Är hästens form ok? Film från clinic med IW (utbruten fr Dressyrsnack)

Det sägs även flera av personerna som förekom i Operation X har visat hästar i Herning under helgen.
Ja efter lite eftersökningar kan jag bara hitta att några personer uteslöts ur danska tränarföreningen och att Helgstrand stängts av från landslaget. I övrigt hittar jag s.k. avståndstaganden men inget konkret. DRF uppmanade ryttarna som förekom på filmerna att ta kontakt självmant, men jag hittar ingen uppföljning på det.
Helgstrand verkar vara en stor sponsor av hingstekåringen för deras namn har synts överallt under helgen, och deras hingstar utgör typ 50% av startfältet på själva hingstpremieringen.
 
Appropå den här diskussionen så använder denna videon spel som en inkörsport för att diskutera dressyren, och hur vår uppfattning om hur dressyr skall genomföras har ändrats. Jag klickade på måfå men tyckte den var väldigt bra och visade tydligt.
Mycket intressant och lärorik film!
 
Det är verkligen en spännande tid för ridsporten! Med sådana starka ekipage från Sverige, är förväntningarna höga. Patrik Kittel och Jovian är ett dynamiskt team, och det ska bli intressant att se om de kan överträffa sina tidigare prestationer. Therese Nilshagen och Dante Weltino har visat konsekvent styrka, och det är alltid en fröjd att se dem tävla. Juliette Ramel och Buriel har potential att vara mörka hästar i tävlingen, medan Malin Wahlkamp Nilsson och Valbonne inte ska underskattas.

När det gäller individuella medaljer, är dina förutsägelser spännande. Cathrine Dufour och MSJ Freestyle har varit i strålande form, och det skulle inte förvåna mig om de tar hem guldet. Jessica Bredow v Werndl och Dalera har också imponerat stort på senare tid, vilket gör dem till starka kandidater för silver. Slutligen, Isabell Werth och Wendy är erfarna konkurrenter som definitivt har kapacitet att nå pallen.

Det blir intressant att se hur dessa förutsägelser står sig när mästerskapet väl är igång. Lycka till till alla ryttare och deras hästar! 🐎✨
Spännande tid?? Har du ens läst trådstarten? Inom ridsporten upptäcks den ena skandalen efter den andra och hästars välfärd ställs mot möjligheten att vinna medaljer, jag tycker det är fruktansvärt!
 
Spännande tid?? Har du ens läst trådstarten? Inom ridsporten upptäcks den ena skandalen efter den andra och hästars välfärd ställs mot möjligheten att vinna medaljer, jag tycker det är fruktansvärt!
Instämmer helt. Jag upprepar ju nog mig själv ganska ofta, men jag har noll förtroende för Patrick Kittel ur ett djurvälfärdsperspektiv, visst han sitter snyggt i en sadel, men hans hästsyn och ridning är inget jag backa eller någonsin kommer stödja oavsett vilken glansig bild han försöker visa upp på sociala media. (samarbete med AH säger en hel del)
 
Det är verkligen en spännande tid för ridsporten! Med sådana starka ekipage från Sverige, är förväntningarna höga. Patrik Kittel och Jovian är ett dynamiskt team, och det ska bli intressant att se om de kan överträffa sina tidigare prestationer. Therese Nilshagen och Dante Weltino har visat konsekvent styrka, och det är alltid en fröjd att se dem tävla. Juliette Ramel och Buriel har potential att vara mörka hästar i tävlingen, medan Malin Wahlkamp Nilsson och Valbonne inte ska underskattas.

När det gäller individuella medaljer, är dina förutsägelser spännande. Cathrine Dufour och MSJ Freestyle har varit i strålande form, och det skulle inte förvåna mig om de tar hem guldet. Jessica Bredow v Werndl och Dalera har också imponerat stort på senare tid, vilket gör dem till starka kandidater för silver. Slutligen, Isabell Werth och Wendy är erfarna konkurrenter som definitivt har kapacitet att nå pallen.

Det blir intressant att se hur dessa förutsägelser står sig när mästerskapet väl är igång. Lycka till till alla ryttare och deras hästar! 🐎✨
Gissar att du egentligen tänkt skriva i OS-tråden?😊
 
Instämmer helt. Jag upprepar ju nog mig själv ganska ofta, men jag har noll förtroende för Patrick Kittel ur ett djurvälfärdsperspektiv, visst han sitter snyggt i en sadel, men hans hästsyn och ridning är inget jag backa eller någonsin kommer stödja oavsett vilken glansig bild han försöker visa upp på sociala media. (samarbete med AH säger en hel del)
Jag undviker att läsa ibland för jag blir så ledsen och arg. Sån tur är har jag en tränare som har ett stort nätverk med mycket kunniga människor som har en häst syn som ger hopp. Faktiskt en del som tävlar internationellt -så jag hoppas, hoppas att den ”sidan” växer sig starkare.
 
https://www.aftonbladet.se/sportbla...trik-kittel-s-horse-lost-oxygen-in-its-tongue

Here we go again. Precis därav jag aldrig kommer stödja den mannen! Fy.
Håller med om Kittel, även om imagen har städats upp så är det här med våld mot hästarna något de flesta ärvt och normaliserat under mååååånga års tid.
Och detta är ett utbrett problem. -Många- tungor är blå och "ingen" ser på plats, och på så sätt kan ryttarna ursäkta sig och fortsätta på samma sätt.
 
Det är ju inte heller just Kittel utan att det är så normaliserat. Tycker Christine lyfter det bra (och hon är guld värd att ha som vet/tandis verkligen 🙏) och ja, det är ju tur att Crispin kämpar på. Tids nog.
verkligen, länkade denna i nyheten, men slänger den även in här.
där ser man hur många ryttare som rider så otroligt fult. Stewards trakasserar fotograferna istället.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag ska sälja en häst jag rider sen en tid tillbaka och har filmat en hel del av hantering som t.ex. lastning, uppsittning, hovslagare...
2
Svar
31
· Visningar
3 045
Senast: AW
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 317
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 750
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 251
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp