Bukefalos 28 år!

Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Kristianstadbladet)
Ametist är en av en handfull hästar som Veronica Larsson på Knorre-vången AB tagit över och som därefter spårlöst försvunnit. Polisanmälningar är gjorda, men hästägaren är inte ens hörd ännu.

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag tycker inte att det är samma.

Vet fortfarande inte hur hästen hade haft det i hennes vård.
Men då kanske du vet hur den hade det innan..

Visst kan du som ägare leja ut skötseln, men då kan man ju inte säga
att man kan du ju inte säga att du tar hand om hästen.
(mer än att du sett till att den har det bra hos nån annan)

Om hon nu tog hand om sina hästar så borde hon väl inte bete sig på
detta viset.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag tycker inte att det är samma.

Vet fortfarande inte hur hästen hade haft det i hennes vård.
Men då kanske du vet hur den hade det innan..

Visst kan du som ägare leja ut skötseln, men då kan man ju inte säga
att man kan du ju inte säga att du tar hand om hästen.
(mer än att du sett till att den har det bra hos nån annan)

Om hon nu tog hand om sina hästar så borde hon väl inte bete sig på
detta viset.

?? Förstår faktiskt inte myckat av ditt inlägg förutom sista raden och den kan jag ju svara på: Att hon skickat hästar till slakt innebär inte automatiskt att hästar lidit då de varit i hennes vård.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Men en triangelmärkt promenad/sällskapshäst är inte värd det.

Om jag tittar på priserna idag så ligger en HYFSAD knappt utbildad häst i prisklassen 40 och uppåt. Att få köpa en promenad häst som gått medelsvår för 20 är inte mycket anser jag.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Kan säga att jag tycker inte att dina inlägg "doftar" nyfikenhet och vilja att få fram sanningen, snarare att de "osar" bitterhet och hat men jag kan ju feltolkat dig. Vad man kan utläsa av det mesta du skrivit så verkar du ha "sanningen" klar för dig.

Några saker som jag undrar är, vad är det du vill ha VL dömd för? Vad är det du vill ha IL dömd för? För dig är det antagligen uppenbart men jag förstår inte hur hon ska kunna dömas för att ha slaktat sin egen häst...om det nu är gjort?! Eller är det något annat du vill att de ska dömas för?
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag har inte påstått att nån har lidit.

Mitt påstående:
Att ingen vet hur hon tagit omhand om sina hästar då inga bevis finns.
(varken bra eller dåliga)

Alltså kan man inte veta hur HON tagit omhand om sina hästar.

Bara för att Rolex lever och frodas hos en gubbe,
säger ju inget om hennes skötsel av hästar.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Den går inte medelsvår. Men har gjort.. skillnad!

Dessutom så har den inte klarat av det eftersom den då blev triangelmärkt.


Men som sällskap/promenadhäst är det ett överpris.

Om det är något utbildat man vill ha så finns det äldre erfarna läromästare
som inte är trianglmärkta.

Skulle själv inte köpa häst som har reservationer i försäkrningen.
Men det får du gärna göra. Det är bra att det finns såna som dig som
kan ta om hand om dessa.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Ja, hon äger den hästen och den såg ut att ha det bra. Sen kvittar det väl vem hon lejt ut skötseln till, hon äger hästen och den har det bra dvs hon vanvårdar inte hästen. Om jag av någon anledning inte själv kan ta hand om mina hästar och hyser in dem i ett fullskötselstall så har jag därmed som ägare sett till att de sköts på bra sätt. Även om det inte är jag som ger dem mat och borstar.

Men nu pratar du väl emot era ståndpunkter totalt.... Kvittar det vem man lejer ut hästen till:confused: och sen se till hur de sköts.... Av vad jag förstått har flera av dem som blivit lurade av Veronika försökt komma i kontakt med sina fd hästar för att se hur de mår, men den ynkryggen håller sig undan. Och de såg vi ju tydligt i programmet hur ljusskygg denna människa var.
Hon har själv gjort detta val att agera på detta sätt ljuga, manipulera mm, då får hon också stå sitt kast. Att bli uthängd och jagad, hon har gjort detta val av alldelse egen vilja.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Kan säga att jag tycker inte att dina inlägg "doftar" nyfikenhet och vilja att få fram sanningen, snarare att de "osar" bitterhet och hat men jag kan ju feltolkat dig. Vad man kan utläsa av det mesta du skrivit så verkar du ha "sanningen" klar för dig.

Några saker som jag undrar är, vad är det du vill ha VL dömd för? Vad är det du vill ha IL dömd för? För dig är det antagligen uppenbart men jag förstår inte hur hon ska kunna dömas för att ha slaktat sin egen häst...om det nu är gjort?! Eller är det något annat du vill att de ska dömas för?

Och dina inlägg osar, närstående till VL...eller rent av kanske VL själv...
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

När jag inte håller med om dina åsikter så beskyller du mig att vara förövare. När hoppla har åsikter som inte passar så är h*n VL.
Kan du inte förnya dina sjuka anklagelser.
Vill du bli bannad igen?
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Kvittar det vem man lejer ut hästen till:confused: och sen se till hur de sköts....

Så skrev jag ju knappast. Jag skrev att om man ser till att hästen har full skötsel och har det bra så kvittar det om det är jag själv som fysiskt ger hästen omvårdnaden eller om någon annan gör det. Då har jag som ägare sett till min häst på bästa sätt.

Och det har aldrig nämnts att hästar har lidit i hennes vård. Vilket ni nu plötsligt påstår. Och det är hon väl inte åtalad för?
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Så skrev jag ju knappast. Jag skrev att om man ser till att hästen har full skötsel och har det bra så kvittar det om det är jag själv som fysiskt ger hästen omvårdnaden eller om någon annan gör det. Då har jag som ägare sett till min häst på bästa sätt.

Och det har aldrig nämnts att hästar har lidit i hennes vård. Vilket ni nu plötsligt påstår. Och det är hon väl inte åtalad för?
Men hur ska man kunna se till hästen när personen som sköter den eller tagit sig an den vägrar att tala om var hästen finns?
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

När jag inte håller med om dina åsikter så beskyller du mig att vara förövare. När hoppla har åsikter som inte passar så är h*n VL.
Kan du inte förnya dina sjuka anklagelser.
Vill du bli bannad igen?
PL

Passa dig du för att anklaga....och påstå att jag är sjuk.
Har du inget bättre för dig, en vuxen karl än att sitta här hela dagarna och bråka i alla möjliga trådar. Och anmäla så fort du blir trampad på tårna
Konstigt att ingen blivit bannad för alla påhopp som varit på Pjok.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Bara som en påminnelse, det är i första hand jag som delar ut banningar här i andra hand moderatorerna, ingen annan.
Alla på båda sidor bör försöka låta bli påhopp, konstiga anklagelser baserade på medvetna eller omedvetna missförstånd av inlägg och annat otrevligt.
En saklig debatt där man lyssnar på fakta tror jag också har många fördelar.
Jag kommer hålla uppsikt och eventuellt dela ut fler korttidsbanningar till de som behöver lugna ner sig en kortare tid.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Bara som en påminnelse, det är i första hand jag som delar ut banningar här i andra hand moderatorerna, ingen annan.
Alla på båda sidor bör försöka låta bli påhopp, konstiga anklagelser baserade på medvetna eller omedvetna missförstånd av inlägg och annat otrevligt.
En saklig debatt där man lyssnar på fakta tror jag också har många fördelar.
Jag kommer hålla uppsikt och eventuellt dela ut fler korttidsbanningar till de som behöver lugna ner sig en kortare tid.


Bra Gunnar! Men kan du då vara lite objektiv i din bedömning. Hittills har det synts ganska väl vilka som har dina sympatier. Du tolererar bra mycket från vissa personer, vilka själva skriker högt så fort tonen mot dem höjs lite.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

När jag inte håller med om dina åsikter så beskyller du mig att vara förövare. När hoppla har åsikter som inte passar så är h*n VL.
Kan du inte förnya dina sjuka anklagelser.
Vill du bli bannad igen?
PL

Men när ska du ta och ändra tonläge. Du är verkligen inte trevlig mot folk som vågar ge emot dig. Och hjälper inte det så skriker du på Gunnar och hotar med banning mm. Du som, enligt mig, anser dig vara högre än oss andra i intelligens, utbildning mm behöver väl verkligen inte ta till såna "låga" metoder. :confused:
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Så om hästen hamnade där tex genom att blivit omhändertagen
så är det ägarens förtjänst?

Vilken tur att det finns såna bra ägare där ute isf..

Men jag hoppas att den hamnat där för att hon valt det.
 
Sv: Ägaren till Ametist ännu inte förhörd

Jag tycker tyvärr att den här tråden tappat fokus, och bara handlar om smutskastning och vem som skrivit vad o varför numera.

Det VL har gjort är ju knappast etiskt försvarbart, att ljuga o manipulera sina med männsikor har dock alltid funnits, och kommer alltid att finnas.

Har hon FÅTT hästarna så har hon också beslutsrätten över dom - svårare än så är det inte.

Om det sedan handlat om "svartslakt" - då är det en annan fråga, som jag egentligen inte hör till samma diskussion, men som tas upp hela tiden för att det är "enda sättet att komma åt VL"...

Inte heller det en av mänsklighetens bästa sidor.

Jag har sagt det förr, säger det igen. OM ALLA TAR SITT FULLA ANSVAR FÖR SINA HÄSTAR, SOM DE AV EN ELLER ANNAN ANLEDNING INTE KAN BEHÅLLA - sluta sälj billigt, sluta ge bort osv - avsluta deras liv istället, så behöver ingen sitta med hat för den som eventuellt fick hästen, eller med ångest och tårar över vad man ställde till det för sin pålle...
Jag kan inte se det på ngt annat sätt iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång i tiden hängde jag här. Jag skrev massvis med blogginlägg under flera års tid, älskade det. Men det var ett tag sedan nu, så nu...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 644
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 452
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) You Bet Hornline har haft ett bra år. På onsdag kan det bli ännu bättre då hästen är favorit till att vinna Gunnar Nordins...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp