Akvarellfärgerna

astronaut

Trådstartare
Jag har fått en målningsset inkls. färget. I det paketet innehöll dock inte någon svart färg, ingen grå och ingen vit.

Vilka andra färger brukar man kunna blanda så det blir svart? (har flera diverse färger just nu. Minns bara inte namnet men:
brunt (ser ut som diarrebrun), blått (två nyanser), grönt (två nyanser), rosa, orange, mörkbrunt typ.
 
Sv: Akvarellfärgerna

Personligen skulle jag gått och köpt iaf en svart. Den kan fås att se grå ut genom olika spädning och vitt brukar vanligtvis pappret bidra med inom akvarellmålning.

Vill du blanda, så prova dig fram! Det är olika hur du får blanda beroende på exakt vilka pigment man har. Mörk brunt, blått, rött och grönt kan ge en svartaktig känsla.
 
Sv: Akvarellfärgerna

Om jag minns rätt kan man blanda bränd umbra med akvamarin och få svart. Kan det stämma?
 
Sv: Akvarellfärgerna

jag hade köpt både en svart, och sen paynes grå, den gillar jag!

vitt använder man väl - som jag lärt mig - inte när man målar akvarell, utan det vita fås genom att man sparar ut de partier som ska vara vita..
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 375
Senast: Klara
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 634
Senast: Puffindog
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 310
Senast: Enya
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 155
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp