Jag älskar utseendet på Malawi men har avstått just för att man inte kan ha växter och så mycket annat med dem tyvärr. Men de är himla fina att titta på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Salvinia.Nu när jag ändå spammar tråden... Någon som vet vad denna växten heter? Jag googlar men det är lite oklart. Den växer iaf som satan och räkorna gillar att sitta och pilla bland rötterna. Störigt är dock att pumpen då och då tar en liten tuva och skickar ned den under vattnet som en projektil. Det stör mitt estetiska sinne och stressar mig eftersom jag misstänker att räkorna tycker att det är lite stressigt med.Visa bifogad fil 181381
Med största sannolikhet är det musselkräftor (ostracods). Gör bara nytta i akvariet.Nu har jag hittat små vita pluttar Som sitter på glaset. När jag tittar med lupp ser jag helt klart att de rör sig och har något för sig (äter). Men de är SÅ små! Vågar inte byta vatten idag.Visa bifogad fil 181365
Okej. Får se hur de utvecklas. Bara ett konstigt sammanträffande att jag hittade dem samma dag som mina preggo-räkor inte längre hade smått i magen.Med största sannolikhet är det musselkräftor (ostracods). Gör bara nytta i akvariet.
Mikroskopsbilder på några av mina:
Visa bifogad fil 181383
Vi har två stora akvarium (två små också) och dessa har vi helt olika typer av fiskar.+ @SpanskaLoppan Sambon har haft fiskar innan så är mer bekant med det än mig.vi funderar på Malawiciklider då sambon haft sådana förr. Tack för förslaget om att ha mycket växter, får kolla in vad dom har att erbjuda när vi åker in för att handla på oss lite. Jag har suttit och läst på denna sida för att lära mig lite om fiskar innan vi köper. Tack alla som svarat
![]()
De ser inte ut som räklingar, om det är det du menar? Du har säkert räklingar i karet men de är inte de där.Okej. Får se hur de utvecklas. Bara ett konstigt sammanträffande att jag hittade dem samma dag som mina preggo-räkor inte längre hade smått i magen.![]()