Bukefalos 28 år!

Är Sprenger bett bättre?

@Ace
Hur upplever du att tyngden är på Bombers bett jämfört med Sprenger ?
Mitt Bombers är lite lättare men det är 12 mm tjockt medan mitt sprenger är 16 eller 14 mm, jag är lite osäker. Det är svårt att svara på om det är storleken eller materialet eller modellen men bomberbettet upplever jag som nättare.
 
Mitt Bombers är lite lättare men det är 12 mm tjockt medan mitt sprenger är 16 eller 14 mm, jag är lite osäker. Det är svårt att svara på om det är storleken eller materialet eller modellen men bomberbettet upplever jag som nättare.

Bomber är mycket nättare!

(Ja jag har sådana också.)
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 052
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
908
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 156
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp