tänkt mig att typ 8ha är minimum. Jag håller med det du skriver om hästgård, det måste vara mycket roligare att skaffa en gemensamt än att en av parterna i ett förhållande redan har en.

Om det var en ärvd gård eller en gård han köpt själv hade jag tyckt det var toppen. Om det var en gård han köpt med någon annan hade det inte varit lika kul. Då hade det känts som om jag bara ersatte henne och så rullar det på. Men, jag hade nog kunnat leva med det om den var fin och jag trivdes.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fan det verkar kört Ptr. Jag önskar jag hade ett gäng tjejer att presentera för dig men alla vettiga är upptagna.
Dom lediga är ofta dom med låg självkänsla och trasiga efter destruktiva förhållanden och dom letar ju efter nya skitstövlar....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 879
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 146
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 565
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp