Ännu en transporttråd

Jag har ingen erfarenhet av Thiel men av Henra som också har sadelkammaren där. Hade en häst som bankade hela tiden när han åkte i ume-släpet som var hans ägares, men i Henra inget alls. Nog inte lönt typ.
Det hade ju varit bra isf, haft problem med att hon stegrat över. Nu binder jag henne så att hon inte kan, men bankar gör hon :)
 
Det hade ju varit bra isf, haft problem med att hon stegrat över. Nu binder jag henne så att hon inte kan, men bankar gör hon :)
Hade inte vågat ha en sadelkammare framför en sån häst. Är ju bara tunn plast och håller verkligen inte för en häst som sparkar eller trampar på. Misstänker att det blir väldigt otrevliga skär sår om hästen sparkar igenom sadelkammar väggen..

Hade satt den hästen på sadelkammar fria sidan i så fall, eller haft ett släp utan sadelkammare i häst delen. (Dvs så som ume, thule, star och vissa böckmann har.)
För det är ju inte heller så trevligt att ha hästen mitt framför skötardörren om den står och vevar med frambenen..
 
Hade inte vågat ha en sadelkammare framför en sån häst. Är ju bara tunn plast och håller verkligen inte för en häst som sparkar eller trampar på. Misstänker att det blir väldigt otrevliga skär sår om hästen sparkar igenom sadelkammar väggen..

Hade satt den hästen på sadelkammar fria sidan i så fall, eller haft ett släp utan sadelkammare i häst delen. (Dvs så som ume, thule, star och vissa böckmann har.)
För det är ju inte heller så trevligt att ha hästen mitt framför skötardörren om den står och vevar med frambenen..
Hon vevar bara under färd, och är en ponny på 132 cm så ingen jättehäst. Men jag ska ha det i åtanke, får fundera vidare :).
 
Ok, nu har jag ändrat mig :). Kommer ta b96 nu på en gång istället, får öva med en väns släp.
Vad skulle ni välja av dessa släp:
Thule horseline -09
Humbaur Pegasus - 03
Star trailer m sadelkammare modell okänd -04

Utan mer info om specifika släp :)
 
Ok, nu har jag ändrat mig :). Kommer ta b96 nu på en gång istället, får öva med en väns släp.
Vad skulle ni välja av dessa släp:
Thule horseline -09
Humbaur Pegasus - 03
Star trailer m sadelkammare modell okänd -04

Utan mer info om specifika släp :)
Startrailer safir eller diamant är väldigt trevliga :), så väljer star ^_^.
Fast har man inte behov av frontutlastningen så hade jag valt thule. Väldigt trevligt släp med bra luft och bra lösningar. Gott om utrymme framför bommen också :). Går att installera samma sadelskåp som startrailer har i fronten, så de är ganska likgiltiga på så sätt. Minus frontutlastningen då.

Jag tycker dock om att ha frontutlastning trots att jag aldrig använder den. mer än då jag kör ohästiga saker i släpet eller om jag kör en bekants hästar som är vana vid frontutlastning.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har nu efter att vi skaffat eget släp tagit tag i hästens lastträning igen. Hon har alltid gått att få på när vi åker, dock har vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 325
Senast: skjona
·
Utrustning Det är dags att inhandla transport i år och jag börjar mer och mer inse hur svårt det kommer bli utan att tumma på mina krav och...
Svar
18
· Visningar
2 576
Senast: misen
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 620
Senast: tuaphua
·
D
Utrustning Jag har sådan transportångest!:cry: Så här ligger det till: Jag skall i dagarna hämta en häst som jag kommer kunna tävla med och blir...
Svar
7
· Visningar
1 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Dagens klädbytardag

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp