Bukefalos 28 år!

Är man sjuk när man är förkyld?

Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

Håller helt med, jag hade inte lagt beställning hos en överförkyld servitris. Då hade jag rest mig och gått.

Fast om den "overforkylda" servetrisen egentligen bara hade ho snuva da? Ar man allergisk smittar man ju inte och man kan ju inte vara hemma hela varen och sommaren om man har hosnuva av pollen och gras, tillexempel.
 
Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

Alltså; det är ju inte JAG som bestämt definitionen av feber.

Kroppstemperaturen tycker jag i sig är ganska oviktig, det viktiga är ju hur man känner sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

I en diskution med en kollega tvistade vi om ifall man är sjuk när man är förkyld. Jag anser inte det

Beror nog på vilket yrke man har om det är tillrådligt att jobba vid en förkylning eller inte.

Hur många skulle vilja gå på restaurang och äta maten om de visste att kocken som hanterar råvarorna är förkyld och nyser lite nu och då, även om vi kockar är drillade stenhårt i att nysa i armvecket?

Som kock/kökspersonal så har man inget i köket att göra om man är förkyld. Så är det bara.

Kan finnas andra arbetsuppgifter man kan utföra på sin arbetsplats, men från köket är man bannlyst.
 
Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

Fast om den "overforkylda" servetrisen egentligen bara hade ho snuva da? Ar man allergisk smittar man ju inte och man kan ju inte vara hemma hela varen och sommaren om man har hosnuva av pollen och gras, tillexempel.

Då får man som servitris äta allergimedicin, ingen vill komma till en restaurang och se snörvlande rödögd personal liksom.

Personligen som restaurangchef så hade jag placerat en sådan personal i disken eller nån annanstans i restaurangen om den inte tar sin medicin och blir symptomfri eller så gott som.
 
Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

Delvis knapplån.

Det publicerades en studie i Proceedings of the Royal Society förra veckan som försökt kvantifiera hur mycket extra spridning det blir när folk jobbar sjuka. Eller egentligen, hur mycket mer sjukdom till följd av användandet av febernedsättande. (länk)
 
Sv: Är man sjuk när man är förkyld?

Haha jag tempar mig aldrig men varje gång jag säger att jag är sjuk och har feber säger nån "vad har du för temp då?". Som om jag visste det liksom :D

Samma här. Och jag får ofta frågan gällande barnen och tycker nog detsamma även gällande dem. Känns de varma, är gnälliga, trötta, knappt vill äta; ja, då är de sjuka och varm = feber. Så länge de inte börjar bli väldigt medtagna tar jag ingen temp.

Kollar heller aldrig temp på mig själv; jag har förstått (från de få gånger jag gör det) att jag förmodligen är lågtempererad normalt eftersom jag kan känna mig VÄLDIGT febrig och tempen visar på kanske 37,6....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 021
Senast: bollen__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 021
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 786
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Köpte en grej på letsdeal som jag ska använda idag. Såg nu att sista datum för den var 24/10. Jag skulle gått mycket tidigare men har...
Svar
0
· Visningar
568
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp