Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helt vanlig familj blir mitt kryss på fult omslag. Innehållet fick dock godkänt.
InkedInkedInkedInkedInkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Bingo!

Bok med fult omslag, Raspberry Danish Murder av Joanne Fluke. Inte bara ful, dessutom tämligen kass. Kändes mer som en receptbok med lite mellansnack än tvärt om. Vad är egentligen grejen med att slänga med en massa recept i en bok? Dessutom visade det sig när jag kommit en bit in i boken att det ören del av en serie av massor med böcker. I mitten någonstans kanske. Fanns inget på informationssidan som antydde detta. Värdelöst. Men det är kanske dådantcsom händer när man baserar bokpaket på vilken som har fulast omslag. :laugh:

20180928_164212.jpg
 
Den engelske kusinen av Jan Mårtensson. En bok med en resa. Jag har inte läst Mårtensson tidigare och jag kommer nog inte läsa fler heller. Tyckte den var rätt medelmåttig.
 
Jag kryssar "En YA-bok" genom att ha läst Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren. Gillade den jättemycket! Framför allt sista halvan, jag sträckläste cirka 250 sidor idag... :angel: Så underbart att få sitta och mysa med en stor tjock bok man är alldeles inne i :love:
 
portletResources

Djur på omslaget: James Bowen "Jul med Bob". Tredje boken om gatukatten Bob.
Allmänt trevlig att lyssna på och bra uppläsning. Ganska mycket samma historia, men utförligare beskrivningar av valda delar bara. Blev besviken på tvåan för att den inte var lika bra som den första, men nu känns denna läsvärd, troligen för jag har rimligare förväntningar.
 
Tre nya kryss:

7C188DCE-5128-4E3C-A2B3-6DD8B9D71D07.jpeg


En bok som någorn redan kryssat: Hur jag lärde mig förstå världen, av Hans Rosling. Jätteintressant! Har lagt till hans Factfullness i ”att läsa”-listan också nu. Minns tyvärr inte vem som kryssade den tidigare, men tack för tipset!

Okänd bok av känd författare: The watsons av Jane Austen. Inte helt orimligt att den är okänd, då den inte avslutats. Men jag som gillar hennes böcker hade ändå lite kul av att lyssna på en som jag inte visste fanns!

En som varit på min ”att läsa”-lista i mer än två år: Mörka platser, av Gillian Flynn. Spännande och riktigt bra!
 
Får man lov att flytta på ett kryss i efterhand? :idea: Jag kom på att en av mina böcker som jag kryssat skulle passa in på en annan ruta. Rutan som den är i nu gör att jag inte kan kryssa för boken jag just läst, såvida jag inte vill ta den som valfri bok (och det vill jag inte :p).
 
Får man lov att flytta på ett kryss i efterhand? :idea: Jag kom på att en av mina böcker som jag kryssat skulle passa in på en annan ruta. Rutan som den är i nu gör att jag inte kan kryssa för boken jag just läst, såvida jag inte vill ta den som valfri bok (och det vill jag inte :p).
Haha, egentligen tycker jag att en kryssad ruta är kryssad, men det är ju ingen som håller räkningen direkt ;)
 
1538388446909933712470218685974.jpg


Jag har lyssnat på "En död man" av Anna Sellberg och kryssar den - något tveksamt - på en bok där en häst spelar en viktig roll. För egentligen spelar hästarna en biroll i historien, men utan hästar hade den inte funnits. Typ.
 
Och en kortis som blir bingots bottennapp hittills. "Allt jag önskar" av Josefin Schygge. "Tänk inte så mycket på språket medan du skriver" tipsar hon in en avslutande intervju. Det förklarar ju ett och annat... En kort novell på 18 minuter, men jag var tvungen att dra upp till 1,5 i tempo för att stå ut. Rekommenderar således inte, men kryssar på en författare med samma förnamn som jag själv.

Jag fick ju ett tips på en annan Josefin-bok, men den verkar så eländig. Jag vet inte om jag orkar läsa en hel bok om flera generationers kvinnor som blir misshandlade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
12 342
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 616
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp