Bukefalos 28 år!

Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Kristianstadbladet)
Ametist är en av en handfull hästar som Veronica Larsson på Knorre-vången AB tagit över och som därefter spårlöst försvunnit. Polisanmälningar är gjorda, men hästägaren är inte ens hörd ännu.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Har hennes häst blivit omhändertagen och placerad hos gubben? Tycker du inte att du förvränger fakta nu? Ni vill så gärna klämma in lidande och vanvård också men har ni några bevis för detta?
 
Senast ändrad:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Ja jag håller med dig. Och så har det blivit med alla trådar i det här ämnet.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men kan du då vara lite objektiv i din bedömning. Hittills har det synts ganska väl vilka som har dina sympatier.

Men nu får du väl ge dig! P_L, jag och några till som skrivit i trådarna har anklagats för att vara inblandade. Är Gunnar kanske också det? :rofl:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag har sagt det förr, säger det igen. OM ALLA TAR SITT FULLA ANSVAR FÖR SINA HÄSTAR, SOM DE AV EN ELLER ANNAN ANLEDNING INTE KAN BEHÅLLA - sluta sälj billigt, sluta ge bort osv - avsluta deras liv istället, så behöver ingen sitta med hat för den som eventuellt fick hästen, eller med ångest och tårar över vad man ställde till det för sin pålle...
Jag kan inte se det på ngt annat sätt iallafall.

:bow::bow::bow:

Det är just DETTA det hela handlar om!!

Svartslakt hit eller dit är en annan historia..

BRA skrivet!

AM
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Och dina inlägg osar, närstående till VL...eller rent av kanske VL själv...

Nej, du är helt fel ute. Jag varken är, känner eller har sett VL. Så tyvärr ditt lilla påhopp är totalt galet. Men jag tycker att de som givit bort sina hästar inte kan friskriva sig från ansvar.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men nu får du väl ge dig! P_L, jag och några till som skrivit i trådarna har anklagats för att vara inblandade. Är Gunnar kanske också det? :rofl:

Var det känsligt, eller?! :rofl:

Jag har aldrig anklagat dig för någonting. Vet inte ens om jag har svarat på några av dina inlägg. Jag tror inte det. Men jag personligen har fått ganska grova påhopp, av vissa, flera gånger, utan att det har gjorts något medan andra inte behöver tåla någonting utan att det trianglas eller bannas eller
t o m att tråden stängts.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Skall även du börja gapa om känsligt?!
Om du pmar mig så skall du få länken till det tidigare inlägg av carinah som gjorde att jag reagerade så kraftigt.
PL
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag tycker det är tragiskt om vi, pga av vissa rötägg i vårt samhälle, måste börja avliva hästar från höger till vänster. Hästar som kan fylla en funktion hos någon och vara till glädje för dem. Det finns en marknad även för promenadhästar och sällskapshästar. Men priset blir inte så högt för dom.

Men jag kan inte tycka att vi ska slakta alla hästar allt eftersom, bara för att någon har begått ett ev brott. Ska vi då sluta att tillverka cyklar för det finns dom som stjäl dom. :confused: Är det okej för en tjuv att fritt förfoga över den cykeln han har stulit, för den är i hans ägo nu? Gubben som har "sol och vårat" då, personerna har faktiskt gett honom pengarna så enligt många här är det då helt okej att han använder dom, och ska då inte heller vara straffbart. Men enligt lag så är det straffbart det han har gjort.
Det finns något som heter uppsåt....
Och vad var då VL:s uppsåt när hon hon svarade på dessa annonser.... Och har man då ett ont uppsåt så kanske man inte har rätt att fritt förfoga över det man har tillskansrat sig. Men det är det polisen utreder nu...:devil:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Skall även du börja gapa om känsligt?!
Om du pmar mig så skall du få länken till det tidigare inlägg av carinah som gjorde att jag reagerade så kraftigt.
PL


Nej då. Jag tänker inte gräva i det. Men jag tycker bara att ger man sig in i leken får man leken tåla....eller...kasta inte sten när man sitter i glashus. Det är bara att välja ordspråk. :D
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag har då aldrig beskyllt någon för att vara sexualdåre så det här med kasta sten i glashus är helt fel!
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Har hennes häst blivit omhändertagen och placerad hos gubben? Tycker du inte att du förvränger fakta nu? Ni vill så gärna klämma in lidande och vanvård också men har ni några bevis för detta?

Det är väl bara att gå tillbaks till tidigare artiklar om tex de 4 st hästarna samt nöten som stod i ett utdömt stall med förspikade fönster, hårt uppbundna i 5 dygn med skit upp till knäna, stallet tillhörde slakteriet som VL äger. Om inte det är vanvård och lidande så vet jag inte vad du innefattar i det.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

ja, jag håller med dig terese. Det finns många fula sätt att lura till sig saker eller pengar. En del går ju runt till gamla damer och försöker utge sig för att komma från någon välgörenhetsorganisation och när de skänker pengar så stoppar de i egen ficka, eller så kan man göra som VL, de utnyttjar en svagare person och en person som befinner sig i en känslig situation, det är så fult och lågt gjort så det finns inte ord för det!! :devil:
Och bara en sån sak som att 2 månader senare skicka ett mail: "Det går så bra med Lukas, han har fått Rolex att gå med på lite småtävlingar om vem som är bäst och så, lite söta är dom allt"
Det finns ju inga gränser för denna fräcka människa!
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

aVad är det som säger att de fd hästägarnas sanning är den enda sanningen? Enl programmet var Rolex inte omhändertagen och omplacerad hos gubben, han var uppstallad där av VL, så slut på den diskussionen.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

aVad är det som säger att de fd hästägarnas sanning är den enda sanningen? Enl programmet var Rolex inte omhändertagen och omplacerad hos gubben, han var uppstallad där av VL, så slut på den diskussionen.

Man får väl göra sin egen bedömning av vad man tror är rimligt eller inte, men vi vet ju av programmet, att åtminsonde en häst nellies magis gått till slakeriet, förnekar du även det? Rolex om händertagen har jag INTE påstått, nu är du ute och seglar igen.
Jag gör min bedömning och du får göra din, men kom för guds skull inte och påstå saker jag inte sagt!! :mad:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Sorry skulle stått KL på den meningen.
Jag förnekar inget, ett? skriver man efter en fråga...så håll dig lugn och kom inte med felaktiga antydningar och påhopp.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Det var ett EXEMPEL!

Det jag vill få fram är att vi inte vet hur den hamnat där.
Och att hur den sköts har inget med VL att göra eftersom
det inte är hon som har hand om den.

Det är trevligt att du är engagerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 638
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 427
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) You Bet Hornline har haft ett bra år. På onsdag kan det bli ännu bättre då hästen är favorit till att vinna Gunnar Nordins...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp