A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lustig/olustig sak med sådana här trådar är att man plötsligt försvarar saker som man är tveksam till. Jag anser att de långa häktningstiderna är ett stort problem. Förhållandena i svenska häkten skulle också ses över och hanteringen av minderåriga. Att utländska medborgare oftare häktas är också ett problem (som jag inte ser någon bra lösning på).

Jag skulle vilja att man hade strategier för att mildra konsekvenserna av att bli häktad för utlänningar (och andra personer med ett svagt socialt skyddsnät) - här tänker jag inte på Rocky utan snarare t.ex. att säkerställa att den polske hantverkaren med lite för mycket alkohol i bagaget inte förlorar sin bil.

Rasistkortet tycker jag inte att det är. Det hade det varit om han sagt att Sverige gett sig på Rocky för att han svart. Det han skriver om den afroamerikanska befolkningen tror jag är ett försök att flirta med de svarta väljarna, inte minst med tanke på the squad ligger han lite illa till där för tillfället.
Att Sverige genom vår behandling av ASAP sviker afroamerikanerna i USA är väl just det?
Han skriver ju afroamerikanska samhället = ras och inte amerikanska samhället = folk.

Självfallet vill han plocka billiga poäng, annars hade han inte twittrat. Han kommer nog att twittra lite till innan det här är klart. Vi får se nästa vecka. Ska läsa förundersökningsprotokollet under helgen, tack för länken.
Nu lämnar jag Trump för i dag och ska glädas hela dagen åt Sjöströms medaljer istället! :)

Alltså detta.

Visa bifogad fil 33761

Innebär detta att det är så det går till i USA? En person är misstänkt för ett brott men presidenten kan få ett ryck, skita i förundersökningen, titta på den misstänktes egen video, ringa ett samtal och vips är den misstänkte fri?
Calle B står upp för mig! :up:

B9921433-1B19-482C-A75C-BA4B655B56D3.webp

Att Sverige genom vår behandling av ASAP sviker afroamerikanerna i USA är väl just det?
Han skriver ju afroamerikanska samhället = ras och inte amerikanska samhället = folk.

Självfallet vill han plocka billiga poäng, annars hade han inte twittrat. Han kommer nog att twittra lite till innan det här är klart. Vi får se nästa vecka. Ska läsa förundersökningsprotokollet under helgen, tack för länken.
Nu lämnar jag Trump för i dag och ska glädas hela dagen åt Sjöströms medaljer istället! :)
Nej, det tycker jag inte. Man kan prata om den afroamerikanska befolkningen utan att det är rasism.

Han vill väl att alla ska ha 4% som försvarsbudget? Vilket är rätt orimligt.
NATO rekommenderar att varje land lägger 2% av sitt BNP på försvaret. Vilket få länder gör vilket inte heller sverige gör. Det har inget med vad TRUUUUUUUMP vill eller inte, det handlar om vad alla medlemsländer satsar och sedan förväntar sig att NATO ska ställa upp med.

(jag är så jevla trött på att folk gör TRUUUUUUUUMP till ansvarig för allt de anser vara illa här i världen)

NATO rekommenderar att varje land lägger 2% av sitt BNP på försvaret. Vilket få länder gör vilket inte heller sverige gör. Det har inget med vad TRUUUUUUUMP vill eller inte, det handlar om vad alla medlemsländer satsar och sedan förväntar sig att NATO ska ställa upp med.

(jag är så jevla trött på att folk gör TRUUUUUUUUMP till ansvarig för allt de anser vara illa här i världen)
Det är väl ingen som gör Trump ansvarig för hur saker är. Det betydligt större problemet med honom är ju hur han säger sig vilja att saker blir istället. (På många sätt är han väl nästan en ovanligt maktlös amerikanska president, eftersom så mycket av hans förslag och infall är ogenomförbara. Som tex att Löfven skulle frige ASAP Rocky på Trumps inrådan.)

Ja, men det är en rekommendation. Trump står och skriker om att han är orättvist behandlad.
Jag tycker det är fullt rimligt att de som krigar mest betalar mest.

Ja, men det är en rekommendation. Trump står och skriker om att han är orättvist behandlad.
Jag tycker det är fullt rimligt att de som krigar mest betalar mest.
HAN som individ och världsledare är extremt orättvist behandlad men nu handlar inte NATO om personen Trump och vad du tycker om det bryr jag mig väldigt väldigt lite om. Att en av världens mäktigaste världsledare har gått in och garanterat att ASAP Rocky inte kommer att fly från Sverige och att svenskska pk-fis-kåren gör det till något helt annat och fläskar till om NATO och försvarsbudget och Trump-sparkar som att han PERSONLIGEN är ansvarig för allt illa som hänt i somliga individers liv är en annan sak bara skrattretande löjligt . Du får tycka precis vad du vill. Jag också. Det är det finfina med åsiktfrihet.

HAN som individ och världsledare är extremt orättvist behandlad men nu handlar inte NATO om personen Trump och vad du tycker om det bryr jag mig väldigt väldigt lite om. Att en av världens mäktigaste världsledare har gått in och garanterat att ASAP Rocky inte kommer att fly från Sverige och att svenskska pk-fis-kåren gör det till något helt annat och fläskar till om NATO och försvarsbudget och Trump-sparkar som att han PERSONLIGEN är ansvarig för allt illa som hänt i somliga individers liv är en annan sak bara skrattretande löjligt . Du får tycka precis vad du vill. Jag också. Det är det finfina med åsiktfrihet.

Hur menar du att DT ska se till att Rocky inte kommer att fly Sverige, åka hit och hålla fast honom? Jag trodde vitsen med att han skulle frisläppas var för att fortsätta turnen. Det blir svårt om han stannar kvar i landet.

Menar du att Donald Trump ska bestämma om vilka amerikanska medborgare vi ska häkta? Eller menar du att alla inte ska behandlas lika?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka