Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat en ny familjemedlem- en Krobia xinguensis hona
20201207_144733.jpg
 
Snart har du 7, som jag har

Vi får väl se, fetknopparna blir bara fetare o fetare, i övrigt verkar det inte hända något mer än att Baloo fjädrar runt dem 24/7.... så än är det nog ingen brådska. Var den där baby-boomen a la kaniner tog vägen, vete 17....
 
Vi får väl se, fetknopparna blir bara fetare o fetare, i övrigt verkar det inte hända något mer än att Baloo fjädrar runt dem 24/7.... så än är det nog ingen brådska. Var den där baby-boomen a la kaniner tog vägen, vete 17....
Min albino corys var galna ett tag på att leka och lägga rom överallt. De knäppisarna gick igång på ett varmt vb. Inte kallt som de flesta andra corys gör.
Nu när de har flyttat till mitt 140 kar (deras sprack tyvärr), så har de inte lekt
Ännu iaf...
 
Har varit inne och följt akvarietrådarna i tystnad ett tag, så jag tänkte att det kanske är dags att hoppa in och dela med mig av vad som bor hemma hos oss!
Just nu har vi 5 kar: 54l där det bor körsbärsräkor, 80l med guppys, räkor och två ancistrusbarn, 90l-ish, med guppys, ottosar och fläckiga pansarmalar, 140l med kardinaltetror, mosaikguramier och en ancistrusgubbe, och så 450l med blå guramier, siameser och långsträckta pansarmalar.


Bjussar på en bild på Loui (så himla snäll och trevlig herre, Loui är min favoritfisk :love:) med sina fruar Agda och Stina, plus ungdomar som än så länge är namnlösa.
De gick från början tillsammans med de andra guramisarna i 450-karet, men vi tyckte att de blåa blev lite väl burdusa kring de snälla mosaikerna. De verkar gilla läget bättre i sitt nya kar där de får vara ifred, trots att jag gärna haft dem i något större.

DSC_1218.jpg
 
Har varit inne och följt akvarietrådarna i tystnad ett tag, så jag tänkte att det kanske är dags att hoppa in och dela med mig av vad som bor hemma hos oss!
Just nu har vi 5 kar: 54l där det bor körsbärsräkor, 80l med guppys, räkor och två ancistrusbarn, 90l-ish, med guppys, ottosar och fläckiga pansarmalar, 140l med kardinaltetror, mosaikguramier och en ancistrusgubbe, och så 450l med blå guramier, siameser och långsträckta pansarmalar.


Bjussar på en bild på Loui (så himla snäll och trevlig herre, Loui är min favoritfisk :love:) med sina fruar Agda och Stina, plus ungdomar som än så länge är namnlösa.
De gick från början tillsammans med de andra guramisarna i 450-karet, men vi tyckte att de blåa blev lite väl burdusa kring de snälla mosaikerna. De verkar gilla läget bättre i sitt nya kar där de får vara ifred, trots att jag gärna haft dem i något större.

Visa bifogad fil 61295

Åh, mosaikguramis är ju så himla härliga! Och vackra! Älskar hur de håller på och tar med sina spröt på allt :love:

Långsträckisar är också en STORFAVORIT här, de är helt otroligt charmiga tycker jag, skulle vilja ha +10 stycken sådan till, älskar dem! :love: Hur många har du av dem?
 
Åh, mosaikguramis är ju så himla härliga! Och vackra! Älskar hur de håller på och tar med sina spröt på allt :love:

Långsträckisar är också en STORFAVORIT här, de är helt otroligt charmiga tycker jag, skulle vilja ha +10 stycken sådan till, älskar dem! :love: Hur många har du av dem?

Ja det är verkligen så himla trevliga fiskar! Är tvärsåld på guramis :love:

Malarna är supertrevliga de med, så personliga! Just nu har vi tyvärr bara tre stycken, troligen bara damer. Fler ska införskaffas så snart vi kan så de får bli ett mer ordentligt stim :up:

Här är Göran framme vid glaset och hälsar:

DSC_1249.jpg
 
Ja det är verkligen så himla trevliga fiskar! Är tvärsåld på guramis :love:

Malarna är supertrevliga de med, så personliga! Just nu har vi tyvärr bara tre stycken, troligen bara damer. Fler ska införskaffas så snart vi kan så de får bli ett mer ordentligt stim :up:

Här är Göran framme vid glaset och hälsar:

Visa bifogad fil 61299

Förstår verkligen det! Jag är lite sugen på mosaik eller månskensgurami själv. Drömmen har länge varit ett mindre artkar med chokladguramis men de verkar vara så svåra så det vågar jag mig inte på.

Åh så fin Göran är! :love: Härliga prickar!

Jag impulsköpte mina :o de simmade fram till rutan och tryckte sina nosar mot den när jag skulle GÅ FÖRBI dem i akvarieaffären och jag bara smälte som smör! Stod i vägen för det karet i affären så ingen annan skulle se dem :rofl: medans jag snabbläste på så mkt jag kunde (så jag åtminstone inte gjorde världens misstag) - sen fick de följa med hem. Ett av de bästa köpen jag gjort! Så otroligt sociala, orädda och roliga. Åt ur handen strax efter isläpp till och med, helt galet! Som om flytten inte rörde dem ryggen öht. Kul att se flera sådana godingar i tråden! :D
 
Sture svansviftade sig hoppande baklänges till den här positionen... de är så konstiga?! :rofl:
20201209_163838.jpg

Rätt säker på att han ville åt och smaka på sötpotatisen Joline puttat in bakom sig.

Funderar faktiskt på om det där piskandet de gör med stjärten är ett sätt att kolla om kusten är klar? Vifta med den och hugger inget kan man förflytta sig ett steg till utan att riskera livet?

Blir dock lite motsatt effekt om man gör det upprepade gånger i fejset på en sur pleco.
 
Två av mina favoriter (har måånga nu)- Guld gurami och paradisfisk
Paradisfisk var ju en av de första fiskar människan höll i akvarium
Några av mina svärdbärare och platys syns med. En black Molly, Och en liten nyckelhålsciklid
buffel och paradisare.jpg
 
Två av mina favoriter (har måånga nu)- Guld gurami och paradisfisk
Paradisfisk var ju en av de första fiskar människan höll i akvarium
Några av mina svärdbärare och platys syns med. En black Molly, Och en liten nyckelhålsciklid
Visa bifogad fil 61321

Så fina, paradisfiskar är så vackra :love:
På tal om guldguramis så kan det hända att jag var in i den lokala djurbutiken i eftermiddags och beställde hem ett litet gäng sådana :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp