Bukefalos 28 år!

Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

*suck* Kan du sluta generalisera över vad vi kvinnor tycker om och inte tycker om? Jag känner inte en enda kvinna som kör all in på shabby chic, inkl mig själv.

Givetvis fattar jag att inte alla kvinnor gillar det. Men det känns lite bättre att vara singel när man slipper bekymra sig för en parameter :angel:
 
Hästintresset behöver jag någon som har förståelse för hur viktigt det är för mig, men behöver inte följa med hela tiden och dela det. Däremot är det nästan en nödvändighet att den andra personen har ett stort intresse för konst, helst att personen är en konstutövare av något slag.
Jag har dejtat folk som inte förstår sig på konst, och det blir tråkigt efter ett tag. De har inget större intresse i mitt skapande, vilket är en del av mig, eller någon förståelse för vad det är jag håller på med. Är faktiskt rätt jobbigt att ta hem en dejt till mig och hen ignorerar alla skulpturer i min lägenhet som jag har gjort, känns som att personen ignorerar mig då.

Förstår dig!

Dejter som ignorerar min hund ryker illa kvickt :angel: Man måste tycka att han är adorable.
 
Alltså... om jag var ihop med en fotbollsnörd hade jag utan att tveka följt med på någon match om hen verkligen ville det (så länge det inte var VARJE gång ;)). Just för att kunna se en del av det min partner är passionerad över och för att visa att jag tycker hens intresse är viktigt.

Särbon skulle absolut ha följt med på någon arabhästutställning om det hade funkat tidsmässigt och han har inga problem att följa med mig på handelsträdgårdar.

Av samma anledning tittar jag på sport hos min dejt ibland 😁 Han är en sportnörd av rang, har stenkoll på hur många sporters resultat som helst, dygnet runt. Ändå har det bara hänt typ 2 gånger på 7 månader att vi tittat på sport o ena gången var det jag som sa åt honom att inte byta kanal bara för att jag kom o vi inte hade något planerat. Man kan uppenbarligen ägna i princip all sin lediga tid åt sport och ändå vara helt närvarande och inkluderande när man har sällskap som inte har samma intresse. Inget jag upplevt innan och är själv rätt dålig på det faktiskt 😅
 
Det är verkligen nolltolerans på OT nu för tiden :crazy: Fortsätter väl att enbart uppdatera er om utvecklingen mellan mig och MM då (nåväl, förutom funderingar om våra lika/olika intressen då..)
 
Jag har haft killar som har ridit och jag känner att jag inte vill ha det igen. Det är kul att rida ut ihop men nä, jag vill ha mitt intresse för mig själv.
Sen kräver jag att han ska respektera det, jag lägger ibland orimligt mycket tid och pengar på hästen och kommer antagligen prioritera hästen före honom, deal with it.
Han måste även visa lite engagemang om jag vill prata lite om en träning eller tävling som gått bra eller dåligt. Precis som att jag själv gärna lyssnar och engagerar mig även om det egentligen inte intresserar mig i grunden.

Att ha ett intressen är viktigt för mig, människor som brinner för något blir alltid mer intressanta än soffliggare.

Gemensamma intressen är inte viktigt för mig men att vi har sanma humor, delar musik och filmintresserade underlättar. Jag är mörk som fan, klarar man inte det, är känslig och pk kommer det inte fungera särskilt bra. Jag vill prata om död, svärta och bedrövelse och skratta.
 
Min ex och jag delade våra två-tre största intressen, däribland hästbiten (med varsin häst). Vi delade inte intressena med exakt samma grad av engagemang eller på exakt samma nivå men vi utövade dem ofta tillsammans. Jag tyckte väldigt mycket om det.

Min nuvarande partner och jag delar inga intressen eller hobbies alls. Och jag saknar det.
 
Ni som har intressen som tar upp mycket tid, hur ställer sig era dejter till det? Uppmuntrande, neutrala eller negativa? Hur viktigt tycker ni att det är att er dejt/partner har förståelse för era intressen?
Sambon har ett intresse i sin biodling (jag är bara intresserad av honungen :D), jag har ett intresse i att träna hund.
Båda respekterar varandras intressen, ibland följer han med på träning, ibland inte. Jag brukar hjälpa till vid själva slungningen av honungen, i övrigt sköter han bina själv.
När jag hade medryttarhäst var jag i stallet utan honom 9 av 10 gånger, då han inte är intresserad av häst men framförallt är lite rädd för dom. Nån gång följde han med med hunden när jag red.
Han är mer uppmuntrande till mina intressen än jag är till hans :o.
Tycker det är viktigt för förståelse för varandras intressen, även om man inte delar dom.
 
Jag har inte så mycket ett intresse utan mer en nästan sjuklig fanatism ;). Mitt liv kretsar kring det, och en partner som inte både accepterade och till viss mån även är delaktig i det hade jag inte kunnat ha.

Jag jade en jäkla tur med min man, han har gått från accepterande men okunnig till att hitta en egen falang av intresset och där bli (nästan :D) lika intresserad och fanatisk som jag :up: .

Sen att vi engagerar oss inom olika delar gör att vi har mycket tid ifrån varann på våra respektive håll, så vi hänger inte varann i hasorna och nöter på varann.
 
Eftersom Stockholmare generellt är mer högutbildade än övriga landet och enligt statistik lever högutbildade längre. Skulle tro att det har att göra med att man motionerar mer och äter bättre kost. Det i sin tur leder till en befolkning med mindre övervikt än övriga landet. Så det finns ett samband...
Eller så beror det på att man får bättre sjukvård, har lägre arbetslöshet... och en drös andra saker... ;)
 
Nu är jag visserligen gift med delar mina intressen (ridsport, egen gård, fotboll och bilsport) med mannen och även barnen så de underlättar något enormt i och med att vi kan umgås hela familjen och kombinera nytta med nöje. :) Skulle nog inte kunna ha familj utan dåligt samvete om vi inte kunde kombinera de så bra!
Ridsporten är han väl inte lika intresserad av (ingift intresse!) men han lärde sig rida när jag har varit gravid och hållt igång hästen, de va på hans initiativ vi köpte gård och han fixar mer med hästarna (typ hö, mocka, fodra etc) mer än jag :o
 
Jag tycker att det är viktigt att ha något intresse att dela, men det behöver inte vara ens största intresse. Sen vill jag att min partner är lite nyfiken och öppen kring det mesta i mitt liv.
Jag och sambo delar ett intresse för film och vissa serier. Vi gillar samma typ av film och tycker om att titta på film, gå på bio och prata om film. Det uppskattar jag verkligen, är så himla mysigt!

Han delar inte mitt största intresse och jag delar inte hans största intresse. Men vi pratar om varandras intressen ändå även om vi sen ägnar oss åt resp intresse på egen hand.
Vi lägger båda en del tid dessutom. Tror det underlättar.

Jag har haft relationer tidigare när vi inte delat så mkt och det var inte roligt alls..
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 841
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 699
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp