Är det svårt?

I

Inloggningsnamn

Ni som föder upp halvblod och även andra raser, är det svårt att få era uppfödningar sålda? Eller är en bra häst alltid attraktiv på marknaden eller måste man vänta till de är inridna?

Är det någon ras som "alltid" är lätt att få såld?

Jag är lite nyfiken, har suttit och kollat lite saluannonser och tänkte att shettisar och även varmblosdtravare skänker folk nästan bort, kan ju inte vara någon jättebra affär att hålla på med!? :confused:

Loggan
 
Jag skänker inte bort mina shettisar utan jag har alltid fått det jag har begärt, men så säljer jag inte dem heller om de prutar för mycket. Jag har aldrig panik när jag ska sälja utan det får ta den tid det tar ;) Men det är inte så svårt att få sålt en snygg välinriden och väluppfostrad B-ponny då kan man nästan få hur mycke man vill verkar vara ont om välridna B-ponnyer... Inte alltid det är bättre att vänta tills de är indridna kan iblan förlora mer pengar på det om man inte rider in de själva. :banana:
 
Näpp...inga problem att sälja halvblod i allafall! :D

I år var det tom så att det var flera som blev besvikna att de hade missat fölet som var till salu... :cool:
 
Jag tycker tvärtom.
I år har efterfrågan på föl varit mycket sämre än tidigare, även om det är klass 1-föl till meriterade ston. Det har jag hört av flera "uppfödarkollegor" och kan se i tidningar när man läser samma annonser om och om igen.
Men vi har gott om plats och foder, så för oss är det ingen panik.

Björnvarps Gård
 
Jag har haft 2 varmblodstravare, den ena sålde jag för en liten summa till fodervärden.
Inte skänker jag bort dem, inte! Den ena har jag kvar, och henne gör jag INTE av med och ska ha henne kvar tills den dag hon inte orkar leva.

//Carolrita
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 768
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 683
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp