Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Du har ju bara möjlighet att rida 2-3 ggr i veckan ? Är det ett intresse tänker jag mig att man lägger ner mer tid på det.
Trädgårdsskötsel är ett av mina intressen, men inte håller jag på med det varje dag året runt för det - allra minst på vintern :D. Ett intresse är väl något man är intresserad av att göra helt enkelt och som man gör lite oftare än något annat kanske - som för mig t.ex klädsömnad:nailbiting::wtf:
 
Men nu skrev du ju det igen, smalare och hälsosammare. Om du inte menar att smal är samma som hälsosam så är det en väldigt konstig sak att påpeka i sammanhanget. Vad har smal ens med saken att göra då?
Eftersom Stockholmare generellt är mer högutbildade än övriga landet och enligt statistik lever högutbildade längre. Skulle tro att det har att göra med att man motionerar mer och äter bättre kost. Det i sin tur leder till en befolkning med mindre övervikt än övriga landet. Så det finns ett samband...
 
Hur kompromissar man med inredningen ? Låter inte som att det blir så bra.
Tex, verkar ju de flesta tjejer föredra shabby chick :banghead:. Men jag skulle inte alls vilja ha det så i hela bostaden. Jag föredrar modernt, stilrent, gärna med mörka inslag. Som tur är har jag inte haft de problemet ännu då jag aldrig varit sambo :D.

Haha hade aldrig släppt in shabby chick i vår lägenhet. Jag gillar cleana ljusa saker och absolut inte från Ikea. Jag gillar design och min sambo är mer inte snål absolut inte men "varför lägga 5k på stolar" ja för att de är snygga kanskeeee. Nästa gång vi flyttar tänker jag dock bestämma allt, men det vet han inte än hehe.
 
Haha hade aldrig släppt in shabby chick i vår lägenhet. Jag gillar cleana ljusa saker och absolut inte från Ikea. Jag gillar design och min sambo är mer inte snål absolut inte men "varför lägga 5k på stolar" ja för att de är snygga kanskeeee. Nästa gång vi flyttar tänker jag dock bestämma allt, men det vet han inte än hehe.

Hehe, ok. Det är bara vad jag upplever att det är många tjejer som föredrar det "gamla" och allt ska vara vitt vitt vitt.
Personligen tycker jag om ljusa golv och väggar också... men då vill jag bryta av med mörkare möbler istället. Jag har inte en enda sak från Ikea som jag kommer på nu. Skulle inte ha problem att lägga 5k på stolar :p .
Men nu är vi lite offtopic. Så jag ska va tyst om detta ämnet...
 
Nej det tror jag inte att någon vill. Jag tänker mer att det finns nyanser och där undrar jag lite hur viktigt folk tycker att det är. Uppmuntran och engagemang i ens intressen, eller räcker det med neutralitet och att dejten sysslar med annat på annat håll? Måste dejten ha förståelse eller räcker det med "jag förstår inte varför du lägger så mycket tid på X men jag accepterar fullt ut att du gör det?"

Neutral acceptans räcker bra, men skulle jag ha en sjuk häst eller nån kris vill jag gärna ha och kunna ge pepp.
 
Hur kompromissar man med inredningen ? Låter inte som att det blir så bra.
Tex, verkar ju de flesta tjejer föredra shabby chick :banghead:. Men jag skulle inte alls vilja ha det så i hela bostaden. Jag föredrar modernt, stilrent, gärna med mörka inslag. Som tur är har jag inte haft de problemet ännu då jag aldrig varit sambo :D.

*suck* Kan du sluta generalisera över vad vi kvinnor tycker om och inte tycker om? Jag känner inte en enda kvinna som kör all in på shabby chic, inkl mig själv.
 
Trädgårdsskötsel är ett av mina intressen, men inte håller jag på med det varje dag året runt för det - allra minst på vintern :D. Ett intresse är väl något man är intresserad av att göra helt enkelt och som man gör lite oftare än något annat kanske - som för mig t.ex klädsömnad:nailbiting::wtf:

Nej, många intressen är ju inte lätta att utöva varje ledig tid, bla av praktiska skäl.

Sedan är det ju saker man måste göra rätt ofta som inte är intressen. Jag kallar inte snöskottningen på vintern för en hobby även om det tar en sabla tid, det är f-n inte ett intresse utan ett nödvändigt ont :yuck:
 
Det tycker jag, om man ska hitta någon form av snittmänniska mellan innerstad och kranskommuner så känns faktiskt just Farstas medborgare ganska representativa för Storstockholm :p

Sorry för OT det blir mitt sista inlägg i diskussionen.

Jag har varit i Täby Centrum dock och märker stor skillnad från den norrlandstad jag kommer ifrån...
 
Jag har varit i Täby Centrum dock och märker stor skillnad från den norrlandstad jag kommer ifrån...

Ja, det har jag inte sagt någonting om. Jag sa enbart att jag tror att Farstabor nog är en bra mätstock på genomsnittliga Storstockholmsbor.
 
Ja, alla vi Stockholmare tränar mycket och är smala :grin:

Gällande mitt dejtande så har det sett olika ut. En del har tränat, andra inte. Men jag ser det som stor skillnad att träna ibland och ha träning som intresse. Vara det sistnämnda har jag inte delat med någon tidigare.

Precis.
Jag springer men det är fan inget intresse.
Gör det för att vara en bättre ryttare så det är lite en del av mitt intresse men skulle aldrig engagera mig, springa lopp osv.
 
Hur kompromissar man med inredningen ? Låter inte som att det blir så bra.
Tex, verkar ju de flesta tjejer föredra shabby chick :banghead:. Men jag skulle inte alls vilja ha det så i hela bostaden. Jag föredrar modernt, stilrent, gärna med mörka inslag. Som tur är har jag inte haft de problemet ännu då jag aldrig varit sambo :D.

De flesta tjejer?
Jag känner ingen tjej som gillar shabby chick....
 
Jag vill ha förståelse men inte nödvändigtvis att det ska delas. Hästarna är ett intresse som jag räknar med att jag inte kommer dela med en partner, men förståelse för att hästarna finns, bor hos mig och tar tid behövs. Hockeyn däremot är väl ganska troligt att den andre skulle kunna dela, och det hade bara varit roligt.
 
Hästintresset behöver jag någon som har förståelse för hur viktigt det är för mig, men behöver inte följa med hela tiden och dela det. Däremot är det nästan en nödvändighet att den andra personen har ett stort intresse för konst, helst att personen är en konstutövare av något slag.
Jag har dejtat folk som inte förstår sig på konst, och det blir tråkigt efter ett tag. De har inget större intresse i mitt skapande, vilket är en del av mig, eller någon förståelse för vad det är jag håller på med. Är faktiskt rätt jobbigt att ta hem en dejt till mig och hen ignorerar alla skulpturer i min lägenhet som jag har gjort, känns som att personen ignorerar mig då.
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 628
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 713
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp