Adventskalendertråden 2020

I dag har jag och kompisen äntligen knåpat ihop och gömt luckor hos varandra. Är postnords fel att det blev lite försenat - men nästa år ska vi ha bättre framförhållning.

Känns lite osnällt att lägga ut kompisens bilder så här på nätet men kan ju beskriva:
1. Bild på när vi hittade massa snö i frysen på mitt sommarställe. Vi fixade självklart en snögubbe av det. Gömd i sängen.
2. Bild på när vi var i Kina. Gömd i lampan.
3. Bild på när vi var på Borgholm, med en av våra favoritlåtar skriven på baksidan. Gömd under en matta.
4. Bild av mig på en åker mitt i natten. Vi skulle fota spökbilder men jag lyckades med någon sjuk pose så jag ser ut som en underlig mix mellan människa och djur, och blixten gav mig röda ögon. En sån där hoppsan-bild som ändå blir bra. Gömd under en byrå (jag behöver städa där :D)

Tokälskar konceptet och vi har redan sagt att detta måste bli en återkommande grej. Så himla mysigt och roligt med alla bilder och minnen och vi har redan pratat i en timme om bilderna och minnen kring dem. Dessutom är varje dag en skattjakt :love:
 
I dag har jag och kompisen äntligen knåpat ihop och gömt luckor hos varandra. Är postnords fel att det blev lite försenat - men nästa år ska vi ha bättre framförhållning.

Känns lite osnällt att lägga ut kompisens bilder så här på nätet men kan ju beskriva:
1. Bild på när vi hittade massa snö i frysen på mitt sommarställe. Vi fixade självklart en snögubbe av det. Gömd i sängen.
2. Bild på när vi var i Kina. Gömd i lampan.
3. Bild på när vi var på Borgholm, med en av våra favoritlåtar skriven på baksidan. Gömd under en matta.
4. Bild av mig på en åker mitt i natten. Vi skulle fota spökbilder men jag lyckades med någon sjuk pose så jag ser ut som en underlig mix mellan människa och djur, och blixten gav mig röda ögon. En sån där hoppsan-bild som ändå blir bra. Gömd under en byrå (jag behöver städa där :D)

Tokälskar konceptet och vi har redan sagt att detta måste bli en återkommande grej. Så himla mysigt och roligt med alla bilder och minnen och vi har redan pratat i en timme om bilderna och minnen kring dem. Dessutom är varje dag en skattjakt :love:
Vilken rolig och gullig adventskalender!
 
Öppnat min Fazerkalender, lite jobbigt att det inte står vad det är för smak på bitarna för ett kontrollfreak som mig :nailbiting: Men jag kämpar på!

Min bedömning hittills:
1. Choklad med hallonbitar
2. Choklad med Marianne-bitar
3. Dumle (den var lätt :laugh: )
4. Vanlig mjölkchoklad :love:
169C9BAF-81E7-4AC2-8338-2DDFF0E8443E.jpeg
 
Jag har en marsipan- och chokladkalender. Maken en oreo-kalender. Hunden har sin egen kalender med hundgodis i, och han är nog den som är lyckligast.... :) Vi pratar engelska här hemma, och han fattar absolut ordet "calendar". Han vet PRECIS vad som ska hända... :D
 
Jag har en marsipan- och chokladkalender. Maken en oreo-kalender. Hunden har sin egen kalender med hundgodis i, och han är nog den som är lyckligast.... :) Vi pratar engelska här hemma, och han fattar absolut ordet "calendar". Han vet PRECIS vad som ska hända... :D

Syrran fixar en kalender åt hunden med godis varje år. När han fick syn på att de plockade fram den i förra veckan blev han galen. Sedan dess sitter han varje morgon utanför syrrans sovrumsdörr och väntar tappert på sin godis som han får när hon vaknar :D Det är lika jobbigt den 25e varje år när den helt plötsligt inte delar ut mer godis!
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 776
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 777
Senast: Piglet
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp