Bukefalos 28 år!

Äter dåligt. Vad kan man mer prova?

P

PiuPiu

Har ett varmblodsto,17 år, på gården som inte äter som hon ska. Hon äter sitt hö (fri tillgång blir ca 10 kg då de även betar), sina morötter och betar, men inget annat foder faller henne i smaken längre.
Hon är rel. tunn och behöver stödfodras, och hon känns lite hängig. Har provat att byta mellan olika foder (groov, musli, lusern, korn, med och utan betfor, b-vit mm), men inget passar henne mer än kanske en vecka, sedan vägrar hon äta mer. Detta har pågått i snart 3 månader.
Vetrinär har kollat igenom hästen och tagit blodprov, men det visade inget, allt var normalt. ET har känt igenom henne utan någon anmärkning. Hennes tänder är kollade, de såg och kändes bra. Träckprov har gjorts och hon är avmaskad enl rekommenadtion.
Hon promenad rids bara ca 2-3 ggr i veckan, och känns då lika pigg som vanligt.
Finns det något mer man borde kolla upp? Eller finns det något foder värt att prova?
 
Sv: Äter dåligt. Vad kan man mer prova?

Ingen som vet något smakligt foder som brukar passa även den kräsna hästen? :)
 
Sv: Äter dåligt. Vad kan man mer prova?

Min häst gillar inte sötsaker utan hon gillar när man lägger äppelcidervinäger i hennes mat då äter hon bättre. Du kan ju testa
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 088
Senast: Bee
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Castellini
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 827
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 046
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp