Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Det kan ju vara både positivt och negativt att dela intresse, tänker jag. En del vill få ha sitt eget liv vid sidan av som partnern inte är involverad i alls. Att få ha sin egen lilla bubbla i livet och distans ifrån ett annars gemensamt liv. Medan andra fullkomligt skulle älska att dela intresse. Själv är jag väl lite i honeymoon-fas när det kommer till att få dela mitt intresse med någon jag träffar, men en regnig dag i november när han undrar om jag inte ska ut och springa en sväng eller kommenterar att jag belastar fel i någon övning så kanske jag får spader :angel:

Sen om man delar intresse kan man ju ha olika åsikter om det intresset.
Jag som både jobbar med och har häst som hobby har ju en särbo som också jobbar med det och har intresse. Där kan man ju verkligen ha olika åsikter om träning tex, el vilken hovis/vet etc som är bra.
När särbon första gången var med till min tränare ville man ju gärna att han skulle vara lika förtjust som mig. Som tur var tycker vi lika har det visat sig.
Det hade kunnat leda till tjafs eller att någon fått bita ihop.
Så för oss är det positivt att dela det här, både jobb och intresse.
Men kan tänka mig att det kan vara bökigt om man delar passion/intresse men inte hur det utövas sas.
 
Varför skulle det räknas som mindre av ett intresse för att man gör det 2-3 gånger i veckan? Jag har bara möjlighet att rida just 2-3 gånger i veckan, det är ändå mitt största intresse. Däremot så motionerar/tränar jag lite nästan varje dag, men det är inget intresse för min del, mer ett måste. :)

Du har ju bara möjlighet att rida 2-3 ggr i veckan ? Är det ett intresse tänker jag mig att man lägger ner mer tid på det.
 
Jag tänker att intresse inte nödvändigtvis behöver vara lika med hur många gånger man utövar någonting. En del tränar bara för att man ska, kanske till och med varje dag men är helt ointresserad av att prata om träning. Ointresserad av att lära sig nya övningar, sätta upp mål, bolla tankar, hitta inspiration mm. De springer en sväng och sen var det inget mer med det. Andra kanske har mindre tid att träna men har ett genuint intresse för det. Jag och MM pratar om träning, peppar varandra och ger tips. Det är kul! Att mitt ex lyfte lite skrot hemma när jag var på jobbet innebar tyvärr inte att vi hade ett delat intresse på samma vis.

Okej! Då förstår jag :)

Näe, med mitt ex så delade vi löpningen som intresse. Vi hittade nya vägar att springa, peppa varann på intervallerna osv, och lärde varann nya övningar och anmälde oss till motionslopp. Sånt är kul tycker jag med! :). Då har man mkt att prata om...
 
Jag hade inte stått ut med någon som har samma inredningsintresse som jag, då blir det ju inte som jag vill hemma :angel:
Jaa tycker min sambo lägger sig i för mkt i inredningen hemma haha. Ja det är hans hem med men jag vill bestämma. När vi kompromissar så blir han alltid mer nöjd än jag, för jag vill inte ha kompromiss-skiten jag vill ju ha det jag ville ha från början medan han kan tänka sig kompromiss-skiten.
 
Har inte ett intresse, utan flera ganska jämbördiga intressen/passioner och för mig känns det viktigt att en partner delar något eller några av dem, men att jag också får ha något för mig själv.
 
Jaa tycker min sambo lägger sig i för mkt i inredningen hemma haha. Ja det är hans hem med men jag vill bestämma. När vi kompromissar så blir han alltid mer nöjd än jag, för jag vill inte ha kompromiss-skiten jag vill ju ha det jag ville ha från början medan han kan tänka sig kompromiss-skiten.

Mitt ex var fantastisk med det där. Helt ointresserad av att göra någonting själv, men tyckte att allt jag själv ordnade med blev helt fantastiskt :angel: :D
 
Jaa tycker min sambo lägger sig i för mkt i inredningen hemma haha. Ja det är hans hem med men jag vill bestämma. När vi kompromissar så blir han alltid mer nöjd än jag, för jag vill inte ha kompromiss-skiten jag vill ju ha det jag ville ha från början medan han kan tänka sig kompromiss-skiten.

Hur kompromissar man med inredningen ? Låter inte som att det blir så bra.
Tex, verkar ju de flesta tjejer föredra shabby chick :banghead:. Men jag skulle inte alls vilja ha det så i hela bostaden. Jag föredrar modernt, stilrent, gärna med mörka inslag. Som tur är har jag inte haft de problemet ännu då jag aldrig varit sambo :D.
 
Jag sa inte det. Sa bara att stockholmare generellt är smalare och hälsosammare.

Hälsosammare vet jag inte om vi är, exempelvis så stressar vi nog mer. Alkohol, rökning och droger vet jag inte heller hur det ser ut med i jämförelse. Exponeras för mer avgaser och passiv rökning gör vi iaf. Så att vi äter overnight oats och anmäler oss till Tough Viking vet jag inte om det väger upp så mycket.
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 628
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 713
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp